  • Data: 2009-09-02 21:33:08
    Temat: Re: 50d czy 7D
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 2 Sep 2009, Roger from Cracow wrote:

    > to ten fevon ?

    Nie, SR.
    Foveon nie wyróżnia się dynamiką, a jedynie "prawdziwym próbkowaniem"
    światła, czyli brakiem efektów a la Bayer :)

    > Nie sprawdzalem ale dynamika bije 5D raczej.

    Dopiero najlepsze FF (Nikon D3X) sięgają "półki" którą ustawił
    dość dawno Fuji z S3/S5, do niedawna umiał to jedynie średni format.

    Tu są wykresy:
    http://www.dxomark.com/index.php/eng/Image-Quality-D
    atabase/Fujifilm/FinePix-S5-Pro
    ...zakładka "dynamic range" oraz na domyślnej pozycji (Overview)
    można sobie wybrać "compare cameras".
    O ile link jest "przenaszalny" (nie sprawdzałem czy nie wymaga cookie
    albo co), to:
    http://skroc.pl/s5-vs-ff
    ...czyli:
    http://www.dxomark.com/index.php/eng/Image-Quality-D
    atabase/Compare-cameras/%28appareil1%29/258|0/%28app
    areil2%29/305|0/%28appareil3%29/287|0/%28onglet%29/0
    /%28brand%29/Fujifilm/%28brand2%29/Canon/%28brand3%2
    9/Nikon

    ...zeznaje 13,5 EV dla S5, 11,9 EV dla 5D Mark II i 13,7 EV dla D3X

    > Ale nie wiem jak z reszta puszki, af, szybkosc itd. Slyszalem ze
    > cos tam wolno zdaje sie bangla ?

    Bardzo - poza "dynamiką" ustępuje większości współczesnych aparatów
    (również APS) we wszystkim, czułości nie wyłaczając (co tylko z pozoru
    wygląda jak oksymoron, a wynika z przyjęcia czułości wobec "dużych"
    pikseli, a tym samym zapasu - sporego, bo 3,5EV++ - na prześwietlenie).

    Dla porządku - rozdzielczość jest "6+6 Mpix", efektywnie 6 Mpix
    w cieniach, 6 Mpix w światłach i możliwe 12 Mpix w środku skali
    (zależnie od "wołarki", bo niewiele programow umie "ugryźć" małe
    piksele S3/S5), bo w linku podali "6 Mpix", a jest to drobne
    zaokrąglenie. Fps też 3 to nie dokońca, bo tym razem w drugą
    stronę - z ograniczeniami, "zawsze" to 2 fps :>

    pzdr, Gotfryd