  • 1. Data: 2010-01-27 14:20:56
    Temat: Re: 500D vs 50D, jesli na fotkach nie widac roznicy to po co przeplacac?
    Od: mofiki <k...@g...com>

    On 27 Sty, 13:41, XX YY <f...@g...com> wrote:

    > obiektywy o niskiej rozdzilczosci i ciemne nie wymagaja najczesciej
    > strojenia.
    > obiektywy jasne , o wysokije rozdzilczosci niemal zawsze wymagaja
    > strojenia , jesli chcesz wykorzystac te wysoka rozdzilczosc obiektywu.

    z ciekawością i osłupieniem czytam te "prawdy objawione". Od ponad
    półtora roku używam 450D, teraz z nowym 17-50Vc i 70-300 usm IS i
    prawie wszystkie fotki są ostre (może aparat jest uszkodzony, że
    rysuje ostro. Wykorzystuję też aparat w pracy zawodowej (dtp, wstawiam
    do galerii do sprzedaży, itp) Fotki nieostre - głównie z mojej winy
    (nie zhańbiłem się myśleniem, popełniłem błąd, poruszyłem itd). Aparat
    nie przebierany, obiektywy też (70-300 w zakresie 200-300 na pełnej
    dziurze jest miękki - taka jego uroda) Może miałem pecha, że sprzedano
    mi prawidłowo ostrzący aparat i obiektywy (wszystko w jednym sklepie -
    niedaleko mnie - fotoit) Uniknąłem przyjemności zabawy i dłubania w
    sprzęcie. Z ciekawością czytam, jak bezkrytycznie niektóre osoby
    "starają się "doradzić"".
    Pozdrawiam R.
    http://www.kirilenko.pl ; http://imagegallery.hostei.com/

  • 2. Data: 2010-01-27 16:03:46
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    mofiki pisze:

> [...]
    > półtora roku używam 450D, teraz z nowym 17-50Vc i 70-300 usm IS i
    > prawie wszystkie fotki są ostre (może aparat jest uszkodzony, że

    Z punktu widzenia marketingowca na pewno uszkodzony ;)

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 3. Data: 2010-01-27 16:16:57
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 27 Jan., 15:20, mofiki <k...@g...com> wrote:

> [...]
    > niedaleko mnie - fotoit) Uniknąłem przyjemności zabawy i dłubania w
    > sprzęcie. Z ciekawością czytam, jak bezkrytycznie niektóre osoby

    problem polega na tym , ze ze pewnych spraw wogole nie rozumiecie ,
    nie zdajecie sobie sprawy.
    ostre jest ostre - zdjecie w jpeg na monitorze , najlepiej aparatu.

    tutaj pierwszy lepszy przyklad
    dane pomiarow AF przykladowego obiektywu 18-55 IS z c450 d
    wykres MTF , na nim slupki z prawej strony symbolizujace osiagnieta
    rozdzielczosc.
    rozdzilczosc osiagnieta na MF- 100%
    rozdzielczosc osiagnieta w trybie AfF na det fazy : max 75% min 37 %
    w probie 10 zdjec

    http://www.colorfoto.de/Testbericht/Canon-EF-S-3-5-5
    -6_18-55-mm_4739114.html

    masz tam pomierzonych wiele kombinacji obiektywow z aparatami.#

    a wiec w wyniku ostrzenia AF obiektyw uzaskuje rozdzielczosc pomiedzy
    37% a 75% maksymalnej rozdzielczosci.

    podalem jeden przyklad i on sie absolutnie pokrywa z moimi
    doswaiczeniami i pomiarami.
    nie chcesz nie wierz . twoja sprawa.
    Najwygodniej jest wierzyc teoriom niejakigo cymbala - muzykanta - gdyz
    pisze to co ludzie chca uslyszec , szczegolnie posiadacze aparatow
    budgetowych .

    Prosze oto przyklad ostrego zdjecia jakie zrobilem c450d z 100/2,0
    moglbym uzyc jako przykladu wspaniale ostrzacegp aparatu - tylko ze
    takie zdjecie zdazalo sie jedno na 100.

    http://picasaweb.google.at/firebird2222/Ostre#521770
    4692246591954

    nie dalej jak pare dni temu , ktos po raz kolejny poruszyl watek zle
    ostrzacego c500d.

    Ja wiem ze wielu pisze ze jest z ostrzenia zadowolonych.
    Ale zadowolonym mozna byc rowniez z udanego oddania stolcu.

  • 4. Data: 2010-01-27 16:35:12
    Od: Tomek <b...@o...pl>

> [...]
    > rozdzielczosc.
    > rozdzilczosc osiagnieta na MF- 100%
    > rozdzielczosc osiagnieta w trybie AfF na det fazy : max 75% min 37 %

    Co słyszałeś, coś przeczytałeś. Ile znajdziesz negatywnych opinii o XXXD
    na kilkaset tysięcy sprzedanych aparatów ? Za duzo patrzysz na testy

    Tomek

  • 5. Data: 2010-01-27 16:42:36
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 27 Jan., 17:35, Tomek <b...@o...pl> wrote:

    5-6_18-55-mm_47391...

    > Co słyszałeś, coś przeczytałeś. Ile znajdziesz negatywnych opinii o XXXD
    > na kilkaset tysięcy sprzedanych aparatów ? Za duzo patrzysz na testy
    >
    > Tomek

    zgadujesz.
    nie patrz ani na testy , na nic i wypisuj dalej bzdury , bo skad masz
    znac prawde jesli nie miales tych dwoch aparatow , o ktorych zabierasz
    glos.

    mialem 3 egzemplarze tego badziewia.

  • 6. Data: 2010-01-27 16:50:45
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > problem polega na tym , ze ze pewnych spraw wogole nie
    > rozumiecie ,
    > nie zdajecie sobie sprawy.

    Problemem jest to, że Ty piszesz o swoich słupkach i
    wykresach, a pozostali o życiu ;-).

    > Najwygodniej jest wierzyc teoriom niejakigo cymbala -
    > muzykanta -

    Nie wiem czy zauważyłeś (pewnie nie), ale akurat teorie to
    najczęściej wypisujesz właśnie Ty ;-). Janko podchodzi do
    tematu praktycznie, czyli tak jak zdecydowana większość
    fotografujących ;-). Używają sprzętu, który im odpowiada, a
    nie tego, co Ty uznałeś za jedynie słuszne ;-)

    > pisze to co ludzie chca uslyszec , szczegolnie posiadacze
    > aparatow
    budgetowych .

    Tzn.jakich? A pisze to, z czym np. ja się zgadzam :-).

    > http://picasaweb.google.at/firebird2222/Ostre#521770
    4692246591954
    > takie zdjecie zdazalo sie jedno na 100.

    Jeśli taki jest tylko 1% Twoich zdjęć to lepiej już nie pisz
    ;-))). Tzn. pisz, ale nie jako guru i wszechwiedzący...

    > Ja wiem ze wielu pisze ze jest z ostrzenia zadowolonych.
    > Ale zadowolonym mozna byc rowniez z udanego oddania
    > stolcu.

    Ty należysz do PiS-u??? Uważasz że zadowolonym należy być
    tylko z tego, co Ty uznasz za zadowalające? I to najlepiej
    jak potwierdzisz to stosownymi testami? Naprawdę polecam
    psychiatrę ;-))).

  • 7. Data: 2010-01-28 16:45:25
    Od: "VomitroN" <v...@i...pl>

    >Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

> [...]
    >nie patrz ani na testy , na nic i wypisuj dalej bzdury , bo skad masz
    >nac prawde jesli nie miales tych dwoch aparatow , o ktorych zabierasz

    Miales trzy sztuki naraz i wszystkie ci zle ostrzyly ?
    Czy trzy sztuki po kolei, bo kazda poprzednia zle ostrzyla?

    --
    VomitroN

    " All those moments will be lost in time, like... tears in rain "

  • 8. Data: 2010-01-28 17:07:40
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 28 Jan., 17:45, "VomitroN" <v...@i...pl> wrote:
> [...]
    >
    > --
    > VomitroN
    >
    > " All those moments will be lost in time, like... tears in rain "

    zmienialem po kolei w ramach reklamacji z tym ze jedna byla w
    servisie.
    wyslalem do berlina
    napisano w sprawozdaniu: bledu nie stwierdzono , regulacje
    przeprowadzono.
    tak bylo ze wszystkimi obiektywami w sumie podpialem z kilkanascie
    obiektywow w tym kitowy 18-55.
    raz trafial zadawalajaco , 10 razy nie.
    mam sporo tych zdjec lepszych z tamtego okresu - mozna rozpoznac ze
    ostrosc jest slaba , jako tako akceptowalna gdyz na granicy GO. i po
    resizingu w dol. 70% zdjec trafialo do kosza.
    te same obiektywy po podpieciu do 50d ostrza jak brzytwa.
    Zdazaly sie i zdjecia dobrze trafione , jesli tak bylo ( zadko ) , to
    byly rzeczywiscie ladne.
    zasadniczy problem polegal na tym ze nie mogles aparatowi ufac , nigdy
    nie mialem pewnosci ze zdjecie bedzie trafione. jesli musialem miec
    pewnosc dobrej ostrosci to zabieralem hybryde.
    Pisalem pare razy tutaj i nie chce przynudzac , ale to pytanie ciagle
    wraca. Ten aparat pozostawil po sobie najgorsze z mozliwyach
    wspomnien. Nie majac skali porownawczej z lepszymi modelami i nie tak
    znacznie drozszymi nie ma sie pojecia jak to duza rozpietosc.

    Roznica pomiedzy c450/500 d a 50d jest b duza - odczuwasz ja w kazdym
    zdjeciu.
    Inna roznica pomiedzy c50d a c5d nie jest tak oczywista - raz na
    korzysc jednego aparatu raz na korzysc drugiego.
    slowem c50d jest od c500 d w kazdym zdjeciu lepszy , c5d jest od c50d
    w niektorych tylko zdjeciach lepszy.

  • 9. Data: 2010-01-29 10:19:20
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    Gdy czytam o Twoich wymaganiach XXYY to dziekuje Bogu, ze juz nie jestem
    sprzedawca sprzetu elektronicznego.

    Myslales kiedys o tym, jak Twoje wieczne niezadowolenie ze sprawnie
    dzialajacego sprzetu dziala na sprzedawcow?

    Polon

  • 10. Data: 2010-01-29 12:56:45
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 29 Jan., 11:19, "Polon" <P...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Myslales kiedys o tym, jak Twoje wieczne niezadowolenie ze sprawnie
    > dzialajacego sprzetu dziala na sprzedawcow?

    przeciez chwale i to bardzo c50d
    gdzie tu wieczne niezadowolenie ?

    chwale rowniez i to bardzo c5d - napisalem ze nigdy nie mialem
    wczesniej tak precyzyjnie dzialajacego AF
    gdzie tu wieczne niezadowolenie ?

    Chwalilem sigme za b dobra precyzje ostrzenia ( wbrew obiegowej opini
    o slabym af tej marki ) .
    gdzie tu wieczne niezadowolenie?