  • 41. Data: 2021-12-18 22:22:29
    Temat: Re: 6 lat za kierownicą bez uprawnień
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.12.2021 o 17:02, _Master_ pisze:

    > UPOWAŻNIA do wzięcia kredytu na 30 lat ;-)

    Też nie do końca, na pralkę może dostaniesz, ale na dom trzeba spełnić
    jeszcze kupę innych wymogów.

    > To taki przykład.
    >
    > dodaj sobie co zechcesz. Pozwolenie na zbudowanie sobie domu...
    >
    > Pozwolenie na posiadanie psa czy świni...

    Ale przykład na co? Że mają być jakieś pozwolenia/ograniczenia czy nie?

    > Normalny pracodawca prowadzący szpital nie zatrudni człowieka z ulicy
    > tylko kogoś kto coś potrafi robić.

    No i jak ma udowodnić, że potrafi coś zrobić? Bo dziś albo pokaże dyplom
    i uprawnienia, albo pracodawca da się pokroić i jak przeżyje, to uwierzy.

    > normalni ludzie nie pójdą się leczyć
    > do takie co powiedział że umie.

    Którzy to są ci normalni i skąd wiedzą że umie leczyć?

    > Jeśli ktoś kwestionuje obecną umowę to nie jest WARIATEM tylko
    > człowiekiem mającym inny pogląd.

    A ktoś wspominał o wariatach?

    > Można w obliczu nieskuteczności socjalizmu postawić reguły tej umowy w
    > mądrzejszych miejscach

    Kto Ci broni? Może nie ograniczajmy się tylko do samochodów, na statki
    powietrzne i wodne też nie powinno być uprawnień?

    > Jeszcze raz. Za zrobienie komuś krzywdy musi być surowa kara.

    Ale przecież za nierobienie krzywdy też mogą być kary.

    > Za przejście na czerwonym na pustej drodze NIE

    Ale ty odwracasz pojęcia. Jak przejdę na czerwonym świetle, to co
    najwyżej pochlapię i pogniotę komuś karoserię. Całe ryzyko wchodzenia na
    czerwonym biorę na siebie.
    Ale jak będę ciągle przejeżdżał na czerwonym i nikt mnie nie wyprowadzi
    z błędu lub nie zabroni prowadzić, to mogę kogoś jednak zabić.
    Taka drobna różnica.

  • 42. Data: 2021-12-18 22:34:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.12.2021 o 19:47, ii pisze:

    > Kto chce egzekwować znajomość zasad i przepisów?

    Tak ogólnie to społeczeństwo.

    > Jak widać, można też przez 6 lat jeździć zgodnie z przepisami.

    To że jeździł przez 6 lat nie znaczy, że zgodnie z przepisami. Po prostu
    nie dał się prze te 6 lat złapać.

    > Samo to wskazuje, że umie :-)

    Ale umieć, a mieć uprawnienia to dwie różne rzeczy.
    Kraśko nie stracił umiejętności, tylko uprawnienia. Może to się komuś
    nie podobać, ale takie mamy prawo.

  • 43. Data: 2021-12-19 00:19:16
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 18.12.2021 o 14:16, _Master_ pisze:

    > Normalnie. Mam dowód osobisty. Nie mam żółtych papierów ;-)
    > Mogę podpisywać wszelakie umowy i można ode mnie egzekwować ich skutki.
    > Zasady poruszania się pod drogach powinny być uczone w szkołach

    Dostrzegam zrozumienie.

    > A doskonalone w obecności rodziców.

    A tego nie rozumiem. Rodzice są wymienni ze szkołą. Rodzic wysyła
    dziecko do szkoły jak nie ma czasu się nim zajmować i/lub chce poszerzyć
    dziecku horyzonty.

    > A za spowodowanie wypadku lub zrobienie krzywdy innym ludziom BORMALNIE
    > SUROWO KARAĆ a nie się zastanawiać o skutkach resocjalizacji.
    > (kolejne wyrzucanie pieniędzy w błoto)

    Natomiast zbijanie punktów jak najbardziej powinno być. Ludzie powinni
    poszerzać swoją wiedzę nt prowadzenia pojazdów bo świat idzie do przodu.

  • 44. Data: 2021-12-19 00:26:59
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 18.12.2021 o 13:14, _Master_ pisze:

    > Chciałem pochwalić.
    >
    > Dlaczego Konfederacji wstydzą się swoich poglądów?
    >
    > A może inaczej dlaczego ludzie mający poglądy konfederacji głosują na
    > inne partie?

    Ja bym się zapytał czemu ludzie w ogóle chodzą na wybory powszechne. W
    istocie wybiera się nogami i żadne wybory nie są potrzebne do niczego
    innego niż ograniczenie praw innym. Nie da się ustalić dobrego prawa,
    które będzie wszystkich dotyczyło.

  • 45. Data: 2021-12-19 00:30:59
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 18.12.2021 o 12:53, nadir pisze:

    > Ale tak jak można bronić się przekleństwami i bronią palną, tak samo
    > można przemieszczać się pieszo i samochodem.

    No i na koniach.

    > Mi prawa jazdy nigdy jeszcze nie zabrali, więc wychodzi na to, że wiem
    > jak jeździć. Co nie znaczy, że wszyscy wiedzą i wszyscy powinni jeździć.

    Nie o to chodzi czy wiedzą, ale czy są skażeni "grzechem pierwotnym".

  • 46. Data: 2021-12-19 00:40:36
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 18.12.2021 o 13:14, nadir pisze:

    > A nimi to nie można złamać przepisów, czy wyrządzić komuś krzywdy?

    Można podobnie jak piechtochodem, rowerem albo hulajnogą. Zakładają
    jednak, że ludzi kształci się w szkołach powszechnych i kształci się ich
    w sposób właściwy to kończąc szkołę posiadają oni adekwatne
    umiejętności, których nie potrzeba już potwierdzać. Ogarniasz czy trzeba
    powtórzyć?

    > Przecież o to właśnie chodzi, że jak komuś zakazano, a on zakazu nie
    > respektował, to ma iść siedzieć. No chyba, że proponujesz jakiegoś Nobla
    > przyznać?

    No i właśnie póki nikt mu nie zakazał to jeździł. Przestał jak sąd
    zakazał. Masz to w artykule. Czytać nie umiesz?

    > Gdzieś Ty se ubzdurał, że każdemu będą prawko zabierać?

    Jakie znowu prawko. Ja mówię o prawie do prowadzenia, które domyślnie
    jest zabrane ludziom przez fakt, że trzeba uzyskać uprawnienia.

    > Umiejętność prowadzenia pojazdów i znajomość przepisów to dwie oddzielne
    > sprawy, ale niezbędne łącznie żeby móc się poruszać po drogach
    > publicznych. Czego tu nie rozumiesz?

    Ty się martw że Ty niczego nie rozumiesz.

    > Większość kierowców, nie tylko z tej grupy, jednak opanowała przepisy w
    > wystarczającym stopniu żeby uprawnienia uzyskać. Póki co jeszcze w
    > czipsach uprawnień nie wydają.

    No i co z tego?

    > Podstawową potrzebą człowieka jest woda, żarcie, odzież, dach nad głową
    > i jeszcze parę innych rzeczy. Ale na 100% nie jest nim posiadanie prawa
    > jazdy.

    Toć od początku mówię, że posiadanie prawka nie jest potrzebne.
    Natomiast twierdzę, że potrzebna jest umiejętność prowadzenia pojazdów
    osobistych. Że umiejętność tę należy nabywać w szkołach powszechnych bo
    jest podstawowa. Ile razy trzeba Ci to napisać byś zrozumiał?

  • 47. Data: 2021-12-19 00:53:32
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 18.12.2021 o 22:34, nadir pisze:

    > Tak ogólnie to społeczeństwo.

    Ale od innych społeczeństw czy jak. Bo członkowie społeczeństwa wcale
    nie wykazują się znajomością prawa.

    > To że jeździł przez 6 lat nie znaczy, że zgodnie z przepisami. Po prostu
    > nie dał się prze te 6 lat złapać.

    Nie możesz zakładać, że łamał prawo, nie masz ku temu żadnych podstaw.

    > Ale umieć, a mieć uprawnienia to dwie różne rzeczy.

    No i właśnie tutaj chodzi o to że umiał.

    > Kraśko nie stracił umiejętności, tylko uprawnienia. Może to się komuś
    > nie podobać, ale takie mamy prawo.

    Podobnie jak różne najsztuby, durczoki i kozidraki. A reszta to frajerzy :-)

  • 48. Data: 2021-12-19 00:56:09
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > A nimi to nie można złamać przepisów, czy wyrządzić komuś krzywdy?

    Można podobnie jak piechtochodem, rowerem albo hulajnogą. Zakładając

  • 49. Data: 2021-12-19 01:25:14
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 19.12.2021 o 00:40, ii pisze:

> [...]
    > w sposób właściwy to kończąc szkołę posiadają oni adekwatne
    > umiejętności, których nie potrzeba już potwierdzać. Ogarniasz czy trzeba

    Od kiedy to samo ukończenie szkoły upoważnia do poruszania się rowerem
    czy hulajnogą? Trzeba mieć albo ukończone 18 lat, albo zdany egzamin na
    kartę rowerową. To że Policja przymyka na to oczy to oddzielna sprawa.
    Może przez 6 lat przymykali oko na wyczyny Kraśki?

    > No i właśnie póki nikt mu nie zakazał to jeździł. Przestał jak sąd
    > zakazał. Masz to w artykule. Czytać nie umiesz?

    A Ty jesteś pewien, że umiesz? Na samym początku, pogrubionymi literami:
    "Piotr Kraśko (50 l.), jak podaje "Super Express", został skazany przez
    Sąd Rejonowy w Łomży za prowadzenie samochodu bez prawa jazdy. Mimo
    cofnięcia uprawnień Kraśko od 6 lat prezenter zasiadał za kierownicą."

    Sąd wyrok przyklepał mu teraz, a uprawnienia stracił w/g artykułu 6 lat
    temu.

    Ogarniasz czy trzeba powtórzyć?

    > Jakie znowu prawko. Ja mówię o prawie do prowadzenia, które domyślnie
    > jest zabrane ludziom przez fakt, że trzeba uzyskać uprawnienia.

    Na tej samej zasadzie masz prawo do zabijania. Idź i walcz.

    > Ty się martw że Ty niczego nie rozumiesz.

    Tu akurat jestem spokojny, a że Tobie nie podoba się mój czy innych
    punkt widzenia, to mi akurat wisi.

> [...]
    > osobistych. Że umiejętność tę należy nabywać w szkołach powszechnych bo
    > jest podstawowa. Ile razy trzeba Ci to napisać byś zrozumiał?

    To żeś sobie ubzdurał, że jest podstawowa i kilka razy powtórzysz wcale
    nie zmieni faktu, że umiejętność prowadzenia pojazdów nie jest niezbędna
    do życia. Na razie to jest przywilej, a jak Ci się to nie podoba, to nie
    mój problem.

  • 50. Data: 2021-12-19 01:37:17
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 19.12.2021 o 00:53, ii pisze:

    > Ale od innych społeczeństw czy jak. Bo członkowie społeczeństwa wcale
    > nie wykazują się znajomością prawa.

    Jedni się wykazują, inni nie. A że ci drudzy wykazują też potem wielkie
    zdziwienie nieznajomością prawa, no cóż mam poradzić, każdy jest kowalem
    swojego losu.

    > Nie możesz zakładać, że łamał prawo, nie masz ku temu żadnych podstaw.

    Zdaję się na artykuł, który sam podlinkowałeś. Zakładam, że piszą w nim
    prawdę.

    > No i właśnie tutaj chodzi o to że umiał.

    No i co z tego?

    > Podobnie jak różne najsztuby, durczoki i kozidraki.

    Jedni dostali po łapkach a inni nie, taki mamy klimat.