-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
Date: Thu, 10 Sep 2015 12:16:55 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 99
Message-ID: <msrlak$ntt$1@node2.news.atman.pl>
References: <mso70u$nbo$1@dont-email.me> <msokcn$1e2$1@node1.news.atman.pl>
<9...@p...pl.invalid>
<msonpi$pcl$1@node2.news.atman.pl>
<3...@p...pl.invalid>
<msp3re$ho0$1@node1.news.atman.pl>
<55f01d32$0$27517$65785112@news.neostrada.pl>
<msp738$9i3$1@node2.news.atman.pl>
<55f0272e$0$4785$65785112@news.neostrada.pl> <msp9ct$8d6$1@dont-email.me>
<55f04f66$0$27520$65785112@news.neostrada.pl>
<mspjon$2jd$1@node1.news.atman.pl>
<55f07b4c$0$27528$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@p...pl.invalid>
<msr0ac$32u$1@node2.news.atman.pl>
<55f14b24$0$27506$65785112@news.neostrada.pl>
<msrild$l9s$1@node2.news.atman.pl>
<55f15599$0$8382$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1441880212 24509 83.142.198.226 (10 Sep 2015 10:16:52
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Sep 2015 10:16:52 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
Thunderbird/31.5.0
In-Reply-To: <55f15599$0$8382$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2568620
[ ukryj nagłówki ]On 2015-09-10 12:04, J.F. wrote:
>> Żeby mieć energetykę zawodową "w pompie" trzeba mieć około 50W/m2
>> biura. Załóżmy niewielki biurowiec - powiedzmy 5 pieter, bez garaży.
>
> garazy chyba nie chlodzisz ?
Ale świecisz i wentylujesz. Dla ułatwienia założyłem brak.
>> Musiałbyś mieć 250W z metra ogniw. Ze sprawnościa falowników jakieś
>> 300W. I musiałbyś przykryć tym caly dach (czytaj zrobić kondygnację
>> techniczną na całe HVAC).
>
> A w czym problem ?
Jak nie wiadomo, to w kasie. Po drugie to kosztuje, a po pierwsze jak
już budujesz dodatkowe piętro, to lepiej sprzedać jako powierzchnie
biurową;)
>> Może się nawet udać (choć kosztować to będzie w chuj i jeszcze ze dwa;)
>
> No, ogniwa tanie nie sa, ale strasznie drogie tez nie.
Na razie to niegdy się nie zwróci. Dopiero stosunkowo niedawno ogniwa
osiągnęły dodatni bilans energetyczny. Ekonomicznego jeszcze nie;)
>> Z tym, że i tak musisz mieć normalne przyłącze, a to przyłącze
>> przecież uwzględnia te ogniwa. Więc nadmiaru mocy raczej mieć nie
>> będziesz - ergo ograniczenia dotkną cię tak samo.
>
> Nie dotkna, bo w upalne lato bede mial sporo wlasnego pradu, wiec bede
> mogl ograniczyc pobor.
Źle kombinujesz. Robisz bilans mocy dla budynku - zakładasz, że jest
słoneczko, to tyle masz z ogniw. Resztę normalnie. I teraz przychodzi
lato i resztę ci obcinają. Jesteś na minusie.
> Znajomy zrobil taka instalacje, twierdzi, ze prad go kosztuje 40gr/kWh.
> Kokosy to nie sa, ale pare groszy oszczedza. Nawet jak sloneczko
> kiepskie, to cos tam oszczedza.
Znajomemu unia dopłaciła? Wtedy to różne rzeczy się opłacają. Na
przykład nieuprawianie ziemi, nie łowienie ryb;) No i kwestia skali.
>> Można by myśleć o tym, zeby tylko klimę z tego zasilać - w końcu
>> potrzebna głównie jak słoneczko grzeje. Ale... znam jeden budynek
>> gdzie spece od certyfikatów chwalili się, że cała klima na pompach
>> ciepła, a pompy zasilane ogniwami. Rzut oka na dach - o, a co robią tu
>> te dwa agregaty chłodnicze każdy jak wagon kolejowy. A to rezerwa na
>> wszelki wypadek;)
>
> Rozumiem ze ta "pompa" to wymiennikiem gruntowym ?
Tak.
> Bo taki agregat tez pompa ciepla, i zasilac go mozna z fotoogniw :-)
Ale nie jak są dwa wielkości wagonów kolejowych a ogniwa w porywach 15
kW. ;) Ale czego się w broszurkę sprzedażową nie wpisze. Zresztą oni i
tak są zieloni, bo prąd mają ze żródeł odnawialnych. Co ciekawe jak
przyszło co do czego, to też musieli ograniczyć;)
>> Z tym, że te ogniwa to piekne nie są, a elewacja ma być ładna,
>
> to bedzie ekologicza :-)
W sumie racja - co ekologiczne to zwykle brzydkie;)
>> do tego okna by się przydały.
>
> okna male, a w upalne lato mozna polowicznie przyslonic ..
Okna mają być duże bo klienci tak lubią. A w mieście to z tym słońcem
słabo bywa. W końcu nie stoi ten biurowiec na pustyni, więc obok pewnie
stoi inny i zasłania przez większą częśc dnia.
>> One nie są takie malutkie;)
>
> W porownaniu z miejska EC to bardzo male.
> Duze tez nie sa - wszak trzeba to upchac gdzies w budynku czy na dachu.
> Rozmiar od szafy do kontenera.
Z tym że te takie po kilka megawatów to kontenery do przewozu większych
kutrów rybackich:P
>> No i średnio się opłacają w praktyce. A innych zalet nie mają.
>
> Powiem tak - skoro je kilka firm oferuje i produkuje to znaczy ze sie
> sprzedaja.
> A skoro sie sprzedaja, to znaczy ze sie oplacaja.
> Mozliwe ze tylko "srednio" - ale jednak oplacaja.
Nie. Sprzedaje się bardzo wiele rzeczy, które się nie opłacają:P Z
różnych przytczyn.
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.09.15 12:40 J.F.
- 10.09.15 12:49 RoMan Mandziejewicz
- 10.09.15 12:58 J.F.
- 10.09.15 13:25 Shrek
- 10.09.15 14:35 RoMan Mandziejewicz
- 10.09.15 14:43 J.F.
- 10.09.15 17:50 Marek
- 10.09.15 17:53 Marek
- 10.09.15 18:04 Shrek
- 10.09.15 18:30 Jacek Maciejewski
- 10.09.15 18:31 Jacek Maciejewski
- 10.09.15 19:49 J.F.
- 10.09.15 19:57 J.F.
- 10.09.15 20:32 Shrek
- 10.09.15 21:27 Liwiusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=