-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
rnetia.pl!not-for-mail
From: "re" <r...@r...invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: A jednak piesi ...
Date: Wed, 28 Oct 2015 23:21:46 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 46
Message-ID: <n0rhqa$ls7$1@mx1.internetia.pl>
References: <mv86ht$1kj$2@node2.news.atman.pl> <n08fhv$fl9$1@node2.news.atman.pl>
<5627cc9c$0$9571$65785112@news.neostrada.pl>
<n08k5a$pfo$1@node1.news.atman.pl>
<1b2x29mgg17l1$.ciixr547ua0v$.dlg@40tude.net>
<n0kd0b$7o9$1@node2.news.atman.pl>
<562dcb65$0$9550$65785112@news.neostrada.pl>
<n0kjt0$f3k$1@node2.news.atman.pl> <n0m5gi$4t3$1@node2.news.atman.pl>
<n0m6ra$v4p$2@node1.news.atman.pl>
<562eaaa6$0$634$65785112@news.neostrada.pl>
<n0n14g$pbo$1@node1.news.atman.pl>
<c5vbw4anxshg$.1tjl4wkgqytev$.dlg@40tude.net>
<5...@g...com>
<n0ob8e$5hh$2@node1.news.atman.pl> <n0qa0i$7d9$1@node2.news.atman.pl>
<n0qcao$9p5$1@node2.news.atman.pl>
<d...@g...com>
<n0r2hs$vvb$2@node2.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<n0r9f2$8mh$1@node1.news.atman.pl>
<jk79pbsao4q1.23639kiq4tnw$.dlg@40tude.net>
<n0rc66$bib$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 78.10.177.126
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1446070922 22407 78.10.177.126 (28 Oct 2015 22:22:02 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 28 Oct 2015 22:22:02 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
In-Reply-To: <n0rc66$bib$1@node1.news.atman.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
Importance: Normal
X-Priority: 3
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2571218
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Czesław Wiśniak"
>
> Nie chcialo sie obejrzec, a potem pretensje do kierowcy ...
"Policjanci zatrzymali prawo jazdy 38-letniej kierującej peugeotem.
Kobieta była trzeźwa. Odpowie przed sądem. - 38-latce grozi zakaz
prowadzenia pojazdów mechanicznych od sześciu miesięcy do trzech lat,
jak również kara grzywny do 5 tys. zł - poinformował Prokopczyk. Dodał,
że kobieta, odnosząc się do okoliczności zdarzenia, powiedziała
policjantom, że "została zaskoczona przez osoby, które znalazły się na
przejściu". - Kwestia bezsporną jest wina kierującej, która zbliżając
się do przejścia dla pieszych, powinna zachować szczególną ostrożność.
Dojeżdżając do przejścia, miała kilkanaście metrów, gdy piesi byli już
na przejściu - powiedział Prokopczyk. Dodał, że z monitoringu wynika, że
nie rozejrzeli się, wchodząc na jezdnię, ale byli już na środku zebry,
kiedy nadjechał samochód i ich potrącił."
Dodatkowo teorie braku rozejrzenia się można łatwo obalić bo ulica jest
jednokierunkowa a piesi przez pewien czas szli "na przeciwko" samochodu,
więc na miejscu kierującej zastanowił bym się czy podnosić ten dowód w
Sądzie.
---
A co to ten Sąd ? Bozia ? Weź się gościu jebnij w swój głupi czerep ! To
rzeczownik pospolity a nie nazwa własna. Z małej litery się to tutaj pisze.
Co do meritum, jak szli naprzeciwko nadjeżdżającego samochodu i go widzieli
a jednak na przejście weszli to ... no właśnie wtargnęli. No bo co, liczyli
na to, że się w miejscu zatrzyma ? Po prostu zignorowali zagrożenie albo
nawet chcieli wymusić swoje pierwszeństwo i tak przykro się to dla nich
skończyło. A kierująca samochodem mogła nie zauważyć przejścia, zamyśleć
się, nie widzieć tych pieszych przez słupek samochodu albo zaparowane szyby,
refleks światła, inne dekoncentrujące zdarzenie, zmęczenie itp itd. Tak
właśnie zeznała, że ją piesi zaskoczyli. Przecież to tylko człowiek, który
zasadniczo może się pomylić mimo usilnych starań. Dlatego właśnie uwalnianie
pieszego od odpowiedzialności przy przechodzeniu przez jezdnię nawet na
przejściu nie ma sensu. On też może zamyśleć się i np wejść bez rozglądania
wprost pod nadjeżdżający pojazd którego nie uda się zatrzymać więc kierujący
są zobowiązani do zachowania szczególnej ostrożności by zmniejszyć ryzyko.
Ale jak jedni i drudzy się pomylą to cudu nie będzie tylko właśnie jakieś
przykre zdarzenie. Się zastanawiam jak ci kierowcy jeżdżą co tutaj są za
bezwzględnym pierwszeństwem pieszego. Nie wierzę, że nigdy im się nie
zdarzyło pomylić. Co najwyżej nie mają tego świadomości.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.10.15 23:53 Czesław Wiśniak
- 29.10.15 00:25 J.F.
- 29.10.15 00:45 Czesław Wiśniak
- 29.10.15 00:50 J.F.
- 29.10.15 01:32 J.F.
- 29.10.15 08:19 Czesław Wiśniak
- 29.10.15 08:21 Czesław Wiśniak
- 29.10.15 08:37 J.F.
- 29.10.15 09:27 Czesław Wiśniak
- 29.10.15 11:29 J.F.
- 29.10.15 13:04 Zenek Kapelinder
- 29.10.15 13:41 Czesław Wiśniak
- 29.10.15 15:21 Zenek Kapelinder
- 29.10.15 16:12 Czesław Wiśniak
- 29.10.15 17:26 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=