    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: 5G
    Date: Wed, 20 Sep 2023 13:27:41 +0200
    <5...@h...invalid>
    <ue1tcv$3s38$1@news.icm.edu.pl>
    <3...@h...invalid>
    <ued7s9$nljk$1@news.icm.edu.pl> <ued8lh$3829n$1@portraits.wsisiz.edu.pl>

    > Bredzisz. Nie ma w Polsce zakazu nagrywania. Jest zakaz upubliczniania :)

    Nonsens

    Art. 267 par. 1 kk
    "kto bez uprawnienia uzyskuje dostęp do informacji dla niego
    nieprzeznaczonej, ... podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    pozbawienia wolności do lat 2."

    Czyli samo słuchanie rozmowy jest karalne!

    par. 3,
    "tej samej karze podlega, kto w celu uzyskania informacji, do której nie
    jest uprawniony, zakłada lub posługuje się urządzeniem podsłuchowym,
    wizualnym albo innym urządzeniem lub oprogramowaniem."

    Czyli nagrywanie jest karalne!

    Oczywiście można być uprawnionym jednak ... uznaje się, że nagrywanie
    bez zgody jest bezprawne bo narusza dobre obyczaje.

    Jest także obowiązek informowania o nagrywaniu przez urzędy, BOKi itp.

    No i publikowanie może narazić dobra osobiste.

    Jednak nagrane rozmowy zwykle mogą być użyte w sądzie.

    > Może. Nie wolno upubliczniać. Nie rozumiesz prawa :)

    Trepie głupi, nie masz żadnego pojęcia o prawie :-)