  • 131. Data: 2021-01-04 18:51:38
    Temat: Re: 9hpln
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    trybun pisze:

    > Ale podobno miał super antenę GSM, tak że obszarem zasięgu bił
    > wszystkich konkurentów. Jako jedyny producent chwalił się tym w
    > reklamach.. Miałeś może okazje przekonać się że to prawda?

    Musiałbym porównać Asusa z innymi telefonami...
    W Wieńcu była taka okazja -- był słaby zasięg Play,
    ale nie porównywałem.

    Ogólnie (wg mnie) warto mieć SIMki różnych operatorów.

    >>> Zwykły. Numerek, czyli co?

    > Chyba chodzi o dane z rubryki "ID"? Zresztą teraz i tak nie
    > widzę bo w domu tego satelity nie widać a na zewnątrz leje
    > deszcz. Nr podam przy najbliższej okazji.

    Gdybyś miał Galileo -- widziałbyś/widywałbyś u siebie (~Poznań)
    naraz dużo (~10) satelitów z flagą UE w części GNSS. Satelity
    SBAS (jeden czy kilka -- obojętne) nie podadzą Ci pozycji.

    --
    Ene

  • 132. Data: 2021-01-04 18:55:28
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    trybun pisze:

    > Ale co to zmienia w fakcie ze ma się do czynienia z jakimś g*nem które
    > niektórzy postrzegają jako jedno z największych wynalazków ludzkości?

    https://wrc.net.pl/mz-juz-nawet-gowno-jest-lepsze-od
    -diesla-zaprezentowano-ekologiczny-pojazd-napedzany-
    ludzkimi-odchodami

    --
    Ene

  • 133. Data: 2021-01-04 19:18:20
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    trybun pisze:

    > Tylko E1 i L1.

    Ile naraz widzisz E1?
    Jakie numerki E1 widzisz naraz?

    > Z ciekawości wyciągnąłem poprzedni telefon i i okazuje sie ze na nim
    > program GPSTest w ogóle nie pokazuje parametru CF.

    Może wersja programu pochodzi z czasów, gdy smartfony widziały tylko L1.

    --
    Ene

  • 134. Data: 2021-01-05 10:21:27
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    trybun pisze:

    > CF GNSS. Dla GPS i Glonass L1, dla Galileo E1, jest jeszcze jakiś
    > japoński satelita - także L1.

    B1 BeiDou nie masz?

    --
    Ene

  • 135. Data: 2021-01-05 10:26:09
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    trybun pisze:

    > Tylko E1 i L1.

    B1 BeiDou nie masz?

    >>> QZSS.

    --
    Ene

  • 136. Data: 2021-01-05 10:34:22
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    trybun pisze:

    > Mogę odpowiedzieć tylko na to jak to wygląda programie gps test,

    gps test

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ch
    artcross.gpstest&hl=pl&gl=US

    gpstest

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.an
    droid.gpstest&hl=pl&gl=US

    > Nie, japońskie są tylko GNSS.

    Japończycy mają swój SBAS.

    --
    Ene

  • 137. Data: 2021-01-05 13:11:29
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 27 Dec 2020 09:50:56 +0100
    doszła do mnie wiadomość <rs9htg$1nt6$1@gioia.aioe.org>
    od trybun <M...@j...cb> :

    >To ty głupoty piszesz, no dobra - nie głupoty a masz jakieś takie
    >minimalne oczekiwania. Dla mnie jest oczywiste że gdy włączam jakiś
    >proces to wymagam aby obsługiwany on był na 100% możliwości sprzętu, a
    >nie proces będzie się ślimaczył a procek daje kilka/kilkanaście procent
    >swoich możliwości. Gdzieś tu tkwi poważny błąd, pytanie tylko czy
    >zamierzany.. Bo i tu ,może istnieć zjawisko powszechnie stosowanego i
    >zamierzanego "zubażania sprzętu".

    Nic nie ma prawa się ślimaczyć, procesy dostają od systemu operacyjnego tyle, ile
    potrzebują(aż do max zajętości rdzenia/procesora), jeśli jest inaczej to znaczy, że
    proces więcej nie wymaga, nawet skomplikowane procesy obliczeniowe nie wymagają
    miliardów
    operacji arytmetyczno logisznych na sekundę przez cały czas, jednak są programy,
    które
    drenują procesor w 100%.

    Przykładowo, odpal to na próbę, powinno zająć 100% wszystkich rdzeni:
    http://http.distributed.net/pub/dcti/current-client/
    dnetc-win64-amd64.zip
    lub to(na laptopie odradzam, bo mu się stopi obudowqa lub zaliczy thermal shutdown
    czy
    bsod):
    http://www.numberworld.org/y-cruncher/y-cruncher%20v
    0.7.8.9507.zip

    Ustaw tym programom wysoki priorytet(realtime) i opowiedz nam o swoich wrażeniach z
    użyktowania innych programów równolegle z podanymi.

