-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.fsmpi.
rwth-aachen.de!newsfeed.straub-nv.de!newsfeed0.kamp.net!newsfeed.kamp.net!newsf
eed.freenet.ag!ecngs!testfeeder.ecngs.de!81.171.118.62.MISMATCH!peer02.fr7!news
.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo
-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <mv86ht$1kj$2@node2.news.atman.pl> <mv88d1$u9m$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<mv8c0i$2us$1@node1.news.atman.pl>
<6255559478$20151009150658@squadack.com>
<1...@g...com>
<a...@g...com>
<c...@g...com>
<2...@g...com>
<56248c0a$0$27516$65785112@news.neostrada.pl>
<n0286r$4vk$2@node2.news.atman.pl> <n034ho$8cv$1@node2.news.atman.pl>
<56251a7b$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
<n03bu4$ce9$1@node1.news.atman.pl>
<ezmau6ug8gto$.qe8517n7shul$.dlg@40tude.net>
<n04hl5$jdb$1@node2.news.atman.pl>
<56266166$0$9570$65785112@news.neostrada.pl>
<n05rbh$t85$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <n05rbh$t85$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: A jednak piesi ...
Date: Wed, 21 Oct 2015 10:56:59 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 199
Message-ID: <5627535f$0$27514$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.27.168.202
X-Trace: 1445417823 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27514 83.27.168.202:52802
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 10257
X-Received-Body-CRC: 800902975
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2570699
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:n05rbh$t85$...@n...news.atman.pl...
On 20.10.2015 17:44, J.F. wrote:
>> A propos - pieszy przed tramwajem tez mial miec pierwszenstwo ?
>Tramwaj miał pozostać... jak jest.
Nie calkiem - pani Bublewicz w projekcie zapomniala o tym drobnym
fakcie.
Sejm/komisja w dalszym ciagu naprawila, i dodala pare zapisow, IMO -
niezbednych.
http://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/PrzebiegProc.xsp?nr
=1859
>>> Kierowca nie więcej (bo tak naprawdę liczy się raczej czas niż
>>> odległość).
>> Wbrew pozorom wiecej - czas hamowania i rozpedzania dochodzi i
>> wiecej
>> tego niz samo przechodzenie.
>To nie hebluj do zera przed samym przejściem, a po prostu zdejmij
>nogę z gazu - wtedy sobie przejdą, a ty stracisz z 10 sekund.
Jak ja zdejmuje noge z gazu, to auto jeszcze jedzie i jedzie ...
tu nie o to chodzi - jak jest sporo miejsca, to pieszy wejdzie, a ja
zahamuje i pretensji mial nie bede, albo nawet hamowac nie bede
musial.
>> A z drugiej strony - jak sie ma pieszy upewnic, ze pojazd hamujacy
>> da
>> rade sie zatrzymac, to sie czas wydluza i juz jest niewiele mniej
>> niz
>> przepuszczenie samochodu :-)
>Zastanawiam się jak oni sobie w Europie radzą. Ba... Polacy też jak
>przejadą granicę to jakby inna fizyka zaczynała ich obowiązywać:)
No coz, ja to z Anglii pamietam tak:
-kierowcy ladnie hamuja, czasem potrzebnie, czasem nie - stoje i
podziwiam widoki.
-mniej spostrzegawczy tez sie zdarzaja, ci hamuja potem ostro, ale ja
mam polskie przyzwyczajenia i ostroznie wchodze, ichni piesi to trudno
powiedziec,
-znajomy twierdzil ze w Londynie nie hamuja :-) tam jakis niuans byl,
pieszy ma pierwszenstwo na przejsciu z zoltymi kulami.
-porannych i popoludniowych korkach samochody i tak stoja, wiec z
przepuszczaniem nie ma problemu,
-postawili troche swiatel ... te na przycisk to mialy tak dlugi czas
reakcji, ze piesi przechodza na czerwonym,
-tych pieszych tam gdzie nie ma swiatel znow nie tak duzo
-jak nie ma przejscia, to kultura kierowcow znika, nikt cie przepusci,
nawet jak wystarczyloby noge z gazu zdjac,
-to niedawno omawiane Beverley
https://www.google.pl/maps/@53.8429582,-0.40769,351m
/data=!3m1!1e3
skrzyzowanie jest juz nowe, mapa nowa, ale zdjecia stare.
