  • Data: 2009-01-07 17:11:55
    Temat: Re: 60mm czy 105mm do do D300?
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał:

    > No ale jakość by wypadało sprowadzić do jednego mianownika. IMHO w makro
    > nie chodzi o to by było jakociowo tak czy inaczej, ale o to by widzieć
    > możliwie więcej niż gołym okiem.

    A jeżeli sam motyw zawiera mało szczegółów? Np. jednoz moich starych
    zdjęć - http://plfoto.com/206621/zdjecie.html. Zarówno te kropelki jak i
    nitki pajęczyny było widać gołym okiem. Czyli - w/g Twojego rozumowania nie
    jest to makro?

    > Jedcznocześnie w takim, jakie daje możliwości materiał wejściowy. Wynik
    > z kolei oglądany w taki sposób, aby było to porównywalne z innymi.

    Tyle, ze często to narzucony potrzebami format powoduje niewykorzystanie
    pełnych możliwość formatu wyjściowego. Załóżmy, ze Twoje piękne zdjęcie
    makro oczarowało komisję szukającą temató na nową serię znaczków pocztowych.
    Na znaczku zdjęcie będzie miało rozmiar 1.5x1cm i niewątpliwie nie będzie na
    nim widać więcej niż da się zobaczyć gołym okiem. Czy to będzie oznaczało,
    że zdjęcie przestanie być makro?

    > [...]
    > Ale druk to taka sama "technika" jak aparaty, a od tego chcemy chyba
    > uciec, żeby było uniwersalnie.
    > Coś porównywać trzeba, czy plik czy odbitkę - obojętne dla mnie. Coś
    > gdzieś w końcu ocenić trzeba przecież.
    > [...]

    W/g mnie z punktu widzenia zakwalifikowania tematycznego oceniasz kadr - w
    takiej postaci, w jakiej został przygotowany przez autora zdjecia. Ilość
    widocznych szczegółów to już kwestia oceny jakości technicznej.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)