  • 41. Data: 2015-10-09 16:43:30
    Temat: Re: A jednak piesi nie będą mogli bezkarnie włazić pod koła
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

    > Myslisz wiec, ze te ~1700 wypadkow "wejście na jezdnię bezpośrednio przed
    > jadącym pojazdem"
    > to bylo na jezdni bez przejscia ?

    Dokładnie tak myślę.

    > No coz, wykluczyc nie mozemy, skoro jasno nie napisano ... ale czy piesi
    > poza przejsciem nie powinni zachowac wiekszej ostroznosci ?

    OT :)

    > Jesli tak wchodza na drodze bez przejscia, to jak wchodza na przejsciu ?

    Normanie, ale "jakiś promil" to może być wtargnięcie juz kiedy pojazd
    znajduje na przejściu.

  • 42. Data: 2015-10-09 16:45:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wina kierowcy bo nie potrafi skutecznie udowodnic ze nie zawinil. Ma pieszy zachowac
    ostroznosc przed wejsciem na przejscie? Ma zachowac. Wystarczy ze lba nie odwroci
    zeby sie rozejrzec i juz jest jego wina.

  • 43. Data: 2015-10-09 16:47:20
    Temat: Re: A jednak piesi nie beda mogli bezkarnie wlazic pod kola
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

    > Naprawdę, nie możesz tego słowa pisać normalnie?
    > Czy może już jesteśmy jednym ze stanów USA i mamy pisać Alexander
    > Pushkin albo Bulat Okudzhava?
    > Coraz mniej zdrowego rozsądku w narodzie...

    Kajam się:)
    ???????

  • 44. Data: 2015-10-09 16:58:32
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

    > Kajam się:)
    > ???????

    Miało być: ???????

  • 46. Data: 2015-10-09 17:05:01
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 09.10.2015 o 15:51 nadir <n...@h...org> pisze:

    > Ale tam nikomu do łba nie przyszło, żeby przejścia dla pieszych robić co
    > 100 metrów.

    Można na to patrzeć z drugiej strony: Ponieważ u nas pieszy nie jest
    całkowicie świętą krową to przejść jest dużo a tam, gdzie pieszy na
    przejściu bez świateł ma bezwzględne pierwszeństwo to takich przejść po
    prostu jest mało. Naturalna reakcja na głupie prawo.

    --
    SW3
    ----

  • 45. Data: 2015-10-09 17:05:01
    Od: Czeslaw Wisniak <p...@w...pl>

    > Pzetestuj w wchodz przed ciezarowkami.

    Zawsze oceniam kiedy moge sobie na to pozwolic. Pieszy glupi nie jest i nie
    wejdzie na pasy gdy 50m od przejscia ktos zapierdziela 100km/h (to tylko
    kierowcy kretyni). Gorzej jak pieszy to zrobi przez roztargnienie, nieuwage.
    Wtedy niestety zginie, a matol w samochodzie który nie zwolnil, a najlepiej
    nie przepuscil pójdzie do pierdla. Zapewniam cie, ze do konca zycia bedzie
    przed tym i kazdym innym przejsciem zwalnial.

  • 47. Data: 2015-10-09 17:50:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-10-09 16:45, Zenek Kapelinder wrote:
    > Wina kierowcy bo nie potrafi skutecznie udowodnic ze nie zawinil. Ma pieszy
    zachowac ostroznosc przed wejsciem na przejscie? Ma zachowac. Wystarczy ze lba nie
    odwroci zeby sie rozejrzec i juz jest jego wina.

    NIe do końca. Na skrzyżowaniu też masz zachować szczególną ostrożność,
    ale jak będziesz na pierwszeństwie, to _zwykle_ wina będzie drugiego.

    Shrek.

  • 48. Data: 2015-10-09 17:54:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-10-09 15:06, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Wieśniaku, prawa fizyki nie ustępują przed kulturą. Samochód w miejscu
    > się nie zatrzyma a ofiarą będzie pieszy a nie kierowca.

    W miejscu się nie zatrzyma, ale jak już ma zamiar się zatrzymać, to
    zwykle daje radę zatrzymać się tam gdzie chce. A jak pedału hamulca nie
    dotyka zanim jest za późno, to nic dziwnego, że się przed przejściem nie
    zatrzyma.

    Shrek.

  • 49. Data: 2015-10-09 18:27:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-10-09 o 16:24, masti pisze:
    > i jakoś ludzie nie giną.
    Giną, u nich też samochody są z blachy a nie z gumy.
    Tyle tylko, że przejść u nich jest mniej i są w naprawdę mocno
    obciążonych ruchem pieszych miejscach, a nie tak jak u nas - wszędzie
    zebry żeby pieszy się nie nachodził.
    To i kierowcy muszą uważać mniej mniej niż u nas, poza przejściami
    Niemcy chodzą sobie jak święte krowy ale tu zachowują pełną czujność.
    A u nas? Ktoś kiedyś wymyślił, że pieszy ma pierwszeństwo dopiero na
    przejściu, no to się wpierdalają co poniektórzy żeby to pierwszeństwo
    otrzymać, no i czasem im się uda a czasem nie.

    > wiem. I dlatego niemców uczono stosowania przepisów sowitymi mandatami
    Nie konieczne, może od początków motoryzacji mieli takie przepisy jak
    obecnie, to i przywykli?
    Natomiast pamiętam DDR przed i po zjednoczeniu Niemiec, i jakoś
    mieszkańcy wschodnich landów nie narzekali na wysokość mandatów z tego
    powodu. A też im przyszło praktycznie z dnia na dzień się dostosować.

  • 50. Data: 2015-10-09 18:32:37
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "masti"

    > Wieśniaku, prawa fizyki nie ustępują przed kulturą. Samochód w miejscu
    > się nie zatrzyma a ofiarą będzie pieszy a nie kierowca.

    to wytłumacz czemu w krajach gdzie pieszy ma pierwszeństwo jest mniej
    wypadkóoe na przejściach niż w tych gdzie owego pierwszeństwa nie ma
    ---
    Może mniej przejść jest albo mniej ludzi po nich chodzi albo o innej porze
    albo ... cokolwiek.