To ile widzisz przejsc w okolicy ?
>>>>>> Poza tym widziales ta tabelke - jest pare krajow, gdzie
>>>>>> kierowca jest
>>>>>> zobowiazany przepuscic pieszego, ale dopiero jak ten pieszy
>>>>>> daje
>>>>>> wyraznie do zrozumienia, ze chce przejsc.
>>>>>> Czyli czeka na krawezniku, a nie tak, ze wchodzi prosto z
>>>>>> chodnika.
>>>>> Dodajmy, ze to kraje azjatyckie z punktu widzenia europy:P
>>>> Nie, centralne.
>>> Jak najbardziej azjatyckie granice Unii (nie mylić z Europą).
>
>> Austria, Belgia, Dania, Francja, Szwajcaria ?
>> http://infografika.wp.pl/title,Pierwszenstwo-pieszyc
h,wid,16583108,wiadomosc.html?ticaid=115cb9
>> No dobra - mamy tam "zblizania sie do jezdni z wyraznym zamiarem
>> przejscia".
>No właśnie - nic nie musi specialnie dawać wyraźnie do zrozumienia.
>Po prostu jak idzie w stronę przejścia lub czeka przy krawężniku.
No wlasnie o ten niuans chodzi - czeka na przy krawezniku.
W nowej ustawie byl taki zapis
b) po ust. 1 dodaje się ust. 1a i 1b w brzmieniu:
1a. Pieszy znajdujący się na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo
przed pojazdem. Pieszy oczekujący na możliwość wejścia na przejście
dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem, z wyjątkiem tramwaju.
1b. Przed wejściem na przejście dla pieszych, pieszy jest obowiązany
zatrzymać się i upewnić, czy kierujący pojazdem ustępuje mu
pierwszeństwa.";
W projekcie pani Bublewicz go nie bylo !
Nawiasem mowiac - podobna sprawe z autobusem ruszajacym z przystanku
czy pojazdem uprzywilejowanym rozwiazano bez dawania im pierwszenstwa.
Masz przepuscic, ale jak nie przepuscisz, to jego wina :-)
>>> To przestańcie używać argumentu, że skoro ważę 1,5 tony i jestem w
>>> zbroi to mam większą rację niż pospólstwo. To nie Rosja.
>> Tu nie chodzi o racje, tylko o sens zatrzymywania wiekszego i
>> szybszego,
>> aby ten lzejszy i wolniejszy mogl przejsc bez zatrzymywania.
>Więc jesteś za napierwszeństwem pojazdów opancerzonych nad TIRami,
>potem tramwajem, autobusy, dostawczaki, SUVy, osobówki, motocykliści,
>rowerzyści, piesi, psy? Jak nie, to żaden argument.
Sa ulice z pierwszenstwem i jakos nie protestujesz, ze to
niesprawiedliwe, dlaczego oni maja pierwszenstwo, a ty na
podporzadkowanej nie.
Ot, dla lepszego ruchu tak to zorganizowano - a pieszy naprawde nie ma
zadnego problemu, aby sie zatrzymac i ruszyc.
A tiry i autobusy bardzo czesto jezdza po takich ulicach z
pierwszenstwem.
Tiry z racji masy, ograniczen i uprzywilejowania drog krajowych.
A skoro pieszy i tak ma sie zatrzymac i upewnic, to juz moze samochod
przepuscic - po co spalac niepotrzebnie paliwo.
>>> Wielokrotnie powtarzane doświadczenia niezbicie wykarują, że jak
>>> kierowca chce, to potrafi się w wyznaczonym miejscu zatrzymać -
>>> światła i inne znaki na ogół mu problemnu z zatrzymaniem nie
>>> sprawiają. Więc fizyka też nie zabrania. Wychodzi na to, że
>>> religia;)
>
>> Oczywiscie, tylko mamy:
>> -jasnosc zamiarow,
>Tak wiemy - opsywane są tu wielokrotnie sytauacje, gdy piesi dochodzą
>do pasów, a jak ktoś się zatrzyma, to odwrotu na pięcie. Podobnie jak
>hamowanie ze 100 na 5m, węże ogrodowe na kołach, i przeszkadzający w
>optymalnym hamowaniu ABS. Dlatego ten problem pomińmy odcinając go
>brzytwą pewnego pana na O.
Teraz pieszy nie ma pierwszenstwa, to problemu nie widzisz.
