eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › 450-ka pomiota mną bardzo ??? MOC a MASA kierownika....
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 30

  • 11. Data: 2009-04-14 20:15:43
    Temat: Re: 450-ka pomiota mn� bardzo ??? MOC a MASA kierownika....
    Od: "Oniet" <o...@o...eu>

    > > > Też bym wziął 450-ke. Tylko jaką ? Nie chce takiej "narwanej" ani takiej
    > gdzie
    > > > często trzeba serwisować (upiardliwe i DROGIE !). Słowem: nie chce
    > wyczynowej.
    > >
    > > Nie ma innych 450 niż wyczynowe.
    >
    > A BMW G 450 X (chyba się tak nazywa) to teoretycznie dual sport??, tak samo DR-
    > Z 400 (nie oferowany w Europie), nie wiem czy też Husqvarna TE 4xx - czy to
    > mozna nazwać enduro ?

    Jeszcze chyba Kawa KLX 450 R jest spokojniejszym, niewyczynowym enduro ? Czy się
    myle ?

    Pozdr.
    Oniet.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 12. Data: 2009-04-14 20:16:41
    Temat: Re: 450-ka pomiota mną bardzo ??? MOC a MASA kierownika....
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-14 22:02:33 +0200, "Oniet" <o...@o...eu> said:

    >> Nie ma innych 450 niż wyczynowe.
    >
    > A BMW G 450 X (chyba się tak nazywa) to teoretycznie dual sport??,

    Wyczyn.


    > nie wiem czy też Husqvarna TE 4xx - czy to mozna nazwać enduro ?

    Enduro, ale wyczynowe. Takie maszyny nie różnią się aż tak bardzo od
    crossów - mają lampy (i inne gadżety wymagane do dopuszczenia do ruchu
    ulicznego - regulaminy niektórych zawodów wymagają aby enduraki były
    teoretycznie zarejestrowane), ciut inaczej zestrojone zawieszenia,
    odrobinę inną geometrię, inną skrzynię biegów itepe. Ale silniki to
    często bliźniacze konstrukcje i serwis w obu liczy się na motogodziny.


    >> Poszukaj w takim razie używanej DRZ 400. Małoobsługowa, dość lekka, pod
    >> dobrym rajderem wjedzie wszędzie, z Twoją masą sobie spokojnie poradzi.
    >
    > Dużo osób ją poleca. Pomyśle o DR-Z 400. Szkoda że już nie sprzedają nowej...
    > Brakuje tego typu motocykli na rynku, sami piszecie że 400-ki to w zasadzie
    > tylko wyczynowe.

    Niestety, dual-sporty w okolicach tej pojemności i wagi wymarły. W
    zamian producenci proponują teraz "600 enduro"


    >> Z tym serwisem nie ma co aż tak histeryzować. ~15 motogodzin to
    >> (uśredniając) ze 2 miesiące weekendowych wypadów do lasu. Po tym trzeba
    >> zmienić olej (litr-półtora), przy amatorskim jeżdżeniu co drugą zmianę
    >> zaglądnąć do zaworów. Raz w roku przydaje się przeglądnąć zawiasy
    >> (zmienić olej w przodzie, przesmarować tył). Gorzej, gdybyś taką
    >> wyczynówką chciał polatać po mieście, do pracy itepe - to już ma mały
    >> sens (i opon szkoda).
    >
    > Wymian oleju to nie problem, ale wszelkie inne sprawy - to już dla mnie kłopot
    > (bo kompletnie się na tym nie znam).

    Nie święci garnki lepią ;-)


    >> Jak Ci łapa "drgnie" na wybojach, to może się skończyć gumą,
    >> przewinięciem przez plecy lub lądowaniem w krzakach (oby nie na
    >> drzewie). Widywało się takie przypadki. Z drugiej strony - na takie
    >> niewysilonej 250 polatasz sezon-dwa, obyjesz się, nawachlujesz biegami,
    >> poprzewracasz i w końcu kupisz coś mocniejszego. Normalna kolej rzeczy.

    > No tak. To sprawa jeszcze jest do przemyślenia. Nie chciałbym po dwóch sezonach
    > zmieniać sprzęta, chociążby ze względu na dużą utrate wartości (a myśle o
    > nowym, albo prawie nowym).

