  • 71. Data: 2010-05-12 15:47:05
    Temat: Re: 51mln zl za kilometr?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MichałG" <g...@w...pl> napisał
    J.F. pisze:
    >To dzisiaj rosłaby na nim 45-letnia trawa.. ;)

    Bo polscy kibice nie lubia kartingu a kochaja zuzel ?
    Czy dlatego ze na karty zabrakloby pieniedzy, a na motocykle sie
    znalazly ?

    J.

    P.S. W USA chyba nie ma zuzla ?

  • 72. Data: 2010-05-12 16:00:21
    Od: PaPi <...@...3>

    > A co to ma za znaczenie czy firma zachodnia czy nie? Może porobili w ofercie
    > za duże odpisy na niespodziewane koszty "kopert" i tak im wyszło?

    Z takim mysleniem droga prosta do elektoratu Samoobrony czy innego PiSu...
    Zrozum, ze dzis na rynku budowlanym dziala tak silna konkurencja, ze
    zamawiajacy boja sie czynic jakiekolwiek zmiany podczas realizacji
    umowy. Przyklad z zycia - w zamowieniu na remont odcinka krajowej
    jedynki okreslono wbudowanie przepustow. W trakcie realizacji okazalo
    sie, ze przynajmniej 3 czy 4 z tych przepustow beda niepotrzebne (bede
    suche gdyz woda w rowach plynie dalej). Ewidetny blad w projekcie.
    Mimo tego generalna dyrekcja nie zgodzila sie na rezygnacje z wbudowania
    przepustow dlatego, ze gdyby doszlo to do konkurencji ktora przetarg
    przegrala musieliby zerwac umowe z wykonawca.
    Tak samo wyglada sprawa robot dodatkowych jakie wychodza zawsze i na
    kazdej budowie (dlatego ze projektant nie ma nigdy super dokladnego
    modelu terenu, badania geotechniczne robi sie co 100m a nie co 10cm itp
    itd etc).
    Od kilku lat nie ma praktycznie mozliwosci zadnych robot dodatkowych a
    zamawiajcy pisza w ten sposob umowy ze wszelkie nieprzewidziane koszty
    bierze na siebie wykonawca.
    Reasumujac - gowno wiesz a piszesz.

  • 73. Data: 2010-05-12 16:01:15
    Od: PaPi <...@...3>

    > Jacy prywatni? To są jacyś prywatni??? W jakim kraju? Wydawało mi się że
    > w krajach gdzie są autostrady jest odmiana raka zwana socjalizmem.

    GTC jest firma w 100% prywatna. Wybudowali i eksploatuja odcinek 90km
    autostrady A1 z Gdanska do Grudziadza.

  • 74. Data: 2010-05-12 16:21:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PaPi" <...@...3> napisał w wiadomości

    > Bajdurzysz. Skoro te same firmy w Polsce nie moga dac nizszej
    > ceny, to znaczy, ze budowa na jaka sie powolujesz w Niemczech (bo
    > mam nadzieje powolujesz sie na cos konkretnego) miala inna
    > specyfike.
    > Bo jak inaczej to wytlumaczysz ?

    A moze po prostu z kapelusza dodaly 50%, bo taki mialy kaprys.
    To w jakims dzikim kraju i daleko.
    Krajowe firmy wziely przyklad i drogi sa jednak drozsze.

    > ??? Moglbys napisac jasniej. Jakiego organu, jakie ustalenia ?

    W tej chwili to ci juz nie powiem, ale to co zaniepokoilo
    inicjatora watku dotarlo tez do unijnych organow, ktore do tych
    autostrad doplacaja.
    Inicjator nam sie troche pomylil, ale te organy tez juz stwierdzily
    ze srednie ceny za kilometr sa jakos wyzsze w nowych krajach EU niz
    te do ktorych byly przyzwyczajone.

    To zreszta nie tylko autostrad dotyczy, porownaj ceny elektroniki w
    US, UK i Polsce.

    > Ale polski rzad moze taka wolnosc ograniczyc.

    Walka z wiatrakami.
    Startowali Chinczycy wprost, czy jakas polska spolka ze 100%
    chinskim kapitalem ?
    A jak jej nie dopuszcza, to zaloza w Niemczech, i juz jej odrzucic
    nie bedzie mozna.

