  • Data: 2011-09-10 11:38:15
    Temat: Re: 50/1.8 OSS
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-09-09 22:25, Sergiusz Rozanski wrote:
    > No wszystko da się stabilizować, pytanie po co? Z reguły to co trzeba stabilizować
    > się rusza - albo cel, albo fotograf - więc lepszym 'stabilizatorem' jest
    > krótszy czas czy większa dziura :)

    Nieprawda, np nocny widoczek się nie rusza, nawet portret przy małym
    świetle można spokojnie zrobić bo np. dla 135mm można zejść z czasem
    poniżej 1/50s, a to bardzo dobry czas na umiarkowanie poruszających się
    ludzi. Bez stabilizacji musiałbyś mieć średnio 1/125 co najmniej.

    > Stabilizator w szkle umie tylko ustabilizować rękę fotografa,

    Nie tylko ręke fotografa, potrafi też poradzić sobie z trzaśnięciem lustra
    i wciskaniem spustu.

    > nie ustabilizuje
    > modelki, samochodu, drzewa...

    Zależy od fotografii, jak masz modelkę z ADHD to może ją wymień?

    > Zamiast inwestować w IS zainwestuj w 1.4 zamiast
    > 1.8 czy użyteczne 1600, 3200 - więcej zyskasz.

    Mam wszystkie trzy (wysokie iso, stabilizację w body i f/1.4).
    Traktowanie przysłony jako wyłącznie nośnik światła to nonsens - f/1.4
    często daje za małą GO do ujęcia, które chcemy i trzeba go przymknąć. Więc
    ten argument odpada.
    Wysokie ISO - owszem to jest rozwiązanie, ale tego isa nie ma w
    nieskończoność, zawsze gdzieśtam jest granica, którą się akceptuje.
    Stabilizacja natomiast bardzo pomaga, szczególnie z dłuższymi szkłami,
    gdzie normalnie i tak są dość krótkie czasy. Z szerokimi natomiast można
    robić bardzo długie naświetlania jak z statywu niemal.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564