  • 11. Data: 2011-03-06 11:30:56
    Temat: Re: [alarmowe] 909 czyli pani minister ma pomysła ;-)
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 6 Mar 2011 01:02:41 +0100, "PiotRek"
    <b...@g...pl.invalid> wrote:

    >Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby operator numeru 112
    >(czy to strażak, czy policjant) miał wiedzę na temat
    >nocnej opieki medycznej.
    Rownie dobrze moglby udzielac informacji na inne tematy np o remontach
    ulic, wyłączeniach prądu, gazu, wody, braku sygnału w kablówce itd.
    Jak się ktoś najął za psa to niech szczeka, jak się najął do gaszenia
    pożarów to niech je gasi a jak się najął do pilnowania porządku to
    niech pilnuje. Tylko dlaczego miałby udzielać informacji o czymś innym
    o czym nie ma dokładnej wiedzy? Niech informacji udziela ten kto wie.

    BTW: W moim mieście dodzwonić się do operatora 997/112-z-gsm to
    spokojnie 3 minuty czekania. Chcesz do tego dołożyć jeszcze kolejne
    minuty z powodu dzwoniących po informację o opiece medycznej?

    >Numer powinien być przekierowany np. do najbliższej
    >stacji Pogotowia Ratunkowego, ale odbierany w drugiej kolejności
    >(w pierwszej - 999).
    Jak nam minister zabierze 112/997/998/999 do tzw. CPRów to w pogotowiu
    nie będzie 999 w zadnej kolejnosci.

    WAM

  • 12. Data: 2011-03-06 11:32:09
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 5 Mar 2011 01:21:18 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> wrote:

    >I co złego w tym, że dzwonią w razie *potrzeby* na 999? Oczywiście
    >poza tym, że nie dzwonią na 112.
    A przepraszam przypomniało mi się :)
    Być może dzwonią na 112 a stamtąd są przełączani na 999 :)
    Strata czasu z tym 112.

    WAM

  • 13. Data: 2011-03-06 18:30:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 06 Mar 2011 12:30:56 +0100, WAM wrote:
    >BTW: W moim mieście dodzwonić się do operatora 997/112-z-gsm to
    >spokojnie 3 minuty czekania. Chcesz do tego dołożyć jeszcze kolejne
    >minuty z powodu dzwoniących po informację o opiece medycznej?

    Nowy numer bedzie musial ktos odbierac .. wiec czemu nie mialby takze
    obslugiwac 112 ?

    Juz nie mowiac ze obsluga moglaby sokrzystac z techniki i robic
    selekcje "przelacze na informacje medyczna, tylko tam trzeba poczekac
    pare minut". I na holda go :-)

    J.

  • 14. Data: 2011-03-06 20:14:35
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 06 Mar 2011 19:30:13 +0100, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Nowy numer bedzie musial ktos odbierac .. wiec czemu nie mialby takze
    >obslugiwac 112 ?
    Jesli masz na mysli sytuacje w ktorej nowy numer beda obslugiwac nowi
    ludzie i dostana tez 112 do siebie to jestem za :)
    A jak chcesz dolozyc to okreslone zadanie zwiazane ze sprawami
    medycznymi policjantom i strazakom ktorzy obecnie obsluguja 112 w
    wiekszosci powiatow to w niczym to nie pomoze. Bo w konsekwencji
    nastapi przelaczenie do dyspozytora ratownictwa medycznego zeby
    udzielil tej informacji :)

    WAM

  • 15. Data: 2011-03-06 20:35:06
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości
    > Rownie dobrze moglby udzielac informacji na inne tematy np o remontach
    > ulic, wyłączeniach prądu, gazu, wody, braku sygnału w kablówce itd.

    Póki istnieją numery 994, 992, 991 (choć ten, nie wiedzieć czemu,
    w Warszawie nie działa), to nie ma takiej potrzeby.

    Idąc tokiem Twojego rozumowania, to:

    > Jak się ktoś najął za psa to niech szczeka,
    ...a nie odbiera telefony,

    > jak się najął do gaszenia pożarów to niech je gasi
    ...a nie odbiera telefony,

    > a jak się najął do pilnowania porządku to niech pilnuje.
    ...a nie odbiera telefony.

