  • 61. Data: 2010-05-12 14:30:00
    Temat: Re: 51mln zl za kilometr?
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał

    > Hm, to moze z gdanskim, a moze dziennikarze znow cos pokrecili.

    > A jakby 50 lat temu wybudowano tor kartingowy z trybunami, a nie zuzlowy ?

    To dzisiaj rosłaby na nim 45-letnia trawa.. ;)

    M.

  • 62. Data: 2010-05-12 14:36:09
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Cavallino pisze:

    > Początki i popularność żużla sięgają daleko dalej niż budowa stadionów.

    > Nie wiem czy wtedy w ogóle coś takiego jak karting istniało.
    > A od rajdów czy wyścigów to jest dużo bardziej widowiskowe i tańsze.

    a poza tym 'ktoś' zastosował przejrzyste reguły finansowe w tym
    sporcie. Klub wynajmuje 'firmę -zawodnika' i oczekuje wyniku... o dziwo,
    to działa!

    M.

  • 63. Data: 2010-05-12 14:37:30
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    kamil pisze:

    > Tyle, ze w galerii handlowej jest nieco wiecej do postawienia, niz
    > pareset metrow kwadratowych trawy i troche plastikowych krzeselek..

    :0 ;) ;)
    byłeś kiedyś na stadionie? Takim wiekszym niż gminny?

    M.

  • 64. Data: 2010-05-12 14:43:08
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    AA pisze:

    > Czyli 1000pln za km ? Trudno realizowalne - ulozenie 1m2 kostki brukowej
    > (materialy + robocizna) to 100pln.

    1000zł za 1m ! To autostarda rowerowa? Na droge osiedlową też z bidą
    starczy... nawet 2004. Tak rodza sie legendy,,,,

    > 15mln ton materialow, 220 ciezarowek na godzine, 12 wiaduktow, 8 mostow
    > - robi wrazenie.
    >
    > Wezmy te 15mln ton materialow i przyklad z kostka brukowa - tylko dla
    > zobrazowania.
    > 1m2 kostki wazy 150kg. Czyli 15mln ton kostki wystarczyloby na 100mln
    > m2. 1m2 kosztuje na gotowo 100pln, czyli wychodzi 10mld PLN. A koszt
    > autostrady - 1,7mld PLN czyli gdzies to ma reke i noge :)

    strasznie to karkołomne..... ;)

    M.

  • 65. Data: 2010-05-12 14:58:32
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "MichałG" <g...@w...pl> wrote in message

    > :0 ;) ;)
    > byłeś kiedyś na stadionie? Takim wiekszym niż gminny?

    Obslugiwalem siec komputerowa na stadionie Celticu w poprzedniej pracy.
    Kilka pokoi dla gosci, trzy male biura i krzeselka dookola trawy.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 66. Data: 2010-05-12 15:14:57
    Od: Michał <m...@o...pl>

    Powód jest oczywisty i jeden tylko jeden: BO BUDUJE PAŃSTWO.

    Gdy państwo coś robi lub miesza się w coś musi być wiele razy drożej.
    Minimum 40% maksimum nie ma. Może być nawet miliard razy drożej. To
    jedyny powód dla którego jest tak cholernie drogo. Każdy urzędas bierze
    łapówkę, a firmą ma miliard absurdalnych przepisów które nie wpływają na
    jakość ale zwiększają cenę. Do tego miliard dwieście biurokratów musi to
    kontrolować. Z biurokracją w tym kraju to w ogóle parodia.

    Patrząc na rządy i to co się dzieje dążymy do realizacji prawdziwego
    programu PO i PiS-u:

    zatrudnienie 400 milionów urzędników (także spoza Polski) i zadłużanie
    się bez końca na ich pensje i emerytury.

    Pozdrawiam

  • 67. Data: 2010-05-12 15:17:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Powód jest oczywisty i jeden tylko jeden: BO BUDUJE PAŃSTWO.

    Nie bardzo.
    Jak budują prywatni właściciele autostrad to jest jeszcze drożej.

    > Gdy państwo coś robi lub miesza się w coś musi być wiele razy drożej.

    A to inna sprawa.

> [...]
    > zwiększają cenę. Do tego miliard dwieście biurokratów musi to kontrolować.
    > Z biurokracją w tym kraju to w ogóle parodia.

    Nie zakładałbym się, że tylko w tym.

  • 68. Data: 2010-05-12 15:36:56
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Pomysl troche. Jak cena moze byc "wyzsza niz zachodnia" skoro przegraly
    > startujace w przetargu zachodnie firmy.

    A co to ma za znaczenie czy firma zachodnia czy nie? Może porobili w ofercie
    za duże odpisy na niespodziewane koszty "kopert" i tak im wyszło?

  • 69. Data: 2010-05-12 15:43:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:
    >
    > Zobowiązania też.
    > Inaczej odpowiada przed wierzycielami, gdy spółka nie jest już w
    > stanie.
    > Z dokładnie tego samego tytułu co przed skarbówką, tyle że
    > konsekwencje inne.

    Jak sam doskonale wiesz ryzyko w dzialalnosci gospodarczej zawsze
    istnieje i nawet zarzad nie jest w stanie go przewidziec.
    Bez zlej woli moze np udzielic 10 lat gwarancji, i nie przewidziec
    ze kable juz po 5 latach beda wymagaly wymiany.

    J.

  • 70. Data: 2010-05-12 15:44:37
    Od: Michał <m...@o...pl>

    W dniu 2010-05-12 15:17, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie bardzo.
    > Jak budują prywatni właściciele autostrad to jest jeszcze drożej.

    Jacy prywatni? To są jacyś prywatni??? W jakim kraju? Wydawało mi się że
    w krajach gdzie są autostrady jest odmiana raka zwana socjalizmem.