  • 11. Data: 2011-01-03 09:02:37
    Temat: Re: 60D warto??
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Użytkownik "kurdybanek" <k...@n...plt> napisał w wiadomości
    news:ifs2op$1as3$1@opal.icpnet.pl...

    > Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    Wracając jeszcze do dynamiki, to dla 7d/550d będzie w całym zakresie ISO
    lepsza od 400d o jakieś 1Ev. I o dobre 2Ev od współcześnie modnych gadżetów
    m43.

  • 12. Data: 2011-01-03 09:50:15
    Od: mt <t...@i...pl>

    kurdybanek pisze:

    > Nikon z puszkami jest już do przodu od dawna (może z wyjątkiem gumy). Ze
    > szkłami (wybór, dostepność, ceny) raczej nie.

    A to zależy co kto potrzebuje. Moim zdaniem jest odwrotnie, w klasie
    tanich szkieł to Nikon daje lepszy wybór i stosunek jakość/cena. Jeżeli
    chodzi o segment drogiej szklarni to raczej podobnie, jednak z lekkim
    wskazaniem na Nikona. Tak naprawdę to Canon ma przewagę tylko w klasie
    eLek f/4, tutaj faktycznie Nikon nie ma czym konkurować, co prawda są
    szerokokątne Nikkory ze stałym światłem 4.0, jednak cena nie ta w
    porównaniu do Canona.

    --
    marcin

  • 13. Data: 2011-01-03 12:43:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-01-03 10:02, kurdybanek pisze:
    > Wracając jeszcze do dynamiki, to dla 7d/550d będzie w całym zakresie ISO
    > lepsza od 400d o jakieś 1Ev. I o dobre 2Ev od współcześnie modnych gadżetów
    > m43.

    Niestety nie, zwłaszcza przy niższych czułościach. Z moich obserwacji, a
    także m.in. optycznych:
    http://www.optyczne.pl/114.8-Test_aparatu-Canon_EOS_
    7D_Zakres_tonalny.html
    http://www.optyczne.pl/36.8-Test_aparatu-Canon_EOS_4
    00D_Zakres_tonalny.html
    http://www.optyczne.pl/104.8-Test_aparatu-Olympus_E-
    P1_Zakres_tonalny.html

    Nie tylko Nikon, ale nawet już Pentax zostawił Canony w tyle.

    --
    pozdrawia Adam
    /raczej jestem optymistą, może nie aż takim jakim był Żeromski.../

  • 14. Data: 2011-01-03 14:50:06
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > zalezy mi na dobrej jakosci zdjeciach o wyzszym iso
    > 800-1600
    > wiekszej dynamice matrycy

    Jak chcesz mogę CI na priv przesłać parę fotek na ISO 1000,
    robionych z ręki na małym koncercie, światło zastane.

    > przy 400d w seri mozna zrobic max ok 10raw 3/s pozniej
    > muli a aukcja nie czeka
    > jak to wyglada w 50d i 60d ? ile rawow mozna jednoczesnie
    > zapisac ?

    Tu Ci nie powiem, nie miałem okazji robiąc serię czekać na
    zielone światło na skrzyżowaniu ;-))). Ale serie po
    kilkanaście fotek wydają się "robić" bez problemu...

  • 15. Data: 2011-01-03 16:21:04
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    > Nie tylko Nikon, ale nawet już Pentax zostawił Canony w tyle.

    Sony de facto.

  • 16. Data: 2011-01-03 21:02:30
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    > No to raczej nie 60/7/550D. Nawet z buforem moja siódemka robiła jaja i
    > przy większych seriach rozwalała system plików (ale to urok konkretnego
    > egzemplarza).
    > Dynamicznie i rozdzielczością te matryce leżą, 50D jest ostatnim fajnym
    > Canonem nie FF.
    >
    > Jeśli nie masz dużej szklarni to może zmiana systemu?

    czyli odradasz 60d, wiec gdzie mozna jeszcze wychaczyc nowke 50d ?
    odzaluje nowe bajery w 60d, choc uchylny ekran to mogloby by byc cos
    tak troche mam dosc wachania kwiatkow i kladzenia sie w poblizu konskich kup
    ;)

  • 17. Data: 2011-01-03 21:04:21
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    > Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@m...com.pl>
    > napisał w wiadomości
    b.com.pl...

    > Tak naprawdę, to osiągi puszki to jedno, a umiejętności fotografującego,
    > to drugie. Znam osoby, które za pomocą 5d II robią równie dobre zdjęcia co
    > ekipy wyposażone w 1d IV (fotografia ptaków).

    dla amatora to jedna i tak nieosiagalna pólka :)

  • 18. Data: 2011-01-03 21:07:26
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Igor "Ibanezq" Adamiak" <i.adamiak|usun.to|@wupe.peel> napisał w
    wiadomości news:ifrtvh$mjo$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Skok jest spory i zmiana ma sens jeżeli akceptujesz cenę 60d, która jest
    > na poziomie nowości.
    >
    > Różnice wobec 400d:
    > - mniejsze szumy dla ISO na uczucie 1 - 1,5 EV (deafultowo w 400d robiłęm
    > na 400, teraz mam ustawione na 800 - 1000)
    > - świetny grip
    > - mocniejsza bateria
    > - szybszy
    > - wygodniejsza klawiszologia
    >
    > Jeżeli chodzi o seryjne rawy to wiele więcej niż jest w Internecie to ci
    > nie powiem bo nie używam tej funkcji. Ale jak jest szybka karta to jest

    szybka karta i tak tutaj nie ma znaczenia, tylko przepelnienie bufora
    juz to ktos testowal i opisywal, zdjecia i tak laduja w buforze
    i tutaj szwankuje jego obrobiene i przerzucenie danych na karte
    nie siegalem wyzej nix Extreme III, IV i chyba nie ma sensu

    chyba ze ktos mi udowodni ze zapis z 50,60d na kartach w wyzszej polki jest
    wyzszy
    o np:10-20% w seri

  • 19. Data: 2011-01-03 21:14:45
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak chcesz mogę CI na priv przesłać parę fotek na ISO 1000, robionych z
    > ręki na małym koncercie, światło zastane.

    no ladnie jo to w zyciu gdy wkraczelm na iso 400
    to czulem ze gwalce stara babcie i mam trzepala mnie walkiem mowiac
    ze nie rob tego bo to feee

    > Tu Ci nie powiem, nie miałem okazji robiąc serię czekać na zielone światło
    > na skrzyżowaniu ;-))). Ale serie po kilkanaście fotek wydają się "robić"
    > bez problemu...

    no ta, specyfika planeru, bywam na roznych inscenizacjach wojennych
    i sprzet zawodzi stary 400d zamula
    a zanim odzyska przytomnosc to szaraza konna przebiegnie
    albo solowka potyczka sie zakonczy

  • 20. Data: 2011-01-03 21:15:39
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 03.01.2011 Kris <n...@w...pl> napisał/a:

    > Użytkownik "kurdybanek" <k...@n...plt> napisał w wiadomości

    b.com.pl...

    > dla amatora to jedna i tak nieosiagalna pólka :)

    Wiesz, to TYLKO zależy od tego ile na swoje pasje chcesz wydawać :)

    No i jak robię gniota 5d z jasną stałką to wiem że JA zawiniłem, nie
    sprzęt ;)