    Date: Sat, 18 Dec 2021 22:22:29 +0100
    Subject: Re: 6 lat za kierownicą bez uprawnień
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.12.2021 o 17:02, _Master_ pisze:

    > UPOWAŻNIA do wzięcia kredytu na 30 lat ;-)

    Też nie do końca, na pralkę może dostaniesz, ale na dom trzeba spełnić
    jeszcze kupę innych wymogów.

    > To taki przykład.
    >
    > dodaj sobie co zechcesz. Pozwolenie na zbudowanie sobie domu...
    >
    > Pozwolenie na posiadanie psa czy świni...

    Ale przykład na co? Że mają być jakieś pozwolenia/ograniczenia czy nie?

    > Normalny pracodawca prowadzący szpital nie zatrudni człowieka z ulicy
    > tylko kogoś kto coś potrafi robić.

    No i jak ma udowodnić, że potrafi coś zrobić? Bo dziś albo pokaże dyplom
    i uprawnienia, albo pracodawca da się pokroić i jak przeżyje, to uwierzy.

    > normalni ludzie nie pójdą się leczyć
    > do takie co powiedział że umie.

    Którzy to są ci normalni i skąd wiedzą że umie leczyć?

    > Jeśli ktoś kwestionuje obecną umowę to nie jest WARIATEM tylko
    > człowiekiem mającym inny pogląd.

    A ktoś wspominał o wariatach?

    > Można w obliczu nieskuteczności socjalizmu postawić reguły tej umowy w
    > mądrzejszych miejscach

    Kto Ci broni? Może nie ograniczajmy się tylko do samochodów, na statki
    powietrzne i wodne też nie powinno być uprawnień?

    > Jeszcze raz. Za zrobienie komuś krzywdy musi być surowa kara.

    Ale przecież za nierobienie krzywdy też mogą być kary.

    > Za przejście na czerwonym na pustej drodze NIE

    Ale ty odwracasz pojęcia. Jak przejdę na czerwonym świetle, to co
    najwyżej pochlapię i pogniotę komuś karoserię. Całe ryzyko wchodzenia na
    czerwonym biorę na siebie.
    Ale jak będę ciągle przejeżdżał na czerwonym i nikt mnie nie wyprowadzi
    z błędu lub nie zabroni prowadzić, to mogę kogoś jednak zabić.
    Taka drobna różnica.