    From: s_13 <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 4x4 fakty i mity
    Date: Tue, 24 Jan 2012 12:24:37 -0800 (PST)

    > Auto OK, na śniegu i  błocie na podgórskich, wiejskich dróżkach w
    > okolicach Wisły i B.Białej daje radę a do tego stosunkowo tanie w
    > utrzymaniu i zakupie jak na autko 4x4 - minusem jest mikroskopijny
    > bagażnik. Jednak znajoma pomimo napędu 4x4 zaliczyła bączka tamtej zimy
    > na łuku leśnej drogi, zresztą podobnie jak pewien kierownik Nissana
    > Qashqai :-(
    > pozdrawiam

    testowałem sx4 i grand vitarę, ten pierwszy komfortem jazdy
    przypominał matiza... choć to średniej wielkości autko, każdy wybój
    było czuć na siedzeniu, ale jeśli chodzi o napęd, to sprawdzał się
    nieźle, nawet bez blokowania ładnie radził sobie w błocie na wiejskiej
    drodze, prześwit raptem 2 cm mniejszy niż w vitarze, ale ostatecznie
    cena zbyt wysoka jak na takie autko... niewiele więcej dałem za grand
    vitarę, a to już zupełnie inna klasa... tę testowałem codziennie na
    drodze dojazdowej do domu, przez las, często po głębokim błocie, gdzie
    osobówką nie odważyłbym się wjechać, dawała sobie rade doskonale, nie
    zużywając specjalnie zawieszenia (kaszkaj sąsiada po jednym sezonie
    miał przeguby do wymiany), jednak na asfalcie, przy śliskiej
    nawierzchni, przy prędkościach około 100 już nosiło trochę, czuć było
    jak elektronika "rozdziela" napęd na koła, bez przyzwyczajenia mogło
    trochę tętno wzrastać...

    pozdrawiam
    s_13