    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: 450-ka pomiota mną bardzo ??? MOC a MASA kierownika....
    Date: Tue, 14 Apr 2009 22:16:41 +0200

    On 2009-04-14 22:02:33 +0200, "Oniet" <o...@o...eu> said:

    > A BMW G 450 X (chyba się tak nazywa) to teoretycznie dual sport??,

    Wyczyn.

    > nie wiem czy też Husqvarna TE 4xx - czy to mozna nazwać enduro ?

    Enduro, ale wyczynowe. Takie maszyny nie różnią się aż tak bardzo od
    crossów - mają lampy (i inne gadżety wymagane do dopuszczenia do ruchu
    ulicznego - regulaminy niektórych zawodów wymagają aby enduraki były
    teoretycznie zarejestrowane), ciut inaczej zestrojone zawieszenia,
    odrobinę inną geometrię, inną skrzynię biegów itepe. Ale silniki to
    często bliźniacze konstrukcje i serwis w obu liczy się na motogodziny.

    > Dużo osób ją poleca. Pomyśle o DR-Z 400. Szkoda że już nie sprzedają nowej...
    > Brakuje tego typu motocykli na rynku, sami piszecie że 400-ki to w zasadzie
    > tylko wyczynowe.

    Niestety, dual-sporty w okolicach tej pojemności i wagi wymarły. W
    zamian producenci proponują teraz "600 enduro"

    > Wymian oleju to nie problem, ale wszelkie inne sprawy - to już dla mnie kłopot
    > (bo kompletnie się na tym nie znam).

    Nie święci garnki lepią ;-)

    > No tak. To sprawa jeszcze jest do przemyślenia. Nie chciałbym po dwóch sezonach
    > zmieniać sprzęta, chociążby ze względu na dużą utrate wartości (a myśle o
    > nowym, albo prawie nowym).

    Ech, ta sama gadka, co przy szosówkach... Nauka jazdy to proces
    trwający (a w sumie to nigdy się nie kończący) i obarczony pewnym
    ryzykiem. Wręcz bym Ci sugerował na początek kupienie jakiejś w miarę
    świeżej używki, żeby nie tracić bez sensu na późniejszej odsprzedaży.
    Nie ma czegoś takiego, jak "moto docelowe", zwłaszcza w przypadku
    pierwszego. Pouczysz się, poprzewracasz, za rok-dwa sprzedasz z niedużą
    stratą i kupisz coś poważniejszego "na dłużej". Na dłużej w teorii
    przynajmniej ;-)

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco