  • Data: 2012-02-04 19:12:50
    Temat: Re: A jednak Łada albo Zaporozec
    Od: AL <a...@s...tam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-04 15:30, pwz pisze:

    > (...)
    >
    > Dacia Logan MCV - góry, w nocy i nad ranem -32/33 st. C. Zapaliła za 1. razem, żeby
    nas dowieźć pod wyciąg. Sąsiad pół godziny wcześniej musiał próbować odpalać a potem
    rozgrzewać jakiegoś diesla 4x4...

    tu gdzie teraz jestem od prawie poczatku tygodnia jest -30 do -35 st.C w
    nocy. W dzien od -15 do -20 st. C Od tygodnia nie widzialem by
    termometr pokazywal wiecej niz -10stC.
    Auto odpala od pierwszego zakrecenia - ale to benzyna.
    Obserwuje co robia posiadacze diesli (w tym moi sasiedzi z pensjonatu) -
    po nocne zapalania swoich klekotow a rano i tak kable w ruch i samochod
    szczesciarza, ktory juz odpalil - bo inaczej stoja i czekaja na
    ocieplenie :)

    Pytalem sie goscia czy uzywa jakies dodatki przeciwko wytracaniu
    parafiny (depresatory), czy spuszczal wode z filtra (jak jeszcze mogl) -
    to sie na mnie patrzy jak na kosmite i mowi: przecież to nowy samochod a
    tankuje tylko arktyczny ON.
    OK - z usmiechem mu poradzilem by wzial butelke cieplej wody i polal se
    ten filtr - 2 godziny jeszcze krecil silnikiem wstzymujac innego sasiada
    - az w koncu polazl do kuchni po ciepla wode i po 15 minut bylo juz
    slychac radosny klekot jego silnika "made by japan".

    --
    pozdr
    Adam (AL)