A potem bedzie tak, ze idzie sobie chodnikiem wzdluz ulicy, nagle
jeden krok w bok i jest na pasach.
>> -widocznosc (po nocy bez swiatel),
>To część większego problemu a mianowicie różnicy "widzę że mogę to
>jadę" a "nie widzę przeszkód to jadę". Swego czasu u mnie był objazd
>i autobusy stawały do lewoskrętu na lewym pasie przed przejściem, a
>większość radośnie na pełnej kurwie omijała je prawym pasem (nie
>widząc wogóle co się dzieje na przejściu). O tu:
>https://www.google.pl/maps/@52.286911,20.9311965,3a
,75y,77.46h,98.12t/data=!3m6!1e1!3m4!1sXz8PViDZzHlHy
FNek9Mx1A!2e0!7i13312!8i6656
>Jak hamowałem do 10 to skurwysyny za mną trąbiły, bo nie miały
>pojecia po co hamuję!!!
A po co ? Przepisow nie znamy ? Nie wolno omijac na przejsciu pojazdu,
ktory przepuszcza pieszego. Tego, ktory przepuszcza pojazdy to wolno
:-)
>Anyway - przejścia w miastach są zazwyczaj oświetlone, a jak słabo
>widać, to trudno trzeba zwalniać, nawet i teraz. Poza zabudowanymi
>też zazwyczaj jak już są wyznaczone to zwykle oświetlone, a i piesi
>tam jakby mniej skorzy do egzekwowania swojego "napierwszeństwa".
Ale to sie moze zmienic, szczegolnie jak radio i telewizja zaczna
mowic "pieszy ma pierwszenstwo", nie dodajac ze nadal ma sie zatrzyma
>No i doświadczenia innych krajów pokazują, że jednak się da i
>wypadków na przejściach jest tam mniej.
U nich w ogole mniej wypadkow.
Zreszta patrz na to Beverley - ile tam moze byc przypadkow na
przejsciach ?
Ja tam na razie zauwazylem dwa przejscia w calym miasteczku.
>> -ilosc/czestosc ... choc obywatele sobie ponoc chwala tych kilka
>> miast,
>> gdzie zlikwidowano wszystkie znaki i swiatla, i co skrzyzowanie
>> trzeba
>> sie zatrzymywac.
>Jak już pisałem - dziś strajk włoski i wyszło mi raz na jakieś kilka
>km. Więc tragedii nie ma (Warszawa). Razem pewnie około 1 minuty na
>prawie dwie godziny jazdy. Pomijalne.
Moze Warszawa juz przygotowana i przejscia zlikwidowala :-)
>>>> A teraz policz ile przejezdzasz skrzyzowan podporzadkowanych, a
>>>> ile
>>>> przejsc.
>>> Średnio jakieś 1 na 400 metrów.
>> Przejsc ? Bo ja sie tam ciesze jak z osiedla ze "spowolnionym
>> ruchem"
>> wyjezdzam na glowna i zatrzymuje sie tylko na czerownym.
>No bo tak właśnie jest. Na głównych jest mało przejść bez świateł, a
>i tak na większości pieszego nie ma. Osiedlówek nie liczę, bo tam
>pieszy ma pierwszeństwo zawsze.
Te osiedlowki to rozne sa - wiele jest zwyklymi drogami i
pierwszenstwa pieszy nie ma.
Ale tam tez ruch mniejszy i naprawde nie ma problemu, aby pieszy
przepuscil samochod.
W druga strone - i spaliny i halas i to niedobre CO2 ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.10.15 16:13 Shrek
- 21.10.15 16:37 HubertO
- 21.10.15 17:00 J.F.
- 21.10.15 18:11 Shrek
- 21.10.15 18:30 Shrek
- 21.10.15 18:46 Liwiusz
- 21.10.15 18:58 Shrek
- 21.10.15 19:34 J.F.
- 21.10.15 19:38 Tom N
- 21.10.15 19:58 J.F.
- 21.10.15 20:05 Shrek
- 21.10.15 20:07 Shrek
- 21.10.15 20:22 J.F.
- 25.10.15 16:29 Tom N
- 25.10.15 16:34 Tom N
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-08 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-11-08 zbrojone wężyki hamulcowe
- 2024-11-07 Pytanie o transformator do dzwonka
- 2024-11-07 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=