    Nawiasem mówiąc y-cruncher to bardzo dobry program do diagnostyki, choć jego
    przeznaczenie jest inne.

  • 138. Data: 2021-01-05 21:10:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" e...@4...com

    > są programy, które drenują procesor w 100%.

    10 GoTo10

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 139. Data: 2021-01-05 21:52:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Eneuel <e...@g...cm> writes:

    > Niekoniecznie

    Bardzo koniecznie, bo z definicji: GNSS = *Global* Navigation Satellite
    System :-)

    W praktyce obecnie istnieją 3 GNSS: amerykański, rosyjski
    i europejski. Pozostałe są w stadium konstrukcji, np. Japończycy mówią
    o 2023 roku. Co oczywiście nie powoduje, że nie mają częściowej
    funkcjonalności.

    > Dlaczego aż problem? Nie zobaczysz żadnego tuż nad głową, więc
    > trudniej ocenisz wysokość npm, ale konstelacje czwórek znajdziesz
    > także nad biegunami.

    Teoretycznie, ale w praktyce tego typu warunki bardzo często oznaczają
    problemy. Na żadnym biegunie chwilowo nie byłem, więc nie mogę napisać
    o praktyce.

    > Dlaczego aż oczywiście? Choćby czas Galileo ma dokładniejszy niż GPS,
    > więc już coś zazgrzyta,

    Co miałoby zgrzytać?

    > Dlaczego głównie?

    Galileo to nowość jak na tego typu zabawki, GLONASS - domyśl się (tak,
    Rosjanie publikują poprawki do rosyjskiego systemu).

    > Inne GNSS także korzystają -- akurat GLONASS
    > po aneksji Krymu pokłócił się z GPS, ale przed tą aneksją
    > referencyjne stacje rosyjskie współpracowały z amerykańskimi...

    Stacje referencyjne nie współpracują ze sobą :-)
    One są tylko źródłem danych.

    Nie wydaje mi się, by dane z rosyjskich stacji monitorujących m.in.
    GPS wpływały na komunikaty WAAS, one raczej były używane do innych
    zastosowań. Twórcy WAAS nigdy nie informowali o działaniu tego systemu
    w Rosji, i praktyka wydawała się to potwierdzać.
    Jeśli masz jakieś inne informacje, to pokaż.

    > Galileo miał mieć swe własne wspomagacze, ale nie ma -- więc
    > korzysta chyba z EGNOSS itp. Byłoby głupio, gdyby europejski
    > EGNOSS nie poprawiał europejskiego Galileo...

    EGNOS, nie EGNOSS. Oczywiście EGNOS ma "poprawiać" także Galileo.
    To nie jest tak, że Galileo ma korzystać z EGNOS. Raczej użytkownicy
    mają korzystać z EGNOS (korzystają od pewnego czasu) w dodatku do GPS
    (i ew. Galileo).

    [SBAS]

    > Nie poprawia poziomej SF GPS z 10m do 3m?

    To jest zdecydowanie bardziej skomplikowane.
    W każdym razie nie jest tak, że masz jakąś gwarancję że błąd
    pozycjonowania z użyciem GPS (L1) + EGNOS nie przekroczy 3m, czy 10m.
    BTW największy zanotowany błąd w układzie GPS + WAAS/EGNOS - w obszarze
    działania - to było IIRC 12 m. Przy doskonałej widoczności nieba
    (wszystko powyżej horyzontu).
    To było już dość dawno, Amerykanie mieli wtedy na orbicie pewnie ze 26
    satelitów, być może było to daleko od najbliższych RIMSów itd. Musiałbym
    poszukać.

    > Jednak w 2010 r. wojskowy samolot należący do NATO tak mocno pobłądził
    > we mgle, że roztrzaskał się całkiem daleko od pasa Korsarza, choć byle
    > jaki odbiornik GPS (smartfonowy, samochodowy czy rowerowy) pokazałby
    > poprawną pozycję...

    Nie na tyle poprawną i nie z takim prawdopodobieństwem, by podchodzić do
    lądowania w takich warunkach.
    W tej chwili stosowane podejścia LPV (najbardziej precyzyjne ze
    stosujących GNSS, wymagają SBAS, którego zasięgu tam nie było) dają
    możliwość bezpiecznego zejścia na wysokość ok. 60 m nad elewacją pasa.
    Bez SBAS wysokość typowo się podwaja. Teraz porównaj choćby
    z informacjami przekazanymi przez radio z Jaka.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 140. Data: 2021-01-06 00:53:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>