eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaRe: 500D vs 50D, jesli na fotkach nie widac roznicy to po co przeplacac?Re: 500D vs 50D, jesli na fotkach nie widac roznicy to po co przeplacac?
    From: "Polon" <P...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: 500D vs 50D, jesli na fotkach nie widac roznicy to po co przeplacac?
    Date: Wed, 27 Jan 2010 12:21:37 -0000

    > ad2
    > uzysk zdjec ostrych z c450d w moim przypadku byl ok 30 % .

    Tak malo???

    Moze po prostu miales zepsuty aparat?

    Prawidlowo dzialajacy aparat ma znacznie lepsza skutecznosc niz 30%.

    Zwykly pstrykacz za kilkaset zlotych ma lepsza skutecznosc...

    > w przypadku 50d ok 80 % moze nawet wiecej.
    > amator potrzebuje allround aparatu , czyli talkiego , ktorym moze
    > zrobic prawidlowe zdjecie sceny stacjonarnej np przy swiatecznym
    > sniadania , ale tez chcilaby miec ostre zdjecie lecacego samolotu na
    > erszol.

    Nie rozumiem, twierdzisz, ze 450D nie mozna zrobic dobrze fotki
    przelatujacego samolotu?

    Czy to nie jest raczej kwestia szybkiego focusa w obiektywie?

    > ad3. ergonomia c500d jest dobra , c50d znacznie lepsza
    > jesli ciezar za duzy to zalecam pare dni cwiczen z hantlami 5 kg.
    > Wolalbym lzejszy ( np wersje b w obudowie z plastiku , ta elektronowa
    > obudowa niczemu nie sluzy) , ale z drugiej strony majac ciezszy aparat
    > na szyi masz poczucie czegos bardziej szlachetnego ;-)

    Podczas wejscia na jakas fajna gore, powiedzmy 5h, to ja wole miec lekki
    aparat ze soba.

    > Np moziwosc przerzucenia pomiedzy sensorami za pomoca jaysitika .
    > wspaniala rzecz , praktycznie wyklucza koniecznosc przekadrowywania .
    > jesli zobaczysz zdjecia amatorskie to chyba z 90% jest zle kadrowanych
    > - za duzo nieba nad glowa , obciete nogi - to skutek pracy wylacznie
    > na sesnor centralny.

    Nie rozumiem. Co maja sensory do prawidlowego kadrowania?
    I jakie to sensory?

    > ad4. Jeli w obu aparatch dokonasz pawidlowo nastaw recznie lub przy
    > uzyciu automatyki to jakosc zdjec bedzie porownywalna. C50d
    > wspolpracuje lepiej z obiektrywami b . szerokokatnymi .
    > uzysk z c450/c500d to poziom 30% ( wiele ujec nie dasz rady wogiole
    > powtorzyc , jakby z erszol , gdzie trafnosc na samoloty w ruchu to
    > niemal 0 % - kwestia przypadku )

    Znowu nie rozumiem... jakie samoloty masz na mysli?

    Jesli szybko przelatujace mysliwce to liczy tu sie refleks, szybki obiektyw
    i szczescie, moze nawet szybkostrzelnosc aparatu.

    Ale bez przesady, ile osob zajmuje sie fotkami szybko przelatujacych
    mysliwcow...

    Ja do nich sie nie zaliczam.

    Raz bylem na air show, nie mialem zooma wiec i fotki wyszly takie se,
    problem byl w kadrowaniu a nie w ostrosci jednak.

    > ad 5 - ktorego nie bylo.
    > c50d jest aparatem tanszym od c500d. !!!
    >
    > do c500 d musisz dodac koszt strojenia kazdego z obiektywowow jesli
    > chcialbys miec batdziej zblizony uzysk zdjec robionych przy uzyciu Af
    > j do z c50d.

    Ale po co stroic obiektywy?

    Mam wrazenie, ze ludzie dostali nowa zabawke i teraz sie nia bawia.

    Ja nie robie fotek obiektow o glebokosci 2 mm, robie twarze ludzkie glownie.

    Tu nie ma znaczenia czy ostrze na czybek nosa czy na czubek nosa + 2mm
    przeciez.

    > w gruncie rzeczy to kwestia wymagan. jesli tos zadawala sie ostroscia
    > na poziomie 50 % tej jaka moglby miec - to bedzie zadowowlony. AF przy
    > kreceniu filmow nie odgrywa roli.

    ja dokladnie nie liczylem nigdy ilosci fotek nieostrych.

    Generalnie wyznaje zasade aby duzo pstrykac a na pewno cos wyjdzie.

    Duzo fotek wiec potem odrzucam a zostawiam te najlepsze.

    Polon