eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody51mln zl za kilometr?Re: 51mln zl za kilometr?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 51mln zl za kilometr?
    Date: Thu, 13 May 2010 08:00:32 +0200
    Organization: -
    Lines: 91
    Message-ID: <b...@4...com>
    References: <1...@a...googlegroups.com>
    <hsbub6$aqs$1@inews.gazeta.pl> <4be982aa$1@news.home.net.pl>
    <hsdr8t$3b8$1@news.onet.pl> <4bea8e9e$1@news.home.net.pl>
    <hse50g$2fn$1@news.onet.pl> <4bea9c65$1@news.home.net.pl>
    <hsedgv$sih$1@news.onet.pl> <4...@n...home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=us-ascii
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    X-Trace: news.onet.pl 1273730430 22167 82.143.187.50 (13 May 2010 06:00:30 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 13 May 2010 06:00:30 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2279630
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 12 May 2010 22:32:53 +0200, PaPi wrote:
    >>> Bajdurzysz. Skoro te same firmy w Polsce nie moga dac nizszej ceny, to
    >>> znaczy, ze budowa na jaka sie powolujesz w Niemczech (bo mam nadzieje
    >>> powolujesz sie na cos konkretnego) miala inna specyfike.
    >>> Bo jak inaczej to wytlumaczysz ?
    >>
    >> A moze po prostu z kapelusza dodaly 50%, bo taki mialy kaprys.
    >> To w jakims dzikim kraju i daleko.
    >> Krajowe firmy wziely przyklad i drogi sa jednak drozsze.
    >
    >I tak naraz 15 firm nie zwiazanych ze soba dalo ot tak 50% wiecej ?

    Nie naraz i nie 15 - ale jak kilka dawalo wyzsze to reszta tez
    podniosla, a skutek statystyczny jest ten sam - ceny nie tylko
    zachodnie, ale wyzsze.

    >>> Czy firmy Chinskie, albo obywatele Chin w jakikolwiek sposob
    >>> wspomagaja te budzety ? Nie. I dlatego np. w Chinach moga byc nizsze
    >>> podatki.
    >>> Ale skoro nie wspomagaja podatkami budowy drog czy to w Polsce czy w
    >>> innym kraju UE to nie powinny miec prawa startowac i korzystac z
    >>> daniny podatnikow Unijnych.
    >> No ale o co chodzi - mamy wybrac drozsza firme ale "nasza", zeby jeszcze
    >> wieksze podatki zaplacic ? :-)
    >
    >Nie. Mamy wybrac firme z kregu, z ktorego pochodza te podatki - czyli z
    >Unii Europejskiej.
    >Dlatego, ze min. przez te podatki mozemy budowac drogi.

    Mamy tez osobne podatki ktore na drogi z nawiazka starczaja.
    Co najwyzej Chinczyk nie doklada sie do emerytur i gornikow, i zamiast
    na drogi trzeba je na inny cel wydawac.

    >Chinski podatnik
    >nijak nie doklada sie do budowy drog w Polsce. Dlaczego zatem mamy
    >pozwalac firmie odprowadzajacej podatki do chinskiego budzetu budowac u
    >nas ?

    a) bo to nasz budzet bedzie mniej kosztowalo :-) No dobra, tylko
    pierwszym liczeniu mniej.

    b) bo to wcale nie tak ze oni nie placa podatkow a lokalni beda
    placic. Beda mieli mase wydatkow miejscowych, od ktorych podatki
    wplyna, a lokalnie zarejestrowane firmy potrafia ladnie zyski
    wyprowadzac.

    >> Uniewaznia, czy moze uniewaznic ?
    >Uniewaznia. W dzisiejszych czasach to raczej trudna do wyobrazenia
    >sytuacja bowiem przetargi rozstrzygane sa czesto za 50-70% przygotowanej
    >ceny.
    >
    >>> To nie jest tak, ze wygrywa najtanszy ale za dowolnie wysoka kwote.
    >>
    >> No coz, nie potrafie odszukac zamowienia, ale we wroclawiu ponoc
    >> przekroczyla.
    >> Tylko ze stadion powstac musi. No - nie za kazda cene, ale 40% miasto
    >> jakos przelknelo ..
    >
    >Byc moze doszlo tam do jakiegos dofinansowania zewnetrznego - tj. moze
    >spolka majaca wybudowac ten stadion oglosila przetarg. Miala ilestam
    >pieniedzy przygotowanych. Zmuszona do wybrania jakiejs oferty dogadala
    >sie z miastem, ze ono doplaci brakujaca sume.

    Spolka owszem byla zamieszana, ale raczej dzialala w imieniu miasta,
    ktore musialo pelna kwote wysuplac.

    Rozpatrujac na zdrowy chlopski rozum - miasto chce stadion i chce go
    szybko. I mysli ze bedzie kosztowal ok 500mln. Oglasza przetarg,
    otwiera oferty i znajduje najlepsza 729mln. I teraz moze:
    a) znow oglosic przetarg liczac ze moze tym razem ktos zejdzie
    ponizej 550, i znow, i znow ...
    b) zrezygnowac i odrzucic marzenia,
    c) przeliczyc swoje mozliwosci i przyjac oferte,

    Jesli, jak twierdzisz, c jest formalnie niemozliwe, to wystarczy ze
    oglosi nowy przetarg, tym razem z wyzsza kwota i juz bedzie mozliwe.
    Zaplaci tyle samo a czas straci. Albo i wiecej zaplaci bo wtedy ceny
    rynkowe raczej rosly.

    Jakos drugiego przetargu nie bylo, moze od poczatku zalozono wyzszy
    limit.

    >W przypadku drog nie ma takiej mozliwosci. Tj. nie slyszalem by jakis
    >trzeci podmiot dofinansowywal budowe drog przez GDDKiA.

    A cos takiego slyszales:
    http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,105263,5345454,Au
    tostradowa_obwodnica_bedzie_rekordowo_droga.html


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: