  • 1. Data: 2010-01-14 13:09:16
    Temat: 50A 12V - może zrobić krzywdę?
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    Witam,

    Czy prąd 50A o napięciu 12V może zrobić człowiekowi kuku??

  • 2. Data: 2010-01-14 13:17:34
    Temat: Re: 50A 12V - może zrobić krzywdę?
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Czy prąd 50A o napięciu 12V może zrobić człowiekowi kuku??

    Kuku człowiekowi robi 10 miliamper. Ale oporność ciała ludzkiego nie pozwoli
    na przepływ takiego prądu przy tak niskim napięciu.

    --
    Azarien

  • 3. Data: 2010-01-14 13:18:45
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Napięcie_bezpieczne
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 4. Data: 2010-01-14 13:19:21
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Czy prąd 50A o napięciu 12V może zrobić człowiekowi kuku??

    Jeśli rzeczywiście tak duży prąd przepłynie przez ciało, to skutki mogą
    być śmiertelne, ale to zależy od wielu czynników: czasu, miejsca
    oddziaływania, powierzchni...

  • 5. Data: 2010-01-14 13:35:34
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Napięcie_bezpieczne

    To dotyczy napięcia, a wątkotwórca pytał o natężenie. Z napięciem jest
    tak, że nawet 20 - 500 tysięcy (!) Volt (obecne w taserach i
    paralizatorach) zazwyczaj nie będzie zagrożeniem dla życia, o ile
    natężenie będzie bardzo małe.

    A natężenie, cóż... niektórzy muzłumańscy terroryści i północnokoreańscy
    milicjanci wbijają dwie igły w ciało więźnia, igły łączą kabelkami z
    samochodowym akumulatorem i to wystarczy...

  • 6. Data: 2010-01-14 13:39:25
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michał"
    >To dotyczy napięcia, a wątkotwórca pytał o natężenie.

    Poczytaj o takich wynalazkach jak prawo Ohma na przykład.

    >Z napięciem jest
    >tak, że nawet 20 - 500 tysięcy (!) Volt

    "woltów"

    >A natężenie, cóż... niektórzy muzłumańscy terroryści i północnokoreańscy
    >milicjanci wbijają dwie igły w ciało więźnia, igły łączą kabelkami z
    >samochodowym akumulatorem i to wystarczy...

    Dziwne, że jeszcze cię bateria od zegarka nie zabiła.

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |

  • 7. Data: 2010-01-14 13:43:11
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> napisał w wiadomości grup

    > Kuku człowiekowi robi 10 miliamper. Ale oporność ciała ludzkiego nie pozwoli
    > na przepływ takiego prądu przy tak niskim napięciu.

    Nie jest to prawda.

  • 8. Data: 2010-01-14 13:43:41
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Miecio" <m...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Witam,
    >
    > Czy prąd 50A o napięciu 12V może zrobić człowiekowi kuku??

    Nie. Zbyt niskie napięcie.

  • 9. Data: 2010-01-14 13:56:04
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]
    > nie będzie zagrożeniem dla życia, o ile natężenie będzie bardzo małe.

    Popatrz. Dotykałem gołego ręką gołego przewodu przez który płynął 1kA (970A
    dokładnie mówiąc). Jakoś przeżyłem. Prąd nie ma przepływać przez przewód tylko
    przez ciało człowieka.

    > A natężenie, cóż... niektórzy muzłumańscy terroryści i północnokoreańscy
    > milicjanci wbijają dwie igły w ciało więźnia, igły łączą kabelkami z
    > samochodowym akumulatorem i to wystarczy...

    Wpływ na ciało zależy od płynącego prądu i czasu oddziaływania.

  • 10. Data: 2010-01-14 13:59:12
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 14 Jan 2010 14:35:34 +0100, Michał <m...@w...o2.pl>
    wrote:

> [...]
    >tak, że nawet 20 - 500 tysięcy (!) Volt (obecne w taserach i
    >paralizatorach) zazwyczaj nie będzie zagrożeniem dla życia, o ile

    Ech, proponuje przeczytać cały punkt zatytułowany ,,Wartości napięć
    dotykowych dopuszczalnych''. Po drugie, paralizatory są
    ,,bezpieczne'', gdyż ograniczona jest ilość energii jaką otrzymujesz w
    czasie ,,strzału''.
    --
    Grzegorz Krukowski