  • 11. Data: 2014-03-13 23:39:17
    Temat: Re: 900kkm na LPG
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 13 Mar 2014 21:34:34 +0100, Adam napisał(a):

    > A mógłbyś coś merytorycznie?
    >
    > Bo mam wrażenie, że czytałeś zupełnie inny artykuł, niż podawał Tomek.

    Jeszcze jedno:
    "Moc samochodu jeżdżącego na gazie jest praktycznie taka sama, jak
    benzynowego czy diesla. Jedynie wolniej rusza, ale takich przeróbek nie
    robi się po to, by startować w wyścigach, ale by zaoszczędzić na paliwie."

    Taka sama moc, a wolniej rusza. To szalenie ciekawe jak to się dzieje!
    To właśnie dzięki głąbom opowiadającym takie androny ludzie boją się wsiąść
    do samochodu z instalacją LPG.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 12. Data: 2014-03-14 01:06:36
    Od: tomas <t...@b...pl>

    W dniu 13.03.2014 15:22, anacron pisze:
    > http://moto.wp.pl/kat,45754,title,900-tys-km-na-tej-
    samej-instalacji,wid,16460684,wiadomosc.html?ticaid=
    1125a8

    Znając życie to benzyna i ropa znowu pójdą w górę , zwłaszcza
    jak zostaną nałożone sankcje na ZSRR naszego głównego dostawcę
    paliw.LPG pewnie też ale jest to mniej odczuwalne.Nie zdziwię
    się jak na maj lpg będzie po 2,9-3zł a benzyna po 6zł.

  • 13. Data: 2014-03-14 09:35:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 13 Mar 2014 15:22:24 +0100, anacron napisał(a):

    > http://moto.wp.pl/kat,45754,title,900-tys-km-na-tej-
    samej-instalacji,wid,16460684,wiadomosc.html?ticaid=
    1125a8

    To że silnikowi nic się nie stanie od gazu, to oczywiście możliwe.
    Ale pod warunkami które nawet znalazły się w artykule:

    "Muszą tylko być fachowo zamontowane. Krótko mówiąc, powinni je montować
    fachowcy, którzy się na tym naprawdę znają."
    "Na trasie Passat powinien spalać około 7 - 8 l benzyny. Natomiast gazu
    zużywa około 10 l, czasem trochę więcej."
    "Moc samochodu jeżdżącego na gazie jest praktycznie taka sama"

    A trafić na takiego gazownika, to jak w totka - chociaż oczywiście jest to
    możliwe :-)

  • 14. Data: 2014-03-14 11:00:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-03-13 23:26, P.B. pisze:

    > Proszę bardzo. Cytat z tekstu:
    > "Przez wiele lat pokonywałem 15 - 18 tys. km miesięcznie. Teraz jeżdżę
    > mniej, po około 10 tys. Łatwo policzyć, że w moim przypadku koszt montażu
    > zwrócił się już po około trzech miesiącach. "

    > On instalację ma w porządku, bo do tak prymitywnego silnika i tak nic
    > lepszego nie zastosuje.

    W zasadzie można było, ale:
    1/ instalacja zakładana prawdopodobnie pomiędzy 1997 a 1999 - wtedy
    raczej nie było lepszych (bez mieszalnika, na wtrysk fazy ciekłej)
    2/ były mieszalnikowe 1 i 2 generacji, oraz wtryskowe - o wiele droższe

    > Facet pisze farmazony o tym, że łatwo policzyć, że już po 50 tysiącach
    > kilometrów zwrócił mu się koszt instalacji. Mi koszt raczej drogiej
    > instalacji wtrysku gazu zwrócił się właśnie po 15 tysiącach kilometrów.

    Wtrysku gazu? W jakim aucie i w którym roku?
    Ja zakładałem do Lanosa ok. 1997/98 i płaciłem 3400 zł. brutto za włoską
    instalację mieszalnik / wtrysk jednopunktowy do kolektora.

    Były wtedy już sekwencje, ale cena była z sufitu i mało zakładów to
    instalowało, ponadto straciłbym gwarancję na auto.

    Ale jakoś teraz nie chce mi się szacować kosztów. Wtedy gaz kosztował
    0,99 zł./litr

    > Więc albo facet używa chińskiego kalkulatora z rozładowaną baterią, albo te
    > kilometry mu jakoś tak magicznie rosną im dłużej o nich opowiada. Ciekawe
    > co robi, że jeździ po 700 kilometrów dziennie (albo 500 z niedzielami i
    > świętami)? Całe dnie albo jedzie, albo śpi. Ja w styczniu zrobiłem 6000
    > kilometrów i miałem wrażenie, że cały miesiąc nie wysiadałem z samochodu!

    Bywało, że jeździłem dziennie nieco powyżej 1100 km. Da się, aczkolwiek
    zależy to od auta i trasy. Najwygodniej jeździło mi się Freelanderem 1
    (znakomite fotele) i audi - nie pamiętam już modelu.
    Facet jest zawodowym kierowcą. Może bezproblemowo tyle wykręcać. Ja
    kilka lat temu jeżdżąc po kklientach tylko parę dni w tygodniu - też
    robiłem ponad 20 tys/miesiąc.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2014-03-14 11:02:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-03-13 23:39, P.B. pisze:

> [...]
    > To właśnie dzięki głąbom opowiadającym takie androny ludzie boją się wsiąść

    Jest jeszcze moment obrotowy. Na "suchym" paliwie, lub zbyt ubogiej
    mieszance moment występuje w wyższym zakresie obrotów. Tutaj więc facet
    może mieć rację.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2014-03-14 11:48:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Mar 2014 23:39:17 +0100, P.B. napisał(a):
> [...]
    > To właśnie dzięki głąbom opowiadającym takie androny ludzie boją się wsiąść

    Cuda moga sie dziac. Np w starym gazniku byla pompka przyspieszajaca -
    wciskasz pedal i dodatkowa benzyna tryska do kolektora.
    Z gazem tego nie ma (w I i II gen) ... ale dodatkowego paliwa jest
    tylko troche. Po chwili moc na gazie taka sama, czy tam nieco mniejsza
    - tyle co normalnie.

    Ewentualnie np moc w zakresie 1500-5500 rpm prawie taka sama, ale
    800-1500 i 5500-6000 mniejsza.

    J.

  • 17. Data: 2014-03-14 11:52:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > mieszalnikowa, notabene mieszalnik zainstalowany jak najbardziej
    > prawidłowo - bokiem do kierunku jazdy, co eliminuje problemy z

    I co - przy skrecie w prawo gasnie, a przy skrecie w lewo dodaje gazu?
    :-)

    J.

  • 18. Data: 2014-03-14 11:54:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Mar 2014 22:12:42 +0100, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > Chyba o to chodzi, że jak klocki są do wymiany, to się wymienia oba.

    A jak tylko jeden jest do wymiany ?

    Fakt ze jeden klocek trudno kupic :-)

    J.

  • 19. Data: 2014-03-14 12:49:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-03-14 11:52, J.F. pisze:
    samej-instalacji,wid,16460684,wiadomosc.html?ticaid=
    1125a8

    > I co - przy skrecie w prawo gasnie, a przy skrecie w lewo dodaje gazu?
    > :-)

    Czasami ;)

    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=37&t=514436

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2014-03-14 14:24:07
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 13.03.2014 23:26, P.B. pisze:
    > Ja w styczniu zrobiłem 6000 kilometrów i miałem wrażenie, że cały
    > miesiąc nie wysiadałem z samochodu!

    A ja pierwszy przegląd w KIA Cee'd miałem po niecałym miesiącu od
    wyjazdu z salonu (przeglądy co 15'000 km). Więc proszę Cię, patrz dalej
    niż czubek własnego nosa, bo pomijając w/w przypadek znam kilku ludzi -
    akurat przedstawicieli handlowych, którzy miesiąc w miesiąc kręcą po
    blisko 20'000km.

    --
    anacron
    aba/