    Ech, ta sama gadka, co przy szosówkach... Nauka jazdy to proces
    trwający (a w sumie to nigdy się nie kończący) i obarczony pewnym
    ryzykiem. Wręcz bym Ci sugerował na początek kupienie jakiejś w miarę
    świeżej używki, żeby nie tracić bez sensu na późniejszej odsprzedaży.
    Nie ma czegoś takiego, jak "moto docelowe", zwłaszcza w przypadku
    pierwszego. Pouczysz się, poprzewracasz, za rok-dwa sprzedasz z niedużą
    stratą i kupisz coś poważniejszego "na dłużej". Na dłużej w teorii
    przynajmniej ;-)


    --
    Pozdrawiam

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco


  • 13. Data: 2009-04-14 21:07:39
    Temat: Re: 450-ka pomiota mną bardzo ??? MOC a MASA kierownika....
    Od: N1 <s...@v...pl>

    de Fresz pisze:
    > Nie ma czegoś
    > takiego, jak "moto docelowe"
    >
    Święte słowa :-)


  • 14. Data: 2009-04-14 21:46:03
    Temat: Re: 450-ka pomiota mnÄ? bardzo ??? MOC a MASA kierownika....
    Od: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>


    Użytkownik "Oniet" <o...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:6ddb.00000094.49e4e89b@newsgate.onet.pl...
    > A jak wygląda serwisowanie takiej CRF 450 X ? Często się reguluje zawory,
    > wymienia olej, itd. ? Wiem, że w WR 250 F olej wymienia się 10 razy
    > częściej
    > niż w WR 250 R (co 500 km w F i co 5000 km w R).

    zapomnij o CRF 450 w X nie znam Cię ale wiem że to motor nie dla Ciebie:)
    Tak samo zapomnin o RMZ-cie
    Najlepsze rozwiązanie dla Ciebie to z używek DRZ 400 lub z nowych WR 450 i
    najlepiej nie dłubana taka z oryginalnym wydechem tym z katalizatorem:)
    Jest jeszcze nowe pmarańczowe 400 EXC-r bardzo miłe ale cholerstwo drogie i
    brak importowanych w lepszych cenach.
    No i przy twojej wadze tylko 4ipół, 2ipół raz że jechać nie będzie a dwa że
    ziabite silnikowo będzie raz dwa.

    pozdrawiam
    rafał
    450exc



  • 15. Data: 2009-04-14 22:01:09
    Temat: Re: 450-ka pomiota mnÄ? bardzo ??? MOC a MASA kierownika....
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-04-14 23:46:03 +0200, "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl> said:

    > zapomnij o CRF 450 w X

    Tymbardziej, że w Polsce nia mają homologacji.


    > Jest jeszcze nowe pmarańczowe 400 EXC-r bardzo miłe ale cholerstwo drogie i
    > brak importowanych w lepszych cenach.

    I serwis jak w wyczynówkach. Nie to żeby była to masakryczna wada, tak
    tylko uprzedzam pytanie kolegi Onieta. Jest jeszcze nowa Huska TE 350.


    > No i przy twojej wadze tylko 4ipół, 2ipół raz że jechać nie będzie a dwa że
    > ziabite silnikowo będzie raz dwa.

    Spytaj Magica ile waży ;-) Bo chłopak daje radę na 250 (i to
    oldskulowej) i nie odstaje od 4i5 ;-)

    --
    Pozdrawiam

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco


  • 16. Data: 2009-04-15 07:13:59
    Temat: Re: 450-ka pomiota mnÄ? bardzo ??? MOC a MASA kierownika....
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Rafał Tomaszewski napisał(a):
    > Użytkownik "Oniet" <o...@o...eu> napisał w wiadomości
    >
    >>niż w WR 250 R (co 500 km w F i co 5000 km w R).
    >
    > No i przy twojej wadze tylko 4ipół, 2ipół raz że jechać nie będzie a dwa że
    > ziabite silnikowo będzie raz dwa.

    Nie przesadzaj. Do jezdzenie po lesnych drogach, taka cwiarteczka
    trzydziestokonna bedzie jak znalazl. Jak juz chlopak pojezdzi i apetytu
    nabierze na trudniejszy teren, to moze sobie zmieni na cos wiekszego.

    --
    pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)


  • 17. Data: 2009-04-15 07:53:21
    Temat: Re: 450-ka pomiota mnÄ? bardzo ??? MOC a MASA kierownika....
    Od: Marek B <r...@n...net.pl>

    Rafał Tomaszewski pisze:
    > Użytkownik "Oniet" <o...@o...eu> napisał w wiadomości
    > news:6ddb.00000094.49e4e89b@newsgate.onet.pl...
    >> A jak wygląda serwisowanie takiej CRF 450 X ? Często się reguluje zawory,
    >> wymienia olej, itd. ? Wiem, że w WR 250 F olej wymienia się 10 razy
    >> częściej
    >> niż w WR 250 R (co 500 km w F i co 5000 km w R).
    >
    > zapomnij o CRF 450 w X nie znam Cię ale wiem że to motor nie dla Ciebie:)
    nie wiem dlaczego odradzasz, gdyż homologacje to się teraz "kupuje w
    salonie", druga sprawa że większość exc,drz,crf i wr nie są dopuszczone
    do ruchu (wyłączając moją)
    co do zaworów fabrycznych mają jedną wadę są tytanowe i schodzą jak woda
    ale po wymianie ssących na stalowe zapominasz o regulacji przez jakiś
    rok jeżeli w łikendy latasz. A co do wymiany oleju to lepiej wymieniać
    olej częściej nić rzadziej robić kosztowne remonty silnika.

    --
    pozdrawiam
    Marek
    crf250x


  • 18. Data: 2009-04-15 08:58:35
    Temat: Re: 450-ka pomiota mnÄ? bardzo ??? MOC a MASA kierownika....
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-15 09:53:21 +0200, Marek B <r...@n...net.pl> said:

    >> zapomnij o CRF 450 w X nie znam Cię ale wiem że to motor nie
    > dla Ciebie:) nie wiem dlaczego odradzasz, gdyż homologacje to się teraz
    > "kup uje w salonie",

    Nie w przypadku CRF-X. Honda Polska dała dupy i nie załatwili
    stosownych papierków, więc u nas nie kupisz tego motocykla z
    rejestracją. Co ciekawe, możesz sobie ściągnąć zarejestrowaną z
    zahramanicy i przerejestrować, z tym nie ma problemu.


    > druga sprawa że większość exc,drz,crf i wr nie są dopuszczone do ruchu
    > (wyłączając moją)

    Że co niby? Rozwiń, bo albo niejasno wyłożyłeś swoją myśl, albo pleciesz.


    --
    Pozdrawiam

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco


  • 19. Data: 2009-04-15 09:02:01
    Temat: Re: 450-ka pomiota mnÄ? bardzo ??? MOC a MASA kierownika....
    Od: Marek B <r...@n...net.pl>

    de Fresz pisze:
    >> druga sprawa że większość exc,drz,crf i wr nie są dopuszczone do
    >> ruchu (wyłączając moją)
    >
    > Że co niby? Rozwiń, bo albo niejasno wyłożyłeś swoją myśl, albo pleciesz.

    większość oferowanych na allegro sprzętów nie posiada prawa do
    rejestracji i jet tak sprzedawana.

    --
    pozdrawiam
    Marek
    crf250x


  • 20. Data: 2009-04-15 09:19:06
    Temat: Re: 450-ka pomiota mnÄ? bardzo ??? MOC a MASA kierownika....
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-15 11:02:01 +0200, Marek B <r...@n...net.pl> said:

    > de Fresz pisze:
    >>> druga sprawa A 1/4 e większoA›Ä‡ exc,drz,crf i wr nie sÄ
    > … dopuszczone do
    >>> ruchu (wyłączając moją)
    >>
    >> A>>e co niby? RozwiA„, bo albo niejasno wyA‚oA 1/4 yA‚eA › swojÄ myA›l, albo
    >> pleciesz.
    >
    > większość oferowanych na allegro sprzętów nie po siada prawa do
    > rejestracji i jet tak sprzedawana.

    Nigdy nie prowadziłem statystyki, ale tak wrażeniowo, to bez prawa
    rejestracji jest mniej niż połowa enduraków wyczynowych. Nie wgryzałem
    się szczególnie mocno w to, jak jest z nowymi, ale AFAIK część ma opcję
    przy zakupie motocykla dołożenia kitu homologacyjnego płatną ekstra
    (tak zdaje się było z DR-Z w wersji E), inne mają i tak i tak w
    komplecie i można sobie co najwyżej nie rejestrować (obowiązku nie ma,
    ale papiery do tego potrzebne - są). Np. AFAIK Huski sprzedawane w
    Polsce baj difolt miały papiery do rejestracji, ponoć łącznie z
    modelami TC ;-)

    --
    Pozdrawiam

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: