  • 21. Data: 2010-01-08 12:07:33
    Temat: Re: 5D vs. 5D M II
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

    On Jan 8, 2:53 am, "Pikus'" <p...@o...eu> wrote:
    >   Jest duzo poglosek na forach i prywatnych wypowiedziach profesjonalistow
    > coby starszy 5D mial mniejszy obszar barwny, gorsza tonalnosc i wieksze lub
    > brzydsze szumy na ISO>1000 od 5D M II. Prosze o wypowiedz osoby ktore
    > eksploatowaly obydwa body. Mam mozliwosc zakupu malo uzywanego body 5D za
    > korzystna cene i sie mocno zastanawiam nad zmiana decyzji o zakupie 5D M II.
    > Czytam i ogladam w temacie bardzo duzo, ale pragne tutaj zasiegnac opinii.

    Mark II jest lepszy, nowszy i drozszy, jesli Cie na niego na luzie
    stac to sie nie zastanawiaj. Wg moich obserwacji, w tzw "prawdziwym
    zyciu", np na 1600 ISO jakosc jest ok 20-30% lepsza (chodzi mi o ilosc
    detali przede wszystkim, a i to pi x drzwi, bo przeciez zalezy od
    wielu okolicznosci), ale w oryginalnym 5D jest IMO i tak
    wystarczajaca. Na nizszych ISO roznica jest minimalna, jesli jest w
    ogole widoczna bez specjalnego osprzetu. Jesli priorytetem jest dla
    Ciebie jak najlepsze ISO 3200 lub wieksze, jesli low-light to bedzie
    glowne zastosowanie - bierz Mark II. Jesli nie, oszczedz kase i wez
    starego. Za reszte kup dobre szklo i pojedz na wycieczke w ladne
    miejsce :)

    Nie bede sie wdawal w niuanse i pozostale oczywiste roznice
    pokoleniowe czy mozliwosc filmowania - dla mnie wysokie ISO to glowna
    i najbardziej kuszaca roznica. Pozostale nie sa dla mnie warte nawet
    rozwazania sporej roznicy w cenie. Gdyby wynosila ona mniej - pewnie
    bym sie skusil zeby Mark 2 zatrzymac, ale zostalem przy starym i nie
    narzekam (wtedy Mark 2 byl 3x drozszy, a na pewno nie 3x lepszy...).
    Osobiscie postanowilem w ogole odpuscic Mark 2 i zaczekac na kolejny
    model, lub az sie Dziadek rozsypie (odpukac!), cokolwiek nastapi
    wczesniej ;) Bardzo licze na lepszy AF, np taki jak w 40/50d, to
    najslabszy punkt obydwu 5d...

    Aha, co do tych legend od lepszym obrazie z oryginalnego 5D - cos w
    tym jest, mi sie on na serio bardziej podoba, jest jakby brudniejszy,
    bardziej przypomina film, szum jest wlasnie jakby bardziej "filmowy",
    mniej "cyfrowy", jakby faktycznie ladniejszy i mniej razi... Sam nie
    wiem, moze autosugestia, ale najwidoczniej zbiorowa, bo sporo ludzi
    sie do tego przyznaje (co ciekawe lacznie z zadowolonymi uzytkownikami
    Mark 2!).

    Ciekawostka, ostatnio tez kolejny raz udalo mi sie go przetestowac w
    terenie: -15C, gruby snieg, wiatr, lod na tylnej sciance od
    skroplonego oddechu, snieg wcisniety w pare szczelin - smigal bez
    problemu przez pare godzin zdjec, tylko na kilkanascie minut przestalo
    dzialac kolko nastaw, ale potem znow zaczelo. Moze odtajalo :)

    Jeszcze jedno - od Mark 2 odstraszyly mnie tez rozmiary plikow RAW.
    Robie tylko w RAW i dosc duzo, a w starym jeszcze nigdy nie zabraklo
    mi mpix. No ale to nie jest prawdziwy argument ani za ani przeciw,
    tylko taka tam uwaga.

    W ogole moim zdaniem oryginalny 5D jest obecnie najlepszym dostepnym
    sprzetem biorac pod uwage relacje jakosc/cena, na pewno jesli chodzi o
    FF. Klasyk.

    Takie moje 3 grosze, ale ktorego bys nie kupil i tak bedziesz
    zadowolony, kwestia portfela, glownie na to patrz.

    P.

    PS
    Aha, no chyba ze potrzebny Ci sprzet do pomiaru uzysku energetycznego,
    wtedy "odpowiedz jest natychmiastowa" :P

  • 22. Data: 2010-01-08 12:30:42
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

    On Jan 8, 12:07 pm, Profesor Nic <p...@g...com> wrote:

    > Mark II jest (...)

    O kurcze, sorry za dlugosc tego posta, jakos samo mi sie napisalo... A
    w ogole to chyba jedna z tych dyskusji bardziej religijnych czy
    swiatopogladowych, niz w rzeczywistym temacie grupy ;)

    P.

  • 23. Data: 2010-01-08 12:35:46
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 8 Jan 2010 11:52:52 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

    > Ale szybko splunac na szczescie potrafisz.

    Nijak nie umywam się w tym do niektórych bywalców. Odpowiedź, oczywiście,
    jest natychmiastowa.

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 24. Data: 2010-01-08 13:30:08
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    XX YY pisze:

    > to wykaz latwo ze mk2 ma gorsze filtry od mk1.

    Nie zamierzam bronic tezy, której nie stawiałem.
    Chyba że wskażesz w ktrym miejscu twierdzę, że mk2 MA kiepskie filtry.

  • 25. Data: 2010-01-08 13:33:09
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    no tak , potwierdza sie to co czytam , slysze i ogladam na setkach , moze
    tysiacach fotek - myslalem ze to przypadek , ze poprostu jeszcze te
    najlepsze fotki z 5D MII nie byly opublikowane , ale jednak rzeczywiscie z
    tymi barwami "cos jest" - zatem rozpoczynam gonitwe za jakims zestawem 5D z
    mozliwie malym <10 000 przebiegiem.
    Dziekuje bardzo
    i pozdrawiam
    Pikus' - Radom
    (Y)

  • 26. Data: 2010-01-08 13:48:03
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 8 Jan., 14:30, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

    > Nie zamierzam bronic tezy, której nie stawiałem.
    > Chyba że wskażesz w ktrym miejscu twierdzę, że mk2 MA kiepskie filtry.
    >
    > --
    > Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    >     z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    > gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

    no widzisz sam jak glupote palnoles.
    teoretyzuje to sie latwwo.
    jak poprosze o konkretna wypowiedz to sie nie da.
    nie ma njmniiejszych podstaw by przyjac ze barwa z mk2 jest gorsza od
    tej z mk1
    przeciwnie ze wzgledu na wyzsza dynamike wyjscia oddanie tej barwy
    przez mk2 przy stosowaniu tych samych algorytmow powinno byc nawet
    lepsze , bardziej subtelne , o ile wogole to moglby pokazac monitor.

    I od razu powiem - monitor raczej nie , ale przy obrobce obrazu ,
    przeliczeniach ta wieksza dynamika wyjscia daje wiekszy zapas
    jakosciowy - ostateczny wynik winen byc lepszy niz w przypadu obrazu o
    mniejszej dynamice wyjscia.

  • 27. Data: 2010-01-08 13:54:42
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 8 Jan., 14:33, "Pikus'" <p...@o...eu> wrote:
> [...]
    > tymi barwami "cos jest" - zatem rozpoczynam gonitwe za jakims zestawem 5D z

    jesli sie o cos pyta to warto tez wiedziec o co.
    akurat zapytales o rzeczy , ktore nie sa problemem w tych aparatch.
    nie jest prawda ze mk2 mialby miec gorsze odwzorowanie barwy czy tez
    gorsze szumy.
    natomiast jesli decydujesz sie na zakupi mk1 to zwroc uwage na
    problem , ktory niejednemu spedzil sen z powiek.

    prace AF, a dokladnie wspolprace AF z okreslonym obiektywem. Jesli to
    nie zagra ( co jest sprawa wiekszego lub mniejszego przypadku ) to
    bedziesz narzekal niekiedy na problemy z ostroscia. Gdyby takie
    nastapily to moze to wymagac dostrojenia w warsztacie ( i sobie tego
    nie wyobrazam ) . MK2 pozwala na dostrojenie za pomoca software. To
    jest kolosalna praktyczna roznica pomiedzy tymi aparatami.
    jak myslisz - czemu to wprowadzono ?

    Jesli problemy nie wystpia i obiektyw bedzie wspolgral z korpusem , to
    niczego negatywnego nie zauwazysz , ale jak powiedzialem to kwestia
    szczescia.
    Kazdy , KAZDY obiektyw wymaga dostrojenia - niekiedy tak malego ze
    mozna pominac.

    zwroc przy zakupie uwage na prace AF z danym obiektywem.
    Jesli kupisz osobno to bedzie to kwestia szczescia.

  • 28. Data: 2010-01-08 15:40:41
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

    On Jan 8, 1:54 pm, XX YY <f...@g...com> wrote:
    > (...)
    > natomiast jesli decydujesz sie na zakupi mk1  to zwroc uwage na
    > problem , ktory niejednemu spedzil sen z powiek.
    >
    > prace AF, (...)

    Przez moje rece przewinely sie 4 dslr-y Canona i ze 20 szkiel (w tym
    pare sigm i tamron), nowych i uzywanych, tanich i drogich. NIGDY nie
    mialem zadnych zazalen co do kompatybilnosci body i szkla, nie
    zauwazylem zadnych niezgodnosci. Moze i jakies byly, ale nie mam
    specjalistycznego sprzetu zeby to zbadac ;) Byc moze mam farta, ale
    proponuje nie panikowac i nie robic z tego jakiejs reguly! (XX YY -
    nie twierdze ze panikujesz, Twoja uwaga jest sluszna, tylko brzmi
    jakos tak apokaliptycznie :P )

    P.

  • 29. Data: 2010-01-08 15:46:26
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

    On Jan 8, 1:33 pm, "Pikus'" <p...@o...eu> wrote:
    > (...)
    > zatem rozpoczynam gonitwe za jakims zestawem 5D z
    > mozliwie malym <10 000 przebiegiem.
    (...)

    Jesli masz kogos zaufanego w UK to sprawdz tamtejszy ebay lub
    gumtree.

    P.

  • 30. Data: 2010-01-08 15:49:05
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > pare sigm i tamron), nowych i uzywanych, tanich i drogich. NIGDY nie
    > mialem zadnych zazalen co do kompatybilnosci body i szkla, nie

    Powinienes zaczac grac w Lotto, zdecydowanie! :)