  • 31. Data: 2010-05-16 00:08:42
    Temat: Re: 5.7l V8 zrobiło na mnie wrażenie
    Od: DoQ <p...@g...com>

    neoniusz pisze:

    > Nie, ale 3.0 H6 przy jezdzie po Krakowie pali 20 litrow.

    Czyli zgadzasz sie ze stwierdzeniem "zuzycie paliwa nie jest
    proporcjonalne do pojemnosci silnika ?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 32. Data: 2010-05-16 00:37:21
    Od: Rafał Grzelak <n...@d...com>

    DoQ wrote:

    > Czyli zgadzasz sie ze stwierdzeniem "zuzycie paliwa nie jest
    > proporcjonalne do pojemnosci silnika ?

    Proporcjonalne to moze jest, ale na pewno nie liniowo.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 33. Data: 2010-05-16 00:46:47
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    DoQ pisze:

    > Czyli zgadzasz sie ze stwierdzeniem "zuzycie paliwa nie jest
    > proporcjonalne do pojemnosci silnika ?

    na to pytanie (stwierdzenie) niema jednoznacznej odpowiedzi. w dużych
    silnikach określa sie spalanie w ilości paliwa na kilowat. czyli jak
    depniesz, to łyka, jak stoi na luzie, to jest oszczędny. wiec ilośc
    paliwa nie zależy od pojemności.
    Z drugiej strony, im większa pojemność tym zazwyczaj wiecej mocy. wiecej
    mocy to wieksze spalanie, nawet na luzie....

    ToMasz

  • 34. Data: 2010-05-16 07:17:25
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości

    > 15-17 to pali 3.0 V6 przy normalnej jezdzie ;)

    jesli tyle pali, to raczej nie jest to normalna jazda, chyba ze masz zle
    wyregulowane lub nieprawidlowo pracujacy silnik, oczywiscie mowa o jezdzie
    bez korkow

    moje 2,9 v6 palilo w okolicach 12

    a tu masz raporty potwierdzajace mniej wiecej to co pisalem
    http://www.autocentrum.pl/spalanie/pontiac/firebird/
    iv.html

  • 35. Data: 2010-05-16 09:59:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 16 May 2010 00:37:21 +0200, Rafał Grzelak wrote:

    >Proporcjonalne to moze jest, ale na pewno nie liniowo.

    Zacznijcie uzywac gazu, to sie okaze ze liniowo :-)

    J.

  • 36. Data: 2010-05-16 10:53:26
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Marynarz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Jak zwykle cudne liczby na temat spalania zaslyszane od sasiada w
    > gumowcach. Wejdzie na www.ford.com i tam jest potem znajdzcie jakis
    > przelicznuk z galon per miles na litr / 100 i sie okaze ze normalnie
    > wychodzi pomiedzy 10-15 co nie jest tak duzo wedlug mnie.

    Aham, lubię takie "dane spalania wg producenta".
    Tylko że nikt z w nie wierzących nie zdaje sobie sprawy, że spalanie W
    MIEŚCIE podane jest dla przepisowej jazdy ;) Czyli 50 km/h ...

    Jurand.

  • 37. Data: 2010-05-16 10:57:04
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

> [...]
    > przelicznuk z galon per miles na litr / 100 i sie okaze ze normalnie
    > wychodzi pomiedzy 10-15 co nie jest tak duzo wedlug mnie.

    Hmm realnie z moich doświadczeń z silnikami o podobnej pojemności... Merc
    560 SEC - 20 po mieście i trzeba było prosić, żeby tego nie przekroczyć.
    Grand Cherokee 5.2 V8 - 17/100 to minimum, którego nie udało się przekroczyć
    w dół. W górę - a nawet i 30/100 potrafił zjeść. Cherokee 4.0 V6 - no tu już
    było lepiej, bo w 15 potrafiłem go zamknąć. Przy dużej trosce o niezbyt
    intensywne duszenie pedału gazu.

    Jeśli ktoś nastawia się na zakup silnika 5.7 V8 i wierzy w spalanie rzędu
    15/100 w mieście, to wyjścia są trzy
    - będzie jeździł jak emeryt
    - miasto jest miastem tylko z nazwy
    - szybko zweryfikuje swój światopogląd

    Jurand.

  • 38. Data: 2010-05-16 11:18:50
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-05-16 10:57, Jurand wrote:

> [...]
    > Cherokee 4.0 V6 - no tu już było lepiej, bo w 15 potrafiłem go zamknąć.
    > Przy dużej trosce o niezbyt intensywne duszenie pedału gazu.

    no właśnie podobne są moje spostrzeżenia, więc jak ktoś mi mówi że jego
    3.0 V6 pali np. 11 w mieście to po prostu się śmieję w twarz :)

  • 39. Data: 2010-05-16 12:11:31
    Od: "Jimiasty" <b...@c...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:hsmpp5$5i7

    > Matiz z czymś takim byłby super ekonomiczny. ;)

    hmmm, odciac polowe cylindrow w matizie... ;)

    Marcin (Jimiasty) Kardys

  • 40. Data: 2010-05-16 12:29:49
    Od: "aro333" <a...@g...pl>

    11 literkow to i matiz w zimie potrafił mi owalić doliczajac korki miejskie.
    Obecnie Toyota Corolla E11 , niby 1,4 , w moim mieście również wypije około
    10 literków. Wiec skąd takie niskie spalania przy silnikach z tak potężnymi
    mocami i pojemnościami? No skąd? Bajki?
    Nie twierdzę, że spalanie powinno iść liniowo ale nie uwieże , że silnik ok
    3 litrów pojemności w zakorkowanym mieście spali np takie 11 litrów.