-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: A jednak piesi ...
Date: Sat, 31 Oct 2015 06:37:12 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 68
Message-ID: <n11k25$mte$1@node1.news.atman.pl>
References: <mv86ht$1kj$2@node2.news.atman.pl> <n0qcao$9p5$1@node2.news.atman.pl>
<d...@g...com>
<n0r2hs$vvb$2@node2.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<n0r9f2$8mh$1@node1.news.atman.pl>
<jk79pbsao4q1.23639kiq4tnw$.dlg@40tude.net>
<n0rc66$bib$1@node1.news.atman.pl>
<1ho11vicvq2cg.1fnfjdy0uxoek$.dlg@40tude.net>
<n0rhke$g7k$1@node2.news.atman.pl>
<8jq7et9gpayq$.17iy50a1w8o5g$.dlg@40tude.net>
<n0rmnl$ml9$1@node1.news.atman.pl>
<oqf3cx1hx3bw.1ilhtqyd9v8dp$.dlg@40tude.net>
<n0sh9f$ggp$1@node1.news.atman.pl>
<5631ccd1$0$684$65785112@news.neostrada.pl>
<n0sl90$kc9$1@node1.news.atman.pl>
<6...@g...com>
<n0t45f$vth$1@node2.news.atman.pl>
<d...@g...com>
<n0tva1$r8a$1@node2.news.atman.pl>
<c...@g...com>
<n101sa$4en$1@node1.news.atman.pl>
<5633ac6a$0$696$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1446269829 23470 83.142.198.226 (31 Oct 2015 05:37:09
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 31 Oct 2015 05:37:09 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.2.0
In-Reply-To: <5633ac6a$0$696$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2571357
[ ukryj nagłówki ]On 30.10.2015 18:43, J.F. wrote:
>> Gdyby intencją ustawodawcy było, że pieszy może przejść przez
>> przejście, jak nic nie jedzie, to by napisał, że pieszy na przejściu
>> ma ustąpić pierwszeństwa;)
>
> Tak nie moze, bo by pieszy musial co pas przystawac, albo sie wracac na
> chodnik, albo nawet z niego nie schodzic, dopoki nie zobaczy odpowiednio
> dlugiej luki.
A czym jest w takim razie spowodowane, że to co jest absolutnie
niemożliwe na pasach spotyka się na codzień na każdym skrzyżowaniu bez
świateł? Nie siej demagogii.
> Obecne przepisy sa IMO bardzo dobre - o ile pieszy nie wejdzie na
> jezdnie bez ustapienia tym na najblizszym pasie ruchu no i bedzie
> zachowywal ostroznosc przed kolejnymi pasami.
Nie są dobre. Może i w założeniu były dobre, ale w realnym świecie - sam
poczytaj. Socjalizm też był dobry... tylko się nie sprawdził:P
> No i udzieli. Tylko ze w tych warunkach to pierwsze wejscie grozi
> smiercia i kalectwem :-)
I to właśnie miała zmienić nowelizacja.
>> i czekają, więc nie ma mowy o wybiegnięciu "za krzaka". Czego się pan
>> kierowca nie spodziewał? Pieszego na przejściu - słabe tłumaczenie:P
>
> Kierowca sie spodziewa, ze piesi wejda na przejscie jak on juz
> przejedzie, a nie przed nim w odleglosci uniemozliwiajacej zahamowanie,
> to chyb jasne i zgodne z przepisami :-)
Zgodnie z przepisami, to kierowca ma zwolnic, a w razie potrzeby się
zatrzymać, żeby nie narazić pieszych na niebezpieczeństwo. Więc 1-1. Ale
roztrzygające jest że pieszy na przejściu ma pierwszeństwo. I skoro nie
ma "wybiegł za krzaka" to nie ma też dyskusji. Kierowca widząc na
przejście dla pieszych i na dodatek pieszych przy nim stojących ma się
spodziewać pieszych na przejściu a nie okrętu. Koniec.
>> Jak nie chce mieć kłopotów to najprościej wcześniej się zatrzymać. Jak
>> chce ryzykować, że jednak mu nie wejdzie... to w razie W jest winny.
>
> W nowych przepisach ? Jak widac pieszy nadal mial poczekac i sie
> upewnic, ze go przepuszczaja.
> Dac calkiem bezwzglednego pierwszenstwa nie mogli/nie odwazyli sie, bo
> odleglosc nadal moze uniemozliwiac zatrzymanie.
> A skoro zostal przejechany, to znaczy, ze nie poczekal i sie upewnil i
> nie umozliwil zahamowania, bo inaczej to kierowca by przeciez zahamowal :-)
Poczekaj aż któregoś trafisz na przejściu, najlepiej jakbyś miał
kamerkę, na której widać go "od zawsze", to znaczy że nie pojawił się
znkikąd, a potem się z tego tłumacz. Mina ci zrzednie i emotki się
wykrzywią w drugą stronę. I myślę, że jak by przyszło co do czego to
kamerka by ci się zgubiła, a twoje tłumaczenie się mocno zmieniło z "nie
miał pierwszeństwa, bo przeciaż ja jechałem, a prawo mówi, ze jak ja
jedę, to on ma pierwszeństwo, ale dopiero jak ja przejadę" na "nie
widziałem go/widziałem, ale szedł w drugą stronę i nagle zawrócił i
wbiegł pod koła". Bo zeznając, jak tu piszesz to obawiam się że wyrok
byś dostał większy od przeciętnego (wysokość i typ wyroków za wypadki
drogowe to temat na oddzielną dyskusję). Tak czy inaczej podobnych
przygód ci nie życzę, a żeby ich uniknąć najprościej nieco spuścić z tonu.
I w sumie istotą tej nowelizacji było wyjaśnienie (bo w sumie nie
zmiana) pierwszeństwa na pasach. Miałobyć ono określone od początku do
końca i nie byłoby tłumaczeń jak wyżej.
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.11.15 07:35 HubertO
- 01.11.15 07:34 HubertO
- 01.11.15 07:57 Shrek
- 01.11.15 08:03 Czesław Wiśniak
- 01.11.15 08:08 Shrek
- 01.11.15 08:10 Shrek
- 01.11.15 22:55 HubertO
- 02.11.15 06:53 Shrek
- 02.11.15 10:27 HubertO
- 02.11.15 14:52 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
Najnowsze wątki
- 2024-11-07 Pytanie o transformator do dzwonka
- 2024-11-07 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-07 międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- 2024-11-07 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-11-07 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-11-07 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-07 Rzeszów => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-07 Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- 2024-11-07 Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- 2024-11-07 Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- 2024-11-07 Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-06 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-06 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-11-06 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=