  • 1. Data: 2013-04-20 22:32:30
    Temat: A Jednak Mialem racje
    Od: "kowtow" <k...@p...onet.pl>

    Jak formowalem baterie litowo jonowa to wielu mnie wysmiewalo a ja mowielem
    ze jej to napewno nie zaszkodzi.
    http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,W-akumulatorach-
    litowo-jonowych-jednak-wystepuje-efekt-pamieci,wid,1
    5498383,wiadomosc.html

  • 2. Data: 2013-04-21 11:36:40
    Temat: Re: A Jednak Mialem racje
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Apr 2013 22:32:30 +0200, kowtow napisał(a):
> [...]
    > ze jej to napewno nie zaszkodzi.
    > http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,W-akumulatorach-
    litowo-jonowych-jednak-wystepuje-efekt-pamieci,wid,1

    O ile zrozumialem, to:
    a) ten efekt pamieci jest pozorny,
    b) dotyczy tylko niektorych typow,
    c) typow (na razie?) niestosowanych powszechnie ?

    No i ciagle nie wykazales ze czeste formowanie nie szkodzi baterii
    bardziej niz rzekomy efekt pamieci.

    Zreszta dyskusja stala sie bezprzedmiotowa, te j*** smartfony co
    chwila wyladowuja baterie.

    Wiec dyskusja powinna raczej zejsc na temat czy smartfona nalezy
    regularnie codziennie ladowac, czy tylko w razie potrzeby ..

    J.

  • 3. Data: 2013-04-21 14:26:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Wiec dyskusja powinna raczej zejsc na temat czy smartfona nalezy
    > regularnie codziennie ladowac, czy tylko w razie potrzeby ..

    Mój kolega, Chinczyk, ładował iPhone dopiero wtedy, gdy się mu
    całkiem wyładował, myśląc że ładowanie w połowie mu szkodzi...
    Ja ładowałem zawsze codziennie przed pójściem spać, niezależnie
    od tego że miałem dzień pełen konferencji Skype i zostało 10%
    baterii czy też czy była niedziela i telefonu nie używałem wcale
    i zostało wieczór 70%. Ja po 2 i pół roku mam baterię wciąż
    sprawną - on musiał swoją wymienić... bo nie wytrzymała już dnia.

  • 4. Data: 2013-04-21 15:24:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Apr 2013 07:26:02 -0500, Pszemol napisał(a):
> [...]
    > i zostało wieczór 70%. Ja po 2 i pół roku mam baterię wciąż
    > sprawną - on musiał swoją wymienić... bo nie wytrzymała już dnia.

    Z tym ze dwa przypadki, to troche za malo na sprawdzenie tezy :-)

    J.

  • 5. Data: 2013-04-21 15:28:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Z tym ze dwa przypadki, to troche za malo na sprawdzenie tezy :-)

    Oczywiście że tak, sugeruję tylko tyle że baterie te są czułe na
    głębokie rozładowania - próba "ochrony" baterii przed uszkodzeniem
    z powodu "pamięci" może być kontrproduktywna bo uszkodzimy ją
    w tym procesie poddając częstym i głębokim rozładowaniom...

  • 6. Data: 2013-04-21 16:20:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Apr 2013 08:28:10 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > z powodu "pamięci" może być kontrproduktywna bo uszkodzimy ją
    > w tym procesie poddając częstym i głębokim rozładowaniom...

    Jeden przypadek nic nie sugeruje :-(
    Ale owszem - tak pisza. Tym bateriom szkodzi glebokie rozladowanie,
    pelne naladowanie i ilosc cykli :-)

    J.

  • 7. Data: 2013-04-21 16:41:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Jeden przypadek nic nie sugeruje :-(
    > Ale owszem - tak pisza. Tym bateriom szkodzi glebokie rozladowanie,
    > pelne naladowanie i ilosc cykli :-)

    Jeden przypadek sugeruje tyle, że bateria nie ulegnie uszkodzeniu
    od ładowania jej codziennie przed spaniem do pełna bo gdyby to
    było przyczyną to moja uległaby uszkodzeniu...
    Swoją drogą to nie jest jeden przypadek bo mam w domu dwa
    iPhone4 tak samo ładowane codzennie przed nocą...

  • 8. Data: 2013-04-22 00:47:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 21 Apr 2013 08:28:10 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
> [...]
    > z powodu "pamięci" może być kontrproduktywna bo uszkodzimy ją
    > w tym procesie poddając częstym i głębokim rozładowaniom...

    Co rozumiesz przez "głębokim" rozładowaniem? Jak zapewne wiesz
    baterie mają uklad odcinajacy ogniwo przy rozladowaniu poniżej
    dopuszczalnej granicy celi. Nie jesteś w stanie głęboko rozbudować
    baterie bo zabezpieczenie na to nie pozwoli. Rozladowana do "0" wg
    wskazan telefonu nie oznacza głębokie rozladowanie ale "zwykle"
    rozładowanie umozliwiajace ponowne naladowanie bez degradacji
    baterii.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2013-04-22 10:48:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał w

    >Jeden przypadek sugeruje tyle, że bateria nie ulegnie uszkodzeniu
    >od ładowania jej codziennie przed spaniem do pełna bo gdyby to
    >było przyczyną to moja uległaby uszkodzeniu...

    No tak, tu sie zgodze. Czyli mozemy ladowac, bo to na pewno nie
    szkodzi
    (chyba ze chinczyki zmienia dostawce baterii, albo technologie, albo
    cokolwiek w nowej serii).

    Mozemy sie jednak klocic czy ta traktowana bateria wytrzyma dluzej niz
    rozladowywana, bo jeden znajomy Chinczyk niczego nie dowodzi :-)

    J.