  • 21. Data: 2011-03-07 16:47:28
    Temat: Re: [alarmowe] 909 czyli pani minister ma pomysła ;-)
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 7 Mar 2011 14:18:17 +0100, "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>
    wrote:

    >Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl>

    >To przecież wiadomo, że centrum nie pojedzie na akcję gaśniczą. Komuś i tak
    >musi przekazać informację.
    Dzis na wiekszosci obszaru kraju szybciej i pewniej jest zadzwonic na
    997/998/999 niz na 112 i czekac na przelaczenie w docelowe miejsce.
    Niestety ludzie dzieki kampanii reklamowej nauczyli sie dzwonic do
    pogotowia ratunkowego na 112 - trafiaja do policji/strazy i dalej sa
    przelaczani. Mowie o tym jak jest w wiekszosci, wiem ze sa pojedyncze
    przypadki gdzie jest inaczej ale ogolnie w kraju dzwonienie na 112 to
    strata czasu.

    WAM

  • 22. Data: 2011-03-07 16:48:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 06 Mar 2011 21:14:35 +0100, WAM wrote:
    >On Sun, 06 Mar 2011 19:30:13 +0100, J.F.

    >Jesli masz na mysli sytuacje w ktorej nowy numer beda obslugiwac nowi
    >ludzie i dostana tez 112 do siebie to jestem za :)

    Tak czy inaczej - jesli ma byc jeden czlowiek pod 112 i jeden pod 909,
    to czemu niemoze byc dwoch pod 112 ?

    >A jak chcesz dolozyc to okreslone zadanie zwiazane ze sprawami
    >medycznymi policjantom i strazakom ktorzy obecnie obsluguja 112 w
    >wiekszosci powiatow to w niczym to nie pomoze. Bo w konsekwencji
    >nastapi przelaczenie do dyspozytora ratownictwa medycznego zeby
    >udzielil tej informacji :)

    Takie rzeczy jak np ktory szpital ma dzis dyzur to chyba potrafia
    powiedziec.

    J.

  • 23. Data: 2011-03-07 16:49:12
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 7 Mar 2011 13:16:44 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> wrote:

    >Ja to bym chciał, żeby wreszczie ktoś dobrał się do dupy ludziom
    >odpowiedzialnym za grandę numerem 112. To nie ma dzwonic u przypadkowych
    >policjantów czy strażaków, tylko w miejscu, gdzie są tacy, co potrafią
    >*szybko* znaleźć rozwiązanie w *każdej* krytycznej sytuacji.
    Juz niedlugo bedzie lepiej... niech tylko zabiora 997 z policji, 998
    ze strazy i 999 z PRM. I calosc razem ze 112 skieruja do CPR a CPR
    bedzie przekazywac gluchy telefon dalej.

    >Nie mam nic przeciwko temu, by jedna czy druga pani minister tworzyła
    >nowe służby i przydzielała im numery telefonów. Tylko niech je przkaże
    >od razu do do centrów kryzysowych, bo ja nie mam zamiaru zapamiętywać
    >kolejnych ciągów cyferek.
    To po co te kolejne numerki? :) Do kolejkowania chyba conajwyzej?

    WAM

  • 24. Data: 2011-03-07 16:51:15
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 7 Mar 2011 14:14:34 +0100, "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>
    wrote:

    >To chyba 998 który wchodzi w 112 powinien wiedzieć skoro sam nie
    >potrafi/może pomóc, prawda ?
    Nie zrozumialem stwierdzenia "998 ktory wchodzi w 112".

    >A ilu ludzi odbiera te numery ? Jeśli do uruchomienia kolejnego numeru
    >potrzeba przynajmniej jednej osoby to lepiej dołożyć tę osobę do obsługi już
    >istniejącego numeru.
    Chyba 6 osob, dokladnie nie pamietam. No pewnie ze lepiej. Tym
    bardziej ze nie trzeba szukac kolejnej lokalizacji, budowac socjalu
    itp. I zawsze latwiej o zastepstwo majac do dyspozycji kilkadziesiat
    osob niz kilka.

    WAM

  • 25. Data: 2011-03-07 16:59:09
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    >Póki istnieją numery 994, 992, 991 (choć ten, nie wiedzieć czemu,
    >w Warszawie nie działa), to nie ma takiej potrzeby.
    Poki istnieje 999 to po co zabierac im to czym sie zajmuja i o czym
    maja wiedze?

    >Przecież tej wiedzy nie uczą w szkołach pożarniczych ani policyjnych.
    No nie ucza :) Wlasnie nie ucza :)

    >Są jakieś wykazy, które ma dyspozytorka Pogotowia Ratunkowego -
    >i te same wykazy mogliby mieć operatorzy numeru 112.
    Lokalizacji odbierania 112 w moim wojewodztwie jest jakos ok 2 sluzby
    * 20 lokalizac. Lokalizacji odbierania 999 kilka.
    Wykazy to dane, ktore sie zmieniaja. Trzeba je aktualizowac i
    dystrybuowac do kazdego dysponenta wiedzy. Latwiej to zrobic do kilku
    miejsc niz do kilkudziesieciu.

    W wykazach pojawiaja sie specyficzne okreslenia medyczne - inne sa w
    mowie potocznej inne w mowie formalnej, medyk ma szanse posiadac te
    wiedze i rozumiec o co pyta obywatel. Policjant/strazak - tez
    oczywiscie ma szanse ale statystycznie mniejsza.

    Zatem zarowno do dystrybucji danych jak i ich szybkiego
    znalezienia/przekazania dzwoniacemu potrzebny jest (prymitywny) system
    ale jednak system. A takiego dzis nie ma.

    Po za tym o jakich operatorach 112 mowa? To okreslenie pojawialo sie w
    aktach wykonawczych MSWiA dot CPR ale jakos zaden z tych aktow nie
    wszedl skutecznie w zycie. Wiec poki operatorzy sa tymczasowi
    (policjant/strazak) to zmienianie dystrybucji tych danych i
    sposobu/numeru pod ktorym sie ludzi informuje wprowadzi zamieszanie a
    nie przyniesie skutkow.

    WAM

  • 26. Data: 2011-03-07 20:35:41
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 07 Mar 2011 17:48:51 +0100, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Tak czy inaczej - jesli ma byc jeden czlowiek pod 112 i jeden pod 909,
    >to czemu niemoze byc dwoch pod 112 ?
    Nie zapominaj o ludziach z 997/8/9 ktore tez maja dzwonic tam gdzie
    112 :) To juz bedzie 5 osob :)

    >Takie rzeczy jak np ktory szpital ma dzis dyzur to chyba potrafia
    >powiedziec.
    Powiedziec tak, zdobyc informacje, przechowywac itd - musi byc system
    ewidencji informacji.

    WAM

  • 27. Data: 2011-03-07 22:01:36
    Temat: Re: [alarmowe] 909 czyli pani minister ma pomys3a ;-)
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    > Powiedziec tak, zdobyc informacje, przechowywac itd - musi byc system
    > ewidencji informacji.

    No bez przesady - pamiętam, jak takie informacje były codziennie drukowane
    w "Expressie Wieczornym" i w "Życiu Warszawy". A komputerów nie było. :-)

    No i o dyżurach szpitali można się było dowiedzieć dzwoniąc pod 911.
    Tyle że wtedy 911 było płatne jak zwykła rozmowa miejscowa,
    a obecny odpowiednik 911 to, zdaje się, jakoś niesamowicie drogo wychodzi.

    Piotr

  • 28. Data: 2011-03-08 06:43:25
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 7 Mar 2011 23:01:36 +0100, "PiotRek"
    <b...@w...pl.invalid> wrote:

    >No bez przesady - pamiętam, jak takie informacje były codziennie drukowane
    >w "Expressie Wieczornym" i w "Życiu Warszawy". A komputerów nie było. :-)
    Wtedy pewnie bylo centralne zarządzaniem, na miesiąc przed wszystko
    było ułożone. A dziś to cholera wie jak to się zmienia :)
    Poza tym wystarczy się przyjrzeć pracy człowieka przy telefonie
    alarmowym aby zrozumieć że posiadanie miliona i jeszcze jednej
    informacji nie jest tak proste żeby to spamiętać w głowie.

    WAM

  • 29. Data: 2011-03-08 09:21:10
    Temat: Re: 909 czyli pani minister ma pomys3a ;-)
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 8 Mar, 07:43, WAM <n...@n...nopl.pl> wrote:

    > Wtedy pewnie bylo centralne zarz dzaniem, na miesi c przed wszystko
    > by o u o one. A dzi to cholera wie jak to si zmienia :)
    > Poza tym wystarczy si przyjrze pracy cz owieka przy telefonie
    > alarmowym aby zrozumie e posiadanie miliona i jeszcze jednej
    > informacji nie jest tak proste eby to spami ta w g owie.
    >
    > WAM

    Otóż to- ustalmy jedną rzecz- to ma być telefon INFORMACYJNY. Nie
    interwencyjny, nie alarmowy., bo te służą czemu innemu.
    Potrzebny w sytuacji zwykłego zachorowania. Jakoś w tygodniu nie
    wymagamy od lekarza pierwszego kontaktu posiadania numeru skróconego.
    I przerysowując- często info w nim uzyskana będzie jednak mniej
    nagląca, niż telefon najbliższego hydraulika, gdy z pękniętej
    nienależącej już do pionu rury leci nam woda na mieszkanie...

    I prawdę mówiąc rolę tę spełniać może info miejska 19491.

  • 30. Data: 2011-03-08 21:26:53
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    > Poza tym wystarczy się przyjrzeć pracy człowieka przy telefonie
    > alarmowym aby zrozumieć że posiadanie miliona i jeszcze jednej
    > informacji nie jest tak proste żeby to spamiętać w głowie.

    Ale kto mówi, że ów człowiek ma mieć te wszystkie informacje
    _w głowie_??? Niech ma na kartce albo w komputerze, to wystarczy.

    Nie sądzisz chyba, że operatorzy numeru 118913 mają całą
    zawartość bazy Ditela _w głowie_... ;-)

    Piotr