    > Tylko dlaczego miałby udzielać informacji o czymś innym
    > o czym nie ma dokładnej wiedzy? Niech informacji udziela ten kto wie.

    Przecież tej wiedzy nie uczą w szkołach pożarniczych ani policyjnych.
    Są jakieś wykazy, które ma dyspozytorka Pogotowia Ratunkowego -
    i te same wykazy mogliby mieć operatorzy numeru 112.

    Piotr

  • 16. Data: 2011-03-07 13:14:34
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl>

> [...]
    > niech pilnuje. Tylko dlaczego miałby udzielać informacji o czymś innym
    > o czym nie ma dokładnej wiedzy? Niech informacji udziela ten kto wie.

    To chyba 998 który wchodzi w 112 powinien wiedzieć skoro sam nie
    potrafi/może pomóc, prawda ?

    > BTW: W moim mieście dodzwonić się do operatora 997/112-z-gsm to
    > spokojnie 3 minuty czekania. Chcesz do tego dołożyć jeszcze kolejne
    > minuty z powodu dzwoniących po informację o opiece medycznej?

    A ilu ludzi odbiera te numery ? Jeśli do uruchomienia kolejnego numeru
    potrzeba przynajmniej jednej osoby to lepiej dołożyć tę osobę do obsługi już
    istniejącego numeru.

  • 17. Data: 2011-03-07 13:16:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    WAM napisał:

> [...]
    > wiekszosci powiatow to w niczym to nie pomoze. Bo w konsekwencji
    > nastapi przelaczenie do dyspozytora ratownictwa medycznego zeby

    Ja to bym chciał, żeby wreszczie ktoś dobrał się do dupy ludziom
    odpowiedzialnym za grandę numerem 112. To nie ma dzwonic u przypadkowych
    policjantów czy strażaków, tylko w miejscu, gdzie są tacy, co potrafią
    *szybko* znaleźć rozwiązanie w *każdej* krytycznej sytuacji.

    Nie mam nic przeciwko temu, by jedna czy druga pani minister tworzyła
    nowe służby i przydzielała im numery telefonów. Tylko niech je przkaże
    od razu do do centrów kryzysowych, bo ja nie mam zamiaru zapamiętywać
    kolejnych ciągów cyferek.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2011-03-07 13:18:17
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl>

    > A przepraszam przypomniało mi się :)
    > Być może dzwonią na 112 a stamtąd są przełączani na 999 :)
    > Strata czasu z tym 112.

    To przecież wiadomo, że centrum nie pojedzie na akcję gaśniczą. Komuś i tak
    musi przekazać informację.

  • 19. Data: 2011-03-07 13:26:29
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl>

> [...]
    > medycznymi policjantom i strazakom ktorzy obecnie obsluguja 112 w
    > wiekszosci powiatow to w niczym to nie pomoze.

    Czemu miałoby pomagać strażakom czy policjantom ???

    > Bo w konsekwencji
    > nastapi przelaczenie do dyspozytora ratownictwa medycznego zeby
    > udzielil tej informacji :)

    Ale ludzik dostanie informację a nie zostanie w domu z problemem pod jaki
    numer zadzwonić

  • 20. Data: 2011-03-07 16:44:18
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 7 Mar 2011 14:26:29 +0100, "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>
    wrote:

    >Czemu miałoby pomagać strażakom czy policjantom ???
    Mialem na mysli to ze nie pomoze to ludnosci dzwoniacej ze policjant
    czy strazak dostanie dodatkowe zadanie i kolejne polaczenia do
    odbierania = wydluzenie kolejki oczekujacych polaczen.

    >Ale ludzik dostanie informację a nie zostanie w domu z problemem pod jaki
    >numer zadzwonić
    No to dzis dostaje pod 999 te informacje. Wiec moze nowy numer byc
    kierowany w to miejsce gdzies dzis jest ta wiedza. A nie na sile
    tworzenie nowego miejsca gdzie "jakos sie wiedze przekaze". A potem
    sie okazuje ze jakos=nijak i bazy wiedzy nie ma.

    WAM