  • Data: 2009-04-07 09:25:01
    Temat: Re: 50D czy 1D mkII?
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 7 Apr., 11:04, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:

    > No sam ekran jest niewątpliwym plusem,

    ekran jest plusem , ale w praktyce nie ma az tak wielkiego znacznia.
    fotografujac na zewnatrz szczegoilnie w sloncu widzialnosc jest i tak
    marna , ze ostrosci ocenic nie sposob , trzebaby jakis swiatlochron
    stosowac.

    ale tam gdzie jasnosc otoczenia jest odpowiednio niska - fakt
    nastawiac na ostrosc lub tez ja ocenic na gotowych zdjeciach da sie b.
    dobrze.

    do tego dochodzi justacja
    moim zdaniem to najwazniejsze.

    to juz bedzie OT , ale moze nie calkiem

    czesto mozna spotkac wypowidzi o nierownych obiektywach niektorych
    firm np tamropn czy inne , ze trzeba wybierac jeden egz. z kilku ze
    wzgledu na slaba ostrosc pozostalych.
    Zawsze bylem sceptyczny do tego typu osadu , znajac rezim wykonawczy w
    urzadzeniach japonskich , na ogol sa one robione powtarzlnie ( np
    japonskie zarowki w hondzie przepalaly mi sie obydwie po paru latach w
    odstepie 3 godzin ).
    Otoz sadze , ze przyczyna nie byla bledna korekcja optyczna
    obiektywow , ale nieco zroznicowana praca AF.Podejrzewam ze wybeirajac
    obiektyw ostro rysujacy w rzeczywistosci dokonano wyboru takiego
    obiektywu , ze akurat AF podchodzil do konkretnej puszki.

    XXX