eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaA gdyby zamiast AC w domu było DC.... › Re: A gdyby zamiast AC w domu było DC....
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Jakub Rakus <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: A gdyby zamiast AC w domu było DC....
    Date: Thu, 14 Aug 2014 19:41:23 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 37
    Message-ID: <lsisc4$f4u$1@node2.news.atman.pl>
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <53e8d3c4$0$2154$65785112@news.neostrada.pl>
    <53e8ffae$0$2374$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <lsffi0$4po$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <lsfqh1$f7u$1@node2.news.atman.pl> <lsfr0u$fop$2@node2.news.atman.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <lsftu7$j74$1@node2.news.atman.pl> <lsgjp3$7ap$1@node1.news.atman.pl>
    <y1r9jj2ifw5y$.kmq5ishaq5my.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: staticline-31-183-120-179.toya.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1408038084 15518 31.183.120.179 (14 Aug 2014 17:41:24
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 14 Aug 2014 17:41:24 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.0
    In-Reply-To: <y1r9jj2ifw5y$.kmq5ishaq5my.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:669482
    [ ukryj nagłówki ]

    On 14.08.2014 00:45, J.F. wrote:
    > Dnia Wed, 13 Aug 2014 23:02:26 +0200, Jakub Rakus napisał(a):
    >> Niemiecki system 16 i 2/3 Hz powstał z powodu niedoskonałości ówczesnych
    >> silników indukcyjnych, a w szczególności właśnie blach, a na początku po
    >> prostu ich braku - pierwsze maszyny na prąd przemienny wcale nie miały
    >> blachowanych stojanów i wirników. A, że szybko został zbudowany w dużej
    >> ilości (podstacje były małymi elektrowniami z generatorami na
    >> 1000obr/min) to im tak zostało. Potem bujali się z przetwornicami
    >> dwumaszynowymi, a teraz mają przekształtniki.
    >
    > Ale przeciez tamte silniki juz dawno trafily na zlom.
    > A rzekomo zmiana czestotliwosci jest nadal kosztowna.
    >
    > Wiec co te koszta powoduje ? Bo transformator na 16Hz pracuje na 50
    > rownie dobrze.
    >
    > J.
    >

    1. Wszystkie urządzenia na podstacjach przystosowane są do takiej
    częstotliwości.
    2. Jeździ jeszcze niemało lokomotyw starszej konstrukcji i jeszcze
    paręnaście at pewnie pojeżdżą.
    3. Infrastruktura - różne urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego
    również są przystosowane do tej częstotliwości, a może raczej jej unikania.
    Wyobraź sobie teraz, że trzeba w krótkim czasie wymienić wszystkie
    przekształtniki na wszystkich podstacjach w Niemczech, Austrii i
    Szwajcarii i jeszcze trochę w innych krajach, wysłać na złom albo do
    całkowitej przeróbki trochę taboru i rozgrzebać infrastrukturę. Z tego
    samego powodu zarzucono u nas genialne pomysły przejścia na (uwaga!)
    15kV 16,7Hz. Nasze 3kVDC może i nie jest obecnie najszczęśliwszym
    rozwiązaniem (ogranicza moc pojazdu do około 5-6MW), ale kto i za co by
    teraz wszystko przebudował?

    --
    Pozdrawiam
    Jakub Rakus

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: