  • 11. Data: 2010-01-14 14:04:35
    Temat: Re: 50A 12V - może zrobić krzywdę?
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Nie jest to prawda.

    Nie jest prawdą 10 miliamper (niech będzie że trzydzieści, do 50 amper i tak
    daleko), czy nie jest prawdą że 12 woltów nie zabije?

    --
    Azarien

  • 12. Data: 2010-01-14 14:06:05
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > A natężenie, cóż... niektórzy muzłumańscy terroryści i
    > północnokoreańscy milicjanci wbijają dwie igły w ciało więźnia, igły
    > łączą kabelkami z samochodowym akumulatorem i to wystarczy...

    Pewnie zaraz się okaże, że akumulatorów było osiem, a igły były w serce...

    --
    Azarien

  • 13. Data: 2010-01-14 14:11:57
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> napisał w wiadomości grup
    > Nie jest prawdą 10 miliamper (niech będzie że trzydzieści, do 50 amper i tak
    > daleko), czy nie jest prawdą że 12 woltów nie zabije?

    Ciało ludzkie ma 1000 ? (+/-50 ?). Przy:
    ponad 25 mA - początek skurczów mięśni;
    ponad 70 mA - początek migotania komór sercowych;
    ponad 200 mA - migotanie komór serca (skurcz mięśni sercowych - ograniczenie
    krążenia krwi);
    ponad 3 A - paraliż i zatrzymanie pracy serca;
    ponad 5 A - zwęglenie tkanek organizmu.

    I=U/R
    Policz sobie sam. ;)

  • 14. Data: 2010-01-14 14:13:16
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 14 Jan 2010 15:04:35 +0100, "Wiktor S."
    <wswiktor&poczta,fm@no.spam> wrote:

    >Nie jest prawdą 10 miliamper (niech będzie że trzydzieści, do 50 amper i tak
    >daleko), czy nie jest prawdą że 12 woltów nie zabije?
    No, śmiertelne może być i 6V, istotne jest jak pechowo delikwent się
    podłączy i w jakim stanie zdrowia się znajduje, gdyż te całe napięcia
    i rezystancje ciała to są wyznaczone statystycznie.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 15. Data: 2010-01-14 14:51:20
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Miecio" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Czy prąd 50A o napięciu 12V może zrobić człowiekowi kuku??

    Polizałeś kiedy styki 9V bateryjki? Spróbuj!
    Czy to jest kuku?

    To napięcie wywołuje przepływ prądu, a jego wartość zależy od rezystancji.
    Naskórek nie pozwoli przepłynąć 50A przy napięciu 12V. Za napięcie bezpieczne
    uważa się 24V.
    Jednak wnętrze ciała składa się głównie z wody i elektrody wbite w ciało
    potraktowane
    12 woltami może, IMHO, chyba zakukać człowieka.

    Feromon

  • 16. Data: 2010-01-14 15:10:21
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Poczytaj o takich wynalazkach jak prawo Ohma na przykład.

    Ty zaś, z całym szacunkiem, poczytaj posty w tym wątku.

    Wątkotwórca zapytał: "czy PRĄD [..]" - więc pytał o PRĄD (natężenie).

    Wielkością opisującą prąd elektryczny jest natężenie prądu elektrycznego
    I, które definiuje się jako pochodną ładunku elektrycznego q, który
    przepływa przez poprzeczny przekrój przewodnika, po czasie t przepływu
    tego ładunku.

    Odpisujący podał mu linka mówiącego o NAPIĘCIU ELEKTRYCZNYM.

    Wierzę, że widzisz różnicę?

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2010-01-14 15:15:03
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 14-01-2010 o 14:09 Miecio napisał na pl.comp.pecet:

    > Czy prąd 50A o napięciu 12V może zrobić człowiekowi kuku??

    Odpowiedź brzmi tak ! Uważam jednak, że pytanie jest źle zadane.
    Może zrobić kuku, jeżeli przepłynie przez ciało człowieka,
    a jak niby miałby to zrobić? Z prawa Ohma wynika: I=U/R
    Przyjmuje się, że ciało ludzkie posiada następujące oporności
    graniczne przy napięciu dotykowym Ud 25V dla różnych części badanej
    populacji ludzi dorosłych (wg Raportu IEC 479):
    5% populacji- 1750? 50% populacji- 3250? 95% populacji- 6100?
    Określają to również warunki środowiskowe W1 i W2.
    Jak z tego wynika w pierwszym przypadku przepłynie prąd rzędu 0,014A,
    w drugim jest to już 0,0077A i dalej 0,004A.
    Przyjmuje się, że przez ciało człowieka może przepłynąć prąd nie
    większy niż 0,03A i o czasie nie dłuższym niż 0,4s przy warunkach
    środowiskowych W1.

    Przypominam, że dotyczy to napięcia przemiennego 25V. Prąd stały
    jest jeszcze bezpieczniejszy.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 18. Data: 2010-01-14 15:18:27
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Ech, proponuje przeczytać cały punkt zatytułowany ,,Wartości napięć
    > dotykowych dopuszczalnych''. Po drugie, paralizatory są
    > ,,bezpieczne'', gdyż ograniczona jest ilość energii jaką otrzymujesz w
    > czasie ,,strzału''.

    Proszę Państwa, czy Wy naprawdę nie rozróżniacie pojęć PRĄD (natężenie)
    i NAPIĘCIE? W taserach nie gra roli żadna "energia" (zdolność do
    wykonywania pracy). Taser ma MOC równą iloczynowi NAPIĘCIA i PRĄDU
    (natężenia). Jeśli MOC przyjmiemy za stałą, to żeby osiągnąć większe
    NAPIĘCIE (np 20 kV) musimy puścić mniejszy PRĄD. Efekt paraliżu jest
    następstwem wysokiego NAPIĘCIA. Zabójcze dla człowieka jest natomiast
    wysokie NATĘŻENIE PRĄDU.

    Wiedza na poziomie SP się kłania.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2010-01-14 15:49:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Jan 2010, Mariusz Kruk wrote:

    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michał"
    [...]
    > Poczytaj o takich wynalazkach jak prawo Ohma na przykład.

    Chyba poczytał.

    > Dziwne, że jeszcze cię bateria od zegarka nie zabiła.

    Próbowałeś wbijać igły?
    Nie?
    To mam prostszą propozycję, taką na początek.
    Weź baterię 9V, taką 6F22 czy jak jej tam, i przyłóż
    do języka. Napisz jak Ci smakowało ;)

    Wersję o +30% przebitą przez skórę (nawet tak cienką jak
    tę na języku i nawet zwilżoną śliną) zostawmy sobie
    na później.
    Tak, wiem, smak to głównie od elektrolizy ;) (co faktu,
    że "w środku" nie będzie inaczej w niczym nie zmienia).

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2010-01-14 16:35:43
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Thursday 14 January 2010 15:11, qwerty wrote:
    > ponad 3 A - paraliż i zatrzymanie pracy serca;

    Przy 3A już nikogo dawno nie ma :)

    Oto kilka danych, na temat odczuwanych wrażeń i reakcji organizmu
    człowieka na przepływ prądu o częstotliwości 50..60 Hz na drodze "dłoń
    jednej ręki - dłoń drugiej ręki":

    0,3...0,4 mA: Odczuwa się przepływ prądu w miejscu zetknięcia dłoni z
    elektrodą.
    0,7...1,2 mA: Prąd wyraźnie się odczuwa.
    1,2...1,6 mA: Łaskotanie i swędzenie ręki (podobne do swędzenia
    powodowanego przez mrówki).
    1,6...2,2 mA: Cierpnięcie dłoni.
    2,2...2,8 mA: Cierpnięcie przegubów.
    2,8...3,5 mA: Lekkie usztywnienie rąk.
    3,4...7,5 mA: Silne usztywnienie rąk, ból w przedramieniu aż do łokcia.
    4,0...7,0 mA: Skurcze dłoni, przedramienia i ramion.
    ok. 6,0 mA: Kobiety mogą się jeszcze odłączyć od elektrod pomimo skurczu
    ramion i dłoni.
    ok. 9,0 mA: Mężczyźni mogą jeszcze odłączyć się od elektrod pomimo skurczu
    ramion i dłoni.
    10,0...25,0 mA: Uwolnienie się od elektrod na skutek skurczu bardzo trudne
    lub niemożliwe.
    20,0...60,0 mA: Silne i bardzo bolesne skurcze mięśni rąk i klatki
    piersiowej, możliwość arytmii serca.
    60,0..100,0 mA: Prawdopodobieństwo nierównej i niezgodnej pracy komór i
    przedsionków serca - konieczna natychmiastowa pomoc lekarza.
    powyżej 300 mA: Zatrzymanie normalnej pracy serca.

    Źródło: Jerzy Dreszer, "Zarys Elektrotechniki", Wydawnictwo Szkolne i
    Pedagogiczne, 1978

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste