  • 11. Data: 2011-12-01 12:09:07
    Temat: Re: 8 GB RAM 2x4GB czy 4x2GB?
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Bios i programy diagnostyczne pokazują, że jest OK

    Probowales sie bawic ustawieniami pamieci w biosie?
    Sprawdziles czy nic sie nie poprzestawialo?
    Moze pobaw sie z ustawieniami Ganged/Unganged?

    Nie mam pojecia co to moze byc...

  • 12. Data: 2011-12-01 12:31:13
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-12-01 12:47, Rafał pisze:

    > a podobno nie ma głupich pytań ;)
    > a swap nie spuchł, bo używam Win7 w wersji 32-bit więc swap jest taki jak
    > dostępna pamieć, czyli 3GB. Bez zmian

    A jaki jest sens instalowania 8GB RAM gdzie masz system 32bit??
    Czy na wersji x64 jest to samo (system zwalnia czy jednak chodzi szybciej)
    Pozostaje jeszcze kwestia sprawdzenia cy na konfiguracji 2x2GB system
    chodzi szybciej niż na jednej kości, czy może nie ma różnicy. Bo po co
    przepłacać do 8GB skoro na 4GB nie będzie różnicy w szybkości pracy.
    Chyba, że planujesz instalację Win x64 więc wtedy jak najbardziej jest
    sens (przynajmniej wykorzystasz pamięć w pełni)

  • 13. Data: 2011-12-01 12:45:38
    Od: " Rafał" <b...@N...gazeta.pl>

    Kamil 'Model' <k...@g...pl> napisał(a):

    > A jaki jest sens instalowania 8GB RAM gdzie masz system 32bit??

    no np. można utworzyć 5GB RAMDisk i udostepnić programowi,
    który do swojej pracy tyle miejsca potrzebuje i który na ogół
    wykorzystuje do tego celu HDD
    Komfort pracy podnosi się znacznie!
    Można też do RamDysk wrzucić swapa - jełsi ktoś używa pamieciożernych
    programów. Wtedy efekt wymiany pamięci, tak bardzo odczuwalny przy HDD jest
    prawie niezauważalny.

    > Czy na wersji x64 jest to samo (system zwalnia czy jednak chodzi szybciej)

    no tego nie sprawdziłem. W zasadzie nie używam x64

    > Pozostaje jeszcze kwestia sprawdzenia cy na konfiguracji 2x2GB system
    > chodzi szybciej niż na jednej kości, czy może nie ma różnicy. Bo po co
    > przepłacać do 8GB skoro na 4GB nie będzie różnicy w szybkości pracy.

    mnie głównie zalezy na tym RAMDysku, ale wkurza mnie jeśli to jest okupione
    dłuższym uruchamianiem systemu i to, że jest trochę wolniej.

  • 14. Data: 2011-12-01 12:53:27
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 1 grudnia 13:45, Rafał pisze:

    > no np. można utworzyć 5GB RAMDisk i udostepnić programowi,

    A to się tak da? Mimo, że system używa max 3GB?

    > który do swojej pracy tyle miejsca potrzebuje i który na ogół
    > wykorzystuje do tego celu HDD
    > Komfort pracy podnosi się znacznie!

    A z tych, któremu programowi byś udostępnił, używam:
    przeglądarki, Dreamwavera, Photoshopa, Thunderbirda, Sello

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

    "Google zachowuje się jak kobieta. Ledwie zacznę zdanie, już próbuje je
    dokończyć na tuzin sposobów."

  • 15. Data: 2011-12-01 13:00:22
    Od: " Rafał" <b...@N...gazeta.pl>

    Piotr M <x...@x...xx> napisał(a):

    > A to się tak da? Mimo, że system używa max 3GB?

    bez problemu
    ja używam Gavotte Ramdisk

    > A z tych, któremu programowi byś udostępnił, używam:
    > przeglądarki, Dreamwavera, Photoshopa, Thunderbirda, Sello

    np. Photoshop - on czasem tworzy na swój użytek kilku GB pliki

  • 16. Data: 2011-12-01 15:28:51
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik " Rafał" napisał w wiadomości grup
    > Czy problemem jest sama obsługa większej ilości ram, czy może fakt, że kości
    > są w czterech gniazdach i lepiej by było, aby były w dwóch, czyli dwie kości
    > po 4GB. Pamietam, że kiedyś były takie relacje...

    Sam jesteś kość...
    Oczywiście, że gdy zajmiesz wszystkie gniazda to będzie mniej wydajniej, ale nie
    powinno to być aż tak zauważalne.

  • 17. Data: 2011-12-01 15:43:50
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-12-01 11:52, Rafał wrote:

    > choćby tym wskaźnikiem wydajności systemu
    > było 7.9 a teraz jest 7.6 - test puszczany wielokrotnie

    Tak naprawde nikt nie wie, co oznaczaja te liczby. Co zas pokazuje
    niezalezne narzedzie do testowania sprawnosci pamieci - memtest? Czy sa
    jakies roznice w liczbach (transfer do pamieci?)?

  • 18. Data: 2011-12-01 16:02:45
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    qwerty pisze:

    > Oczywiście, że gdy zajmiesz wszystkie gniazda to będzie mniej wydajniej,
    > ale nie powinno to być aż tak zauważalne.

    Dlaczego jest to takie oczywiste? Czy nie jest to analogia do różnicy
    wydajności pomiędzy pamięciami Single Sided i Double Sided?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 19. Data: 2011-12-01 17:08:22
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Rafał nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > bez problemu
    > ja używam Gavotte Ramdisk

    A jesteś pewien, że Gavotte Ramdisk zobaczy te pamięci, skory SYSTEM umie
    zaadresować tylko 3GB z groszami? Niby w jaki sposób Gavotte Ramdisk miałby
    zobaczyć resztę?
    Przem

  • 20. Data: 2011-12-01 18:03:04
    Od: " Rafał" <b...@N...gazeta.pl>

    Przemek <r...@o...pl> napisał(a):

    > Rafał nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    >

    > A jesteś pewien, że Gavotte Ramdisk zobaczy te pamięci

    no tak, bo mam 5GB RAMDysk, a wcześniej (kiedy miałem 4GB RAM) było 1GB :)

    , skory SYSTEM umie
    > zaadresować tylko 3GB z groszami?

    system Windows - dodajmy, bo ktoś sobie wymyślił, że 3GB (ściślej to 4GB) to
    wystarczy

    > Niby w jaki sposób Gavotte Ramdisk miałby
    > zobaczyć resztę?

    jest takie coś jak PAE - Physical Address Extension, czyli rozszerzenie
    adresy fizycznego, funkcja procesora i dzieki temu można się dostać do reszty
    pamięci.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Physical_Address_Extens
    ion

    To jest mocna sprawa, jeśli 3GB swap umieścimy na tym RAMdysku.
    Windows 32-bit pracuje wtedy nie gorzej jak Windows 64-bit

    instnieją tez programy "odblokowywujące" dostęp to reszty pamięci na Win 32-b.
    System 32-b wtedy widzi cały RAM.
    Działają one właśnie wykorzystując PAE. Jednak programy są niestabilne, a
    nikt nie chcę ich dopracowywać. Być może dlatego, bo użytkownicy szybciej
    zainbteresowali się aplikacjami i systemamy 64-b