  • 21. Data: 2009-10-10 19:20:49
    Temat: Re: 5-cyfrowe numery tel. stacjonarnych w Polsce
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "michal.b" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:9650f6f9-3fad-4651-bfac-c463c4509e89@a7g2000yqo
    .googlegroups.com...

    > Myśle że w tym referacie znalezionym na stronie UKE , znajdziesz
    > odpowiedz:
    > http://www.uke.gov.pl/_gAllery/47/37/4737/Historia_n
    umeracji_w_sieci_telefonicznej.pdf

    Myślę, że źle myślisz. :-)

    Piotr

  • 22. Data: 2009-10-10 19:24:10
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Zapewne 210-06 i 210-07 ;-))

    Nie sądzę. Wątkotwórca pytał o numery pięciocyfrowe osiągane
    kierunkowym, a wyżej wymienione numery dla abonentów spoza WWT
    wyglądały tak: 210061 i 210071.

    Piotr

  • 23. Data: 2009-10-10 19:54:42
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > Nie sądzę. Wątkotwórca pytał o numery pięciocyfrowe osiągane
    > kierunkowym, a wyżej wymienione numery dla abonentów spoza WWT
    > wyglądały tak: 210061 i 210071.

    Tylko w ACMM :-) W systemie miasto-miasto były dostępne numery
    czterocyfrowe z tej grupy, np. 2104 czy 2108.

    M.

  • 24. Data: 2009-10-10 20:05:33
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:haqoq2$klo$1@news.onet.pl...

    > Tylko w ACMM :-) W systemie miasto-miasto były dostępne numery
    > czterocyfrowe z tej grupy, np. 2104 czy 2108.

    A, no faktycznie. :-)

    Piotr

  • 25. Data: 2009-10-10 20:15:19
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:haqn1s$bd2$2@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    >
    > Nie sądzę. Wątkotwórca pytał o numery pięciocyfrowe osiągane
    > kierunkowym, a wyżej wymienione numery dla abonentów spoza WWT
    > wyglądały tak: 210061 i 210071.

    O ile to nie poszlo w Miasto-Miasto, lub z kierunku, gdzie rejestr
    aktywnie uczestniczył w połączeniu.
    Poza tym, w końcu, ostatnia cyfra to "zapchajdziura", w zasadzie mogła
    być dowolna... Tylko, że 21007, raczej nie mogło się kończyć jedynką...
    :)) Wiesz, czemu? :))
    BTW. skoro jesteśmy "o cyfrę wcześniej", jako oftopiczną ciekawostkę
    napiszę, że centrala w Rembertowie (początkowo 109xxx, potem 6119xxx,
    potem dodano 6118xxx), K66, przy Kordiana 78, przy połączeniach
    przychodzących, dawała w tył marszrutę już po wybraniu przedostatniej
    cyfry. Jako, że łącza były już przełączone z Grochowa do CA Szembeka PC,
    abonent tej marszruty nie słyszał. Ale ja miałem okazję osobiście dość
    dokładnie ją obsłuchać :) Centrala wówczas czekała na odbiór ostatniej
    cyfry i gdy jej nie dostała, zrzucało na zajętość, a jak dostała, to
    realizowała połączenie i nie było wtedy żadnej przerwy w marszrucie, po
    Szembekowskiej od razu szła Rembertowska, a czasem niemal od razu
    wskakiwało wołanie (niewielkie opóźnienie w zestawieniu połączenia przez
    PC Szembeka)

    --
    Nowy telefon do wiadomej Wiktorii:
    { Tel. 00 38 (098) 534-37-97 } E-mail:v...@m...zp.ua

  • 26. Data: 2009-10-10 20:17:38
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

> [...]
    >>

    > Tylko w ACMM :-) W systemie miasto-miasto były dostępne numery
    > czterocyfrowe z tej grupy, np. 2104 czy 2108.

    To już dawno nusiało być, bo jak miałem praktyki na Pięknej drugiej, w
    1985 roku OIDP, to już numeracja była w większości uporządkowana i
    kilkuset nowych abonentów miało normalne, 6-cyfrowe numery.
    Stare dobre czasy :)

  • 27. Data: 2009-10-10 20:28:47
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Sempiterna wrote:

> [...]
    > 1985 roku OIDP, to już numeracja była w większości uporządkowana i
    > kilkuset nowych abonentów miało normalne, 6-cyfrowe numery.

    Ale to nie bylo "normalni abonenci", tylko specjalni: KC, Ministerstwo
    Przemysłu, Komunikacji itp.

    M.

  • 28. Data: 2009-10-10 20:34:49
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Sempiterna" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Poza tym, w końcu, ostatnia cyfra to "zapchajdziura", w zasadzie mogła
    > być dowolna... Tylko, że 21007, raczej nie mogło się kończyć jedynką...

    Rzeczywiście, mea culpa! Wiem, wiem, dlaczego! :-)))

    Tam było 210070 do telefonistki.

    Piotr

  • 29. Data: 2009-10-10 20:48:05
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    PiotRek wrote:

    > Rzeczywiście, mea culpa! Wiem, wiem, dlaczego! :-)))
    >
    > Tam było 210070 do telefonistki.

    e e ;-)

    Z WWT dzwoniąc na 21007 dostawałeś się do systemu wewnętrznego PW. 3 lub
    cyfry to numer wewnętrzny, ale... 118 i 119 to były centralki spoza
    terenu głównego> Jeden z nich to Studium Wojskowe, a drugi to Narbutta.
    PO wybraniu "numeru kierunkowego" dostawałes sygnał zgłoszenia i
    wybierałes numer wewnętrzny.
    Z drugiej srony dzwoniąc via ACMM nie mogłeś wybrać więcej niż 6 cyfr,
    więc nie mogłeś wybrać wewnętrznego. 0 to rzeczywiście awizo, pomagające
    osobom spoza WWT na połączenie.

    M.

  • 30. Data: 2009-10-10 20:49:19
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > Z WWT dzwoniąc na 21007 dostawałeś się do systemu wewnętrznego PW. 3 lub
    > cyfry to numer wewnętrzny, ale... 118 i 119 to były centralki spoza

    miało być ... 3 lub 4 cyfry...