  • Data: 2009-12-16 06:57:11
    Temat: Re: 500D i speedlite 580 - prosze o porade
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 16 Dez., 03:01, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "XX YY" e...@e...goo
    glegroups.com

    > : jesli lampa zasadnicza jest mocniejsza to wplyw lampy wbudowanej
    > : bedzie mniejszy od 1/2 ev - a wiec marginalny.
    >
    > IMO wbudowana jest kilkanaście razy słabsza a zewnętrzną
    > chyba warto postawić blisko obiektu fotografowanego. Ale
    > jeśli naprawdę nie można wyłączyć wbudowanej, to fatalnie. :)

    w przypadku lamp sterowanych automatycznie pojecie lampy slabszej ,
    mocniejszej sie relatywizuje.
    Trzebaby raczej mowic " Master" , " Slave".
    Musze uscislic moja poprzednia wypowiedz.

    Jesli lampa wbudowana pelni funkcje Master to jej wplyw na warunki
    expozycji ( czyli ew przeswietlenie ) jest pomijalny , ale zgoda moze
    istniec jakis wplyw na sposob oswietlenia motywu.
    Byc moze to mieli na mysli piszacy o tym wpywie. Z tym mozna sie
    zgodzic.

    przy oswietlaniu dwoma lub wiecej lampami najwiekszy wplyw na
    oswietlnie ma lampa oswietlajaca motyw z najwieksza moca /energia.
    Wplyw pozostalych lamp jest mniejszy . Najwiekszy ( czyli taki sam )
    bylby gdyby oswietlaly one z ta sama moca obiekt ( mowa nie o mocy/
    energii oddanej a padajacej na obiekt) .

    XXX