  • 21. Data: 2011-05-30 10:42:08
    Temat: Re: 500d vs 7d ;-)
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-05-29 12:58, Michal Tyrala pisze:

    > A to zalezy. Pakowales kiedys plecak, ktory bez fotogratow juz wazy 20kg?

    przedstawiasz sytuację hipotetyczną, w której 90% osób się nie spotka...
    A co do wagi - mam dosyć sporą torbę foto, która waży coś koło 20kg i
    jakoś nie narzekam, swego czasu często korzystałem z Sigmy 70-200 2.8
    HSM i na prawdę nie miało to już żadnego znaczenia (w wadze) po paru
    godzinach focenia, czy była przykręcona do 450D czy 50D. Ale użytkowanie
    50D, pewny chwyt, pewność obsługi nieporównywalna.

  • 22. Data: 2011-05-30 11:14:53
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 30.05.2011 12:42, Olo wrote:

    > przedstawiasz sytuację hipotetyczną, w której 90% osób się nie spotka...
    > A co do wagi - mam dosyć sporą torbę foto, która waży coś koło 20kg i
    > jakoś nie narzekam, swego czasu często korzystałem z Sigmy 70-200 2.8

    Można wiedzieć od jak dawna startujesz w zawodach strongmenów?

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 23. Data: 2011-05-30 12:21:01
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 30 May 2011 12:42:08 +0200, Olo wrote:

    > przedstawiasz sytuację hipotetyczną, w której 90% osób się nie
    > spotka...

    1. To, ze nie masz w swoim otoczeniu ludzi wyjezdzajacych pod namiot,
    nie znaczy ze takich nie ma. Dla mnie to nie jest egzotyka.

    2. Nauczylibyscie się, ze jak chcecie napisac ,,wiekszosc'', to piszecie
    ,,wiekszosc'' a nie ,,90%''? Rozumiem, ze źródła jakiegos badania n/t tych
    90% nie bedzie?

> [...]
    > użytkowanie
    > 50D, pewny chwyt, pewność obsługi nieporównywalna.

    To a propos teoretyzowania, tak? :-) Jakbys chcial wiedziec, ile to jest
    circa 20kg, to przejdz się z workiem jakiejs zaprawy po markecie
    budowlanym :-)

    Nie wiem, czy jakbym zebral 5D z gratami, Bronice z kilkoma szklami i
    statyw, to bym dojechal do 20kg, ale tu powiedzmy ze z katalogow costam
    naciagniesz; w targanie 20kg nie-w-plecaku, to juz nie uwierze, sorry.

    PS. Owszem, na rundke niedaleko domu, czy przy wyjezdzie samochodem nie
    boje się kilku kg sprzetu foto.
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 24. Data: 2011-05-30 13:04:20
    Od: XX YY <f...@g...com>

    , czy była przykręcona do 450D czy 50D. Ale użytkowanie
    > 50D, pewny chwyt, pewność obsługi nieporównywalna.

    a wczym obsluga 450d jest mniej pewna od 50d ?
    co stoi na przeszkodzie zeby uchwycic rownie mocno - lewa dlonia
    obiektyw , prawa aparat ?

    Wlasciwie w 50d latwiej jest przestawic niechcacy tylne kolko
    nastawcze niz przyciski w c450d - oznaczaloby to , ze obsluga 450 jest
    pewniejsza.

    Zwacam uwage , ze pytanie brzmialo nie o wygode obslugi , ciezar
    sprzetu , lepsza optyke ( ma bardzo dobra ) a o roznice w jakosci
    zdjec pomiedzy 500d a 7d.

  • 25. Data: 2011-05-30 13:45:52
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-05-30 15:04, XX YY wrote:
    > , czy była przykręcona do 450D czy 50D. Ale użytkowanie
    >
    > a wczym obsluga 450d jest mniej pewna od 50d ?

    w tym, że wszystko jest malutkie, nie na moje ręce... 50D jest akurat.

    > co stoi na przeszkodzie zeby uchwycic rownie mocno - lewa dlonia
    > obiektyw , prawa aparat ?

    nic nie stoi, każdy lubi to co chce.

    > Wlasciwie w 50d latwiej jest przestawic niechcacy tylne kolko
    > nastawcze niz przyciski w c450d - oznaczaloby to , ze obsluga 450 jest
    > pewniejsza.

    nie zauważyłem

    > Zwacam uwage , ze pytanie brzmialo nie o wygode obslugi , ciezar
    > sprzetu , lepsza optyke ( ma bardzo dobra ) a o roznice w jakosci
    > zdjec pomiedzy 500d a 7d.

    pewnie nie ma żadnej, a jak nei ma to trzeba się zatanowić nad czymś innym.

  • 26. Data: 2011-05-30 13:50:49
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-05-30 14:21, Michal Tyrala wrote:

    > 1. To, ze nie masz w swoim otoczeniu ludzi wyjezdzajacych pod namiot,
    > nie znaczy ze takich nie ma. Dla mnie to nie jest egzotyka.

    dla mnie też nie, ale bez przesady

    > 2. Nauczylibyscie się, ze jak chcecie napisac ,,wiekszosc'', to piszecie
    > ,,wiekszosc'' a nie ,,90%''? Rozumiem, ze źródła jakiegos badania n/t tych
    > 90% nie bedzie?

    badań nie robiłem wybacz

    > To a propos teoretyzowania, tak? :-) Jakbys chcial wiedziec, ile to jest
    > circa 20kg, to przejdz się z workiem jakiejs zaprawy po markecie
    > budowlanym :-)

    codziennie dźwigam swój instrument (jestem muzykiem) - 30kg w prawej
    dłoni czuję i wiem ile to jest, do tego dwie kolumny po 20 kg każda...

    > Nie wiem, czy jakbym zebral 5D z gratami, Bronice z kilkoma szklami i
    > statyw, to bym dojechal do 20kg, ale tu powiedzmy ze z katalogow costam
    > naciagniesz; w targanie 20kg nie-w-plecaku, to juz nie uwierze, sorry.

    moim zdaniem ta rozmowa jest bezsensu - gadasz o kilogramach, a różnica
    w wadze między 450D a 50D to raptem 255g, a między 500D a 7D - 340g -
    nie wiem czy jest w ogóle sens bicia piany. 7D i koniec - większy i
    wygodniejszy, ma całkiem inną ergonomię bez porównania w ogóle.

    > PS. Owszem, na rundke niedaleko domu, czy przy wyjezdzie samochodem nie
    > boje się kilku kg sprzetu foto.

    no to brawo :)

  • 27. Data: 2011-05-30 14:11:57
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 30 May 2011 15:50:49 +0200, Olo wrote:

    > badań nie robiłem wybacz

    Nie zaskoczyles mnie :-)

> [...]
    > nie wiem czy jest w ogóle sens bicia piany. 7D i koniec - większy i
    > wygodniejszy, ma całkiem inną ergonomię bez porównania w ogóle.

    No nie. Pytalem, czy pakowales kiedys duzy plecak. Zamiast odpowiedziec,
    ze nie, pojechales ciezka fantastyka o 20kg przez kilka h w torbie[1]. :-)

    Z pakowaniem plecaka problem jest tak rozmiarowy, jak i - jednak - wagowy.
    Bo 250g to jest np gaz na kilka dni wiecej :-) A zlewajac cwierc kg w
    aparacie, spiworze, namiocie, zarciu, ciuchach etc z tych 20kg zrobisz 30.
    A to juz jest malo wesole (konczy się przepakowaniem i decyzja co wywalic).

    PS. Mam 5D, mam (,,u ludzi'' ;)) 450D, a na wypady zabieram klamoty u4/3.

  • 28. Data: 2011-05-30 14:41:42
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-05-30 16:11, Michal Tyrala wrote:

    > No nie. Pytalem, czy pakowales kiedys duzy plecak. Zamiast odpowiedziec,
    > ze nie, pojechales ciezka fantastyka o 20kg przez kilka h w torbie[1]. :-)

    je tam, przesadzasz, fantastyka to dla mnie nie jest

> [...]
    > Bo 250g to jest np gaz na kilka dni wiecej :-) A zlewajac cwierc kg w
    > aparacie, spiworze, namiocie, zarciu, ciuchach etc z tych 20kg zrobisz 30.

    i wywalenie tych 250g nic tak na prawdę nie zmieni...

    > PS. Mam 5D, mam (,,u ludzi'' ;)) 450D, a na wypady zabieram klamoty u4/3.

    no i git :)

  • 29. Data: 2011-05-30 14:47:49
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 29/05/2011 14:10, Janko Muzykant wrote:

    > Widocznie nie ma jednostki farfoclowatości :)
    > Bo i tego nie sposób zmierzyć, to się po prostu widzi. Nie mam niestety
    > porównań robionych w tej samej chwili, ale to nie ważne, bo co trzeba
    > widać od razu. Poniżej trzy wycinki, dość przeostrzone, obiektyw ten sam:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/szczegoly/
    450d.jpg
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/szczegoly/
    7d.jpg
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/szczegoly/
    epl1.jpg
    > Wystarczy zwrócić uwagę na liście. Nie sposób ich wyostrzyć w 7d, bo nic
    > się nie dzieje poza wzmocnieniem szumu i artefaktów. To samo dotyczy
    > 550d (też miałem chwilkę). 7d pracowałem kilka miesięcy, używałem także
    > droższych stałek. Niestety nie sprawdziłem zachowania się tej matrycy i
    > projekt mocno ucierpiał (fotogrametria).

    Pokazałeś trzy miniaturki, każdą zrobioną przy różnym oświetleniu, do
    tego trzecia jest tak wyostrzona, aż pojawiła się anielska poświata
    dookoła niektórych szczegółów (np. wiszący kabel).

    Jakoś nie kupuję tego dowodu. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 30. Data: 2011-05-30 15:16:54
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 30 May 2011 16:41:42 +0200, Olo wrote:

    > je tam, przesadzasz, fantastyka to dla mnie nie jest

    Wybacz, to ze sobie przeniesiesz pare metrow glosnik z auta tam gdzie
    grasz, nie znaczy, ze *kilka godzin* dasz rade z *niesymetrycznym*
    obciazeniem tego rzedu. Tak jak to, ze latwo przejsc 1km po miescie nie
    znaczy, ze z palcem w uchu przejdziesz ich 50+.
    Wtargalismy pralke na 3p w sobote, ale daleki jestem od bajek, ze bysmy
    ja zaniesli z Bytomia do Katowic (2:30 z buta, bez obciazenia).

    > i wywalenie tych 250g nic tak na prawdę nie zmieni...

    Ze się nie pakowales, to juz ustalilismy :-)

    EOT.