    > Mam w nosie kto tam bedzie zatrudniony. Chodzi o to skad
    > pieniadze na budowe sa brane. Ano brane sa przynajmniej w polowie
    > z budzetu unijnego. Reszta pochodzi z budzetu krajowego.
    > Czy firmy Chinskie, albo obywatele Chin w jakikolwiek sposob
    > wspomagaja te budzety ? Nie. I dlatego np. w Chinach moga byc
    > nizsze podatki.
    > Ale skoro nie wspomagaja podatkami budowy drog czy to w Polsce
    > czy w innym kraju UE to nie powinny miec prawa startowac i
    > korzystac z daniny podatnikow Unijnych.

    No ale o co chodzi - mamy wybrac drozsza firme ale "nasza", zeby
    jeszcze wieksze podatki zaplacic ? :-)

    > To zupelnie nie tak dziala.
    > Zamawiajacy (w tym momencie GDDKiA) na podstawie projektu i
    > kosztorysu okresla maksymalna sume jaka moze przeznaczyc na
    > inwestycje. Jesli najtansza oferta jest o 10% wyzsza od tej sumy
    > to z mocy prawa przetarg sie uniewaznia.

    Uniewaznia, czy moze uniewaznic ?

    > To nie jest tak, ze wygrywa najtanszy ale za dowolnie wysoka
    > kwote.

    No coz, nie potrafie odszukac zamowienia, ale we wroclawiu ponoc
    przekroczyla.
    Tylko ze stadion powstac musi. No - nie za kazda cene, ale 40%
    miasto jakos przelknelo ..

    J.

  • 75. Data: 2010-05-12 16:30:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w
    > Powód jest oczywisty i jeden tylko jeden: BO BUDUJE PAŃSTWO.
    > Gdy państwo coś robi lub miesza się w coś musi być wiele razy
    > drożej.

    Wcale nie buduje ich panstwo. Panstwo kupuje ich wykonanie.
    Buduja prywatne firmy.

    A jak kupuje Kulczyk, ktory sie przeciez zna na interesach, to
    placi jeszcze wiecej.

    > zatrudnienie 400 milionów urzędników (także spoza Polski) i
    > zadłużanie

    Znowu nie przesadzaj z ta liczba.

    A tak swoja droga to jak pamietam podawany kiedys budzet A2, to
    bezposrednie wykonawstwo kosztowalo tyle samo co wydatki inne.
    Ciekawe co oni tam ukryli.

    J.

  • 76. Data: 2010-05-12 16:33:31
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > GTC jest firma w 100% prywatna. Wybudowali i eksploatuja odcinek 90km
    > autostrady A1 z Gdanska do Grudziadza.

    [żygi] tzn:

    - nie podlegają żadnej koncesji
    - nie mają żadnych ulg, zwolnień
    - nie dali im nic za darmo
    - państwo im nie płaci
    - autostrada jest płatna i zasilana tylko z pieniędzy jakie płacą
    przejeżdżający przez nią
    - teren pod nią jest całkowicie tej firmy
    - mogę po niej jeździć na paliwie bez akcyzy [BARDZO WAŻNE]
    - jeśli ktoś wlepi mandat (prywatna policja która jej pilnuje) to kasa
    zasila fundusz autostrady
    - właściciel ma prawo nie wpuścić na nią kogo chce (pedała, lesbijkę,
    feministkę)
    - właściciel ma prawo ją zamknąć bez powodu
    - właściciel ma prawo zadecydować np że można na niej jeździć bez
    świateł w dzień do 400 km/h

    itp itd.

    Tak naprawdę jest?

    Jeśli to nie to nie jest ona prywatna.

    Pozdrawiam

  • 77. Data: 2010-05-12 16:34:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Jak sam doskonale wiesz ryzyko w dzialalnosci gospodarczej zawsze istnieje
    > i nawet zarzad nie jest w stanie go przewidziec.
    > Bez zlej woli moze np udzielic 10 lat gwarancji, i nie przewidziec ze
    > kable juz po 5 latach beda wymagaly wymiany.

    On nie przewidział - on płaci.
    Odpowiedzialność nie ogranicza się do złej woli.

  • 78. Data: 2010-05-12 16:34:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > GTC jest firma w 100% prywatna. Wybudowali i eksploatuja odcinek 90km
    > autostrady A1 z Gdanska do Grudziadza.

    AW też.
    Wybudowali podobną ilość, plus trochę odświeżyli.

  • 79. Data: 2010-05-12 16:35:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Bo polscy kibice nie lubia kartingu

    Jacy kibice?
    Skąd Ty masz informacje o istnieniu kibiców kartingu?

  • 80. Data: 2010-05-12 17:28:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:
    >
    > On nie przewidział - on płaci.
    > Odpowiedzialność nie ogranicza się do złej woli.

    No ale takimi pieniedzmi nie dysponuje i co mu zrobisz ?
    Nie urodzi przeciez.

    J.