  • Data: 2009-11-10 12:59:03
    Temat: Re: 7d na dpreview.com
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Znów tworzysz nowe prawa fizyki?
    >
    > Dla zainteresowanych PRAWDĄ polecam poniższe dwa artykuły:
    >
    > http://optyczne.pl/23.1-artyku%C5%82-Czarowanie_mega
    pikselami.html
    > http://optyczne.pl/24.1-artyku%C5%82-Film_kontra_mat
    ryca_czyli_czarowania_megapikselami_ci%C4%85g_dalszy
    .html

    albo mój cykl intelektualny dołuje albo sam nie wiem co

    cytat z poleconej strony

    /*

    Zakładając dla uproszczenia, że mamy do czynienia z monochromatycznym
    światłem o długości 550 nanometrów, otrzymujemy, iż teoretyczna odległość na
    matrycy pomiędzy dwoma punktami, którą jesteśmy w stanie odróżnić (wyrażona
    w mikrometrach) opisana jest wzorem 1.34*F. Oznacza to, że przy przesłonie
    3.5 wynosi ona 4.7 mikrometra, a przy przesłonie 11 aż 14.8 mikrometra
    (patrz poniższa tabelka).

    */

    czyli przy małej przysłonie (dużym otworze) można zarejestrować ostry obraz
    dwóch bliskich sobie punktów (4.7mikrometra)
    przy dużej przysłonie (mały otwór) te punkty się zlały w jeden.

    kłuci się to z wiedzą potoczną...