  • 21. Data: 2011-12-02 15:55:51
    Temat: Re: 8 GB RAM 2x4GB czy 4x2GB?
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > no tak, bo mam 5GB RAMDysk, a wcześniej (kiedy miałem 4GB RAM) było 1GB :)

    Ja mam 3.25 system + 4.75 ramdysk,
    ale to Gavotte + PAE nie jest az takie fajne -
    - czasami chcialbym miec 2 sys + 6 ramdysk i co?
    I dupa.
    W trybie PAE mozesz miec tylko jedna wielkosc ramdysku.
    Trzeba tez uwazac jak sie ma zintegrowana grafike,
    co by pamiec przydzielona do niej nie znalazla sie
    w przestrzeni ramdysku.

    > system Windows - dodajmy, bo ktoś sobie wymyślił, że 3GB (ściślej to 4GB)
    > wystarczy

    Pewnie wykastrowali PAE, co by ludzie kupowali wersje serwerowe windowsa :).

    > To jest mocna sprawa, jeśli 3GB swap umieścimy na tym RAMdysku.

    IMHO (i nie tylko :) umieszczanie swapa w ramdysku,
    to troche malo trafiony pomysl i naprawde musi byc ostry powod,
    zeby odwalic taka szopke.

    > instnieją tez programy "odblokowywujące" dostęp to reszty pamięci na Win
    > 32-b.
    > System 32-b wtedy widzi cały RAM.

    "Odblokowuja" tak, ze system widzi cala pamiec?
    Mozesz zapodac jakis przyklad?

  • 22. Data: 2011-12-02 17:10:44
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    Q wrote:

    > Ja mam 3.25 system + 4.75 ramdysk,
    > ale to Gavotte + PAE nie jest az takie fajne -
    > - czasami chcialbym miec 2 sys + 6 ramdysk i co?
    > I dupa.

    można utworzyc dwa dyski - jeden 1GB z tego systemowego kawałka
    a drugi z PAE
    i po problemie.

    > IMHO (i nie tylko :) umieszczanie swapa w ramdysku,
    > to troche malo trafiony pomysl i naprawde musi byc ostry powod,
    > zeby odwalic taka szopke.

    powód może być jeden - duża ilość pamięciożernych programów
    których używanie skutkuje częstym swapowaniem.
    W praktyce u mnie taka sytuacja jeszcze się nie zdarza,
    ale wypraktykowałem tą opcję (oddaliłem co miałem
    i to wielokrotnie) i muszę przyznać, że działa całkiem fajnie.
    No nie ma tego efektu zamulania, w którym normalnie pracuje HDD

    > "Odblokowuja" tak, ze system widzi cala pamiec?

    tak,
    na Win7

    > Mozesz zapodac jakis przyklad?

    na tą chwilę nie, bo wywałiłem ten program :)
    i zrezygnowąłem z tego patentu, po tym jak usłyszałem,
    jakie szkody ów program może przynieść.
    Zapytaj na forum windows7.

  • 23. Data: 2011-12-02 20:42:43
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > można utworzyc dwa dyski - jeden 1GB z tego systemowego kawałka
    > a drugi z PAE
    > i po problemie.

    ...i umiescisz na tych 2 dyskach jeden, duzy ciagly plik? :)
    (np. obraz wirtualki)

    Czyli problem jest i na dodatek nie ominiesz go nawet na 64-bit. systemie
    jesli korzystasz ze zintegrowanej karty graficznej,
    bo ramdysk najedzie Ci na pamiec grafiki -
    - niezaleznie czy masz w biosie rezerwacje pamieci IGP
    above 4GB albo below 4GB.

  • 24. Data: 2011-12-02 21:02:20
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    Q wrote:

    > ...i umiescisz na tych 2 dyskach jeden, duzy ciagly plik? :)
    > (np. obraz wirtualki)

    nie,
    ale programy do obróbki dzwięku lub zdjęć, a z takich ja korzystam
    spokojnie i efektywnie wykorzystują dwa ramdyski
    Jeden się kończy to sie podbiera następny.

    > Czyli problem jest

    pod warunkiem, że chcesz ten problem znaleźć :)
    Wiesz, jak uważasz, że Ramdysk jest zły, to wcale nie musisz
    z niego korzytać i zostawić 1GB niewykorzystany

    > i na dodatek nie ominiesz go nawet na 64-bit. systemie
    > jesli korzystasz ze zintegrowanej karty graficznej,

    ja omijam takie płyty z daleka

    reasumując : RamDysk jest nie dla wszystkich.
    Dla mnie idealny i dlatego potrzebuje 8 GB, by mieć 5 GB RAMDysku
    Dla Ciebie się nie nada...

  • 25. Data: 2011-12-02 21:07:37
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Wiesz, jak uważasz, że Ramdysk jest zły, to wcale nie musisz
    > z niego korzytać i zostawić 1GB niewykorzystany

    Uwazam, ze ramdysk to jedno z wiekszych dobrodziejstw ludzkosci :).

    > ja omijam takie płyty z daleka

    A ja nie, bo po co mi grafika-grzejnik jak i tak nie gram?
    W budzie jest pusciej, chlodniej, ciszej - same plusy.

    > Dla mnie idealny i dlatego potrzebuje 8 GB, by mieć 5 GB RAMDysku
    > Dla Ciebie się nie nada...

    Nada, ale u mnie jedynym wyjsciem bylo dokupienie kolejnych 8GB
    a pamiec jest juz tak tania, ze nie warto bylo zalowac.
    Zwlaszcza, ze jedno wyjscie do knajpy kosztuje mnie znacznie wiecej :).

  • 26. Data: 2011-12-03 07:44:39
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    Q wrote:

    > Uwazam, ze ramdysk to jedno z wiekszych dobrodziejstw ludzkosci :).

    > A ja nie, bo po co mi grafika-grzejnik jak i tak nie gram?

    ja też nie gram i mam pasywną grafikę - jest zupełnie chłodna.
    Ja po prostu nie lubie, jak ktoś mi coś wciska na siłę
    - sam 'se' wole grafike kupic, taka jaka mi odpowiada.