  • 1. Data: 2009-07-04 16:09:16
    Temat: 5d mark II i wideo.
    Od: "marcin." <s...@s...gmail.com>

    Witam,

    Czy filmy wykonane za pomocą Canona 5d mark II mają jakąś przewagę nad
    tymi, które stworzono kamerami za podobne pieniądze?
    Na myśli mam oczywiście kwestie jakościowe/techniczne.

    --
    marcin.

  • 2. Data: 2009-07-04 16:49:01
    Temat: Re: 5d mark II i wideo.
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    marcin. wrote:
    > Witam,
    >
    > Czy filmy wykonane za pomocą Canona 5d mark II mają jakąś przewagę nad
    > tymi, które stworzono kamerami za podobne pieniądze?
    > Na myśli mam oczywiście kwestie jakościowe/techniczne.

    1. plastyka obrazu przedewszystkim (duży rozmiar elementu światłoczułego)
    2. kamera z wymiennymi (tanimi do tego) obiektywami. (a do dyspozycji
    mamy bardzo jasne stałki, które dają przy w/w dużym przetworniku
    znakomitą głębie - taką kinową)

    Nie wiem jak w przypadku canona ale u nikosiow z video jest ten
    mankament, że podczas kręcenia jest straszny problem z ekspozycją jak
    się światło zmienia. Kamera ma tą przewagę, że masz nad tą ekspozycją
    większa władzę, ale jak jest z 5D mark II to się ktoś musi wypowiedzieć.
    No i nikoś horyzontalnie "faluje" - odpada więc do zdjęć pro (ale tego
    problemu nie ma 5D mark II).

    Ogólnie IMHO aparatem można nakręcić świetne ujęcia (nieosiągalne
    plastycznie dla kamery w tym pułapie cenowym) pod warunkiem, że masz
    czas nad tym aparatem posiedzieć i sceną aby ją poustawiać. Kamera dużo
    lepiej się sprawdza przy kręceniu wydarzeń, takich scen teraz zaraz, ale
    przy kinowym podejsciu do sprawy: planowanie sceny, kadru, dźwięku -
    kiedy jest czas na wszystko - IMHO aparatem już teraz można osiągnąć
    lepsze efekty.

    To zależy od potrzeb. Ciekawy jestem strasznie w jakim kierunku się to
    rozwinie.

    Kaiko

    fotograficznie: http://kajetan.mastela.com
    po godzinach: http://kaiko.pl

  • 3. Data: 2009-07-04 16:52:44
    Od: Kowalski <j...@g...pl>

    On 4 Lip, 18:09, "marcin." <s...@s...gmail.com> wrote:
> [...]
    > tymi, które stworzono kamerami za podobne pieniądze?
    > Na myśli mam oczywiście kwestie jakościowe/techniczne.

    Kamery za podobną kwotę nie dadzą Ci takiej GO i możliwości wymiany
    obiektywów. Oczywiście pozostaje odpowiedż na pytanie czy GO i wymiana
    obiektywów warta jest utraty ergonomii kamery i pozostałej
    funkcjonalności.

  • 4. Data: 2009-07-04 18:19:31
    Od: "marcin." <s...@s...gmail.com>

    > Kamery za podobną kwotę nie dadzą Ci takiej GO i możliwości wymiany
    > obiektywów.

    W takim razie, jakim kamerą (półka cenowa/przykładowy model) jest
    najbliżej do 5d marka II pod względem jakości obrazu?

    --
    marcin.

  • 5. Data: 2009-07-04 19:50:25
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Kaiko" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > No i nikoś horyzontalnie "faluje" - odpada więc do zdjęć pro (ale tego
    > problemu nie ma 5D mark II).
    ---------------------
    5D II też to ma, tylko efekt jest zdecydowanie mniej
    drastyczny, choć bez problemu zauważalny.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Fotografii: www.stopa.cso.pl

  • 6. Data: 2009-07-04 21:05:15
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    Arkadiusz Stopa wrote:
    > Użytkownik "Kaiko" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    > ---------------------
    > 5D II też to ma, tylko efekt jest zdecydowanie mniej
    > drastyczny, choć bez problemu zauważalny.

    No ale znów bez przesady - z 5D II już jest sens kręcić, z D90 nie.

    http://www.vincentlaforet.com/

  • 7. Data: 2009-07-04 21:13:51
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Arkadiusz Stopa wrote:
    > Użytkownik "Kaiko" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > ---------------------
    > 5D II też to ma, tylko efekt jest zdecydowanie mniej
    > drastyczny, choć bez problemu zauważalny.

    Mógłbyś pokazac przykład filmiku z C5DMkII gdzie widać efekt jelly? Pytam z
    ciekawości, jako iż googlanie nie dało odpowiedzi na 100% pewnej...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 8. Data: 2009-07-05 11:32:45
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    > Mógłbyś pokazac przykład filmiku z C5DMkII gdzie widać efekt jelly? Pytam
    > z ciekawości, jako iż googlanie nie dało odpowiedzi na 100% pewnej...
    ----------------------------
    Proszę bardzo, nakręcony specjalnie dla Ciebie:
    http://rapidshare.com/files/252178855/MVI_1923.MOV.h
    tml

    --

    Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

  • 9. Data: 2009-07-05 11:40:15
    Od: "marcin." <s...@s...gmail.com>

> [...]
    > przy kinowym podejsciu do sprawy: planowanie sceny, kadru, dźwięku -
    > kiedy jest czas na wszystko - IMHO aparatem już teraz można osiągnąć

    Widzę, że co nieco orientujesz się w temacie, więc pozwolę sobie zadać
    kolejne pytanie.
    Czy przypadek 5d m2 pozwala na pełną manualną kontrolę, tj. przysłona,
    migawka, ostrość podczas filmowania? Na czym polegają jego ograniczenia w
    kwestii funkcjonalności w stosunku do kamer?

  • 10. Data: 2009-07-05 12:05:40
    Od: "marcin." <s...@s...gmail.com>

    > http://www.vincentlaforet.com/

    ładne, robi wrażenie.