  • Data: 2014-08-15 00:16:06
    Temat: Re: A gdyby zamiast AC w domu było DC....
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 14 Aug 2014 19:41:23 +0200, Jakub Rakus napisał(a):

    > 1. Wszystkie urządzenia na podstacjach przystosowane są do takiej
    > częstotliwości.

    Ale te wszystkie urzadzenia to co - transformatory ?

    > 2. Jeździ jeszcze niemało lokomotyw starszej konstrukcji i jeszcze
    > paręnaście at pewnie pojeżdżą.

    Ale silniki to od 50 lat pewnie wylacznie blach robione, wiec tych
    starych na pewno juz nie ma.

    > 3. Infrastruktura - różne urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego
    > również są przystosowane do tej częstotliwości, a może raczej jej unikania.
    > Wyobraź sobie teraz, że trzeba w krótkim czasie wymienić wszystkie
    > przekształtniki na wszystkich podstacjach w Niemczech, Austrii i
    > Szwajcarii i jeszcze trochę w innych krajach, wysłać na złom albo do
    > całkowitej przeróbki trochę taboru i rozgrzebać infrastrukturę.

    Kiedy mi sie wydaje ze tabor powinien bez wiekszych przerobek jezdzic,
    instalacje mozna wymieniac odcinkami, calosc rozlozyc na lata,
    a te przeksztaltniki to chyba juz pare razy byly wymieniane, i znow
    beda, bo przeciez wieczne nie sa ...

    > Z tego
    > samego powodu zarzucono u nas genialne pomysły przejścia na (uwaga!)
    > 15kV 16,7Hz. Nasze 3kVDC może i nie jest obecnie najszczęśliwszym
    > rozwiązaniem (ogranicza moc pojazdu do około 5-6MW), ale kto i za co by
    > teraz wszystko przebudował?

    Czy z tego wniosek ze i dzis 50Hz to za duzo ?

    J.