  • Data: 2009-11-10 23:27:05
    Temat: Re: 7d na dpreview.com
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Jednak zaczyna się nasza rozmowa od przewagi Nikona nad Canonem.
    > Twoim zdaniem ta przewaga przy F13 ma zasadnicze znaczenie?

    Ona dla mnie (do studia) nie ma żadnego znaczenia, niezależnie od
    przysłony bo jak na razie wszystkim puszkom canona do 15Mpx włącznie
    daje radę Tamron 28-75 jak i kilka innych szkieł. Jak kiedyś zauważę, że
    sprzęt nie wyrabia, a będzie potrzebna większa rozdzielczość to się
    zmieni system.

    Jak pisałem już wcześniej, przewaga w ogóle jest niewielka i raczej w
    wyższych iso.

    > Zazwyczaj przymykasz tak mocno, czy rzadko? W 99% czy w 1%? :)

    Zazwyczaj pstrykam przy 8-11. Natomiast praktycznie wszystko, co mam na
    stronie poza komercją pochodzi z nie-lustrzanek, z czystej wygody i tam
    obowiązują inne prawa (G9, sp350 - f=4,5, ep1 - f=6,3)

    > Bo dla mniejszej przesłony Nikon powala Canona na łopatki,
    > i to Nikon zmiennogniskowy powala stałą eLkę. :)

    Sorry, ale naciągana teoria. Jest kilka obiektywów marnych w obu
    systemach, ale znajdzie się też kilka dobrych tu i tu. Do ''powalania na
    łopatki'' jeszcze droga daleka i prawdopodobnie nigdy nie będzie zbyt
    dużej różnicy.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl