  • Data: 2011-07-10 20:14:57
    Temat: Re: 60D vs D7000 pytanie dla userów i fanów tabelek ;-)
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 10 Jul., 22:01, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Oczywiście, że szum obniża rozdzielczość, ale dla algorytmu szum też
    > jest informacją. A ponieważ szum jest losowy, nie bardzo poddaje się
    > kompresji, w związku z czym, zaszumione zdjęcia "puchną".
    >
    > --http://www.stopakcyzie.pl/

    przyrost wielkkosc pliku wskutek wzrostu szumu jest mniejszy niz
    spadek wielkosc pliku w wyniku spadku rozdzielczosci odwzorowania i
    mniejszej dynamiki. nic wiecej nie moge dodac.
    jesli nie wierzysz zrob sam test .
    ustaw aparat na statywie sfotografuj najlepiej plaski motyw raz na 200
    iso , raz na 800 , zrob kompresje z rawow do jpeg i porownaj wielkosci
    plikow.
    jesli zrobisz ten test , to dalej mozemy porozmawiac.
    wszystklo inne jest beprzedmietowym dzieleniem wlosa na czworo i
    gdybaniem o czyms co nie ma miejsca w rzeczywistosci.

    Nie wiem dlaczego jest tak ciezko zrozumiec - z calkowitego pliku jpeg
    da sie oszacowac te czesc , ktora jest zapisem szumow. Pisalem o tym
    pare postow wczesniej.
    Ocena jakosci na podstawie obrazu jpeg nie jest jedyna okreslajaca
    wszystkie cechy obrazu / sprzetu. To tez oczywiste. wten sposob nie da
    okreslic np aberacji chromatycznej , bledow geometrycznych. ale jest
    to informacja "wypadkowa" dajaca poglad o potencjale zapisu
    informatyczbego aparatu - bardzo istotny wskaznik.

    czy to jest tak trudno zrozumiec?
    panowie mam wrazenie ze cos tam poczytaliscie w interencie albo na
    optycznych lub moze nawet depre.., i na tym swiat sie konczy.
    mnie tu nikt nie placi za szkolenie , jesli uwazacie ze to nie prawda
    to z calym szacunkiem uwazam ze macie pelne prawo do tego pogladu.
    Zamiast upierac sie godzinami wystarczy wziaic aparat i sprawdzic w
    ciagu kilkunastu minut ( zdjecie na plaski obiekt )