-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: 450-ka pomiota mną bardzo ??? MOC a MASA kierownika....
Date: Tue, 14 Apr 2009 22:16:41 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 71
Message-ID: <gs2qv9$7it$1@inews.gazeta.pl>
References: <6...@n...onet.pl> <gs2n25$dcb$1@news.wp.pl>
<6...@n...onet.pl> <gs2ova$ml0$1@inews.gazeta.pl>
<6...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: vpn-gw.just.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1239740201 7773 194.114.146.193 (14 Apr 2009 20:16:41 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 14 Apr 2009 20:16:41 +0000 (UTC)
X-User: defresz
User-Agent: Unison/1.8.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:593655
[ ukryj nagłówki ]On 2009-04-14 22:02:33 +0200, "Oniet" <o...@o...eu> said:
>> Nie ma innych 450 niż wyczynowe.
>
> A BMW G 450 X (chyba się tak nazywa) to teoretycznie dual sport??,
Wyczyn.
> nie wiem czy też Husqvarna TE 4xx - czy to mozna nazwać enduro ?
Enduro, ale wyczynowe. Takie maszyny nie różnią się aż tak bardzo od
crossów - mają lampy (i inne gadżety wymagane do dopuszczenia do ruchu
ulicznego - regulaminy niektórych zawodów wymagają aby enduraki były
teoretycznie zarejestrowane), ciut inaczej zestrojone zawieszenia,
odrobinę inną geometrię, inną skrzynię biegów itepe. Ale silniki to
często bliźniacze konstrukcje i serwis w obu liczy się na motogodziny.
>> Poszukaj w takim razie używanej DRZ 400. Małoobsługowa, dość lekka, pod
>> dobrym rajderem wjedzie wszędzie, z Twoją masą sobie spokojnie poradzi.
>
> Dużo osób ją poleca. Pomyśle o DR-Z 400. Szkoda że już nie sprzedają nowej...
> Brakuje tego typu motocykli na rynku, sami piszecie że 400-ki to w zasadzie
> tylko wyczynowe.
Niestety, dual-sporty w okolicach tej pojemności i wagi wymarły. W
zamian producenci proponują teraz "600 enduro"
>> Z tym serwisem nie ma co aż tak histeryzować. ~15 motogodzin to
>> (uśredniając) ze 2 miesiące weekendowych wypadów do lasu. Po tym trzeba
>> zmienić olej (litr-półtora), przy amatorskim jeżdżeniu co drugą zmianę
>> zaglądnąć do zaworów. Raz w roku przydaje się przeglądnąć zawiasy
>> (zmienić olej w przodzie, przesmarować tył). Gorzej, gdybyś taką
>> wyczynówką chciał polatać po mieście, do pracy itepe - to już ma mały
>> sens (i opon szkoda).
>
> Wymian oleju to nie problem, ale wszelkie inne sprawy - to już dla mnie kłopot
> (bo kompletnie się na tym nie znam).
Nie święci garnki lepią ;-)
>> Jak Ci łapa "drgnie" na wybojach, to może się skończyć gumą,
>> przewinięciem przez plecy lub lądowaniem w krzakach (oby nie na
>> drzewie). Widywało się takie przypadki. Z drugiej strony - na takie
>> niewysilonej 250 polatasz sezon-dwa, obyjesz się, nawachlujesz biegami,
>> poprzewracasz i w końcu kupisz coś mocniejszego. Normalna kolej rzeczy.
> No tak. To sprawa jeszcze jest do przemyślenia. Nie chciałbym po dwóch sezonach
> zmieniać sprzęta, chociążby ze względu na dużą utrate wartości (a myśle o
> nowym, albo prawie nowym).
Ech, ta sama gadka, co przy szosówkach... Nauka jazdy to proces
trwający (a w sumie to nigdy się nie kończący) i obarczony pewnym
ryzykiem. Wręcz bym Ci sugerował na początek kupienie jakiejś w miarę
świeżej używki, żeby nie tracić bez sensu na późniejszej odsprzedaży.
Nie ma czegoś takiego, jak "moto docelowe", zwłaszcza w przypadku
pierwszego. Pouczysz się, poprzewracasz, za rok-dwa sprzedasz z niedużą
stratą i kupisz coś poważniejszego "na dłużej". Na dłużej w teorii
przynajmniej ;-)
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
Następne wpisy z tego wątku
- 14.04.09 21:07 N1
- 14.04.09 21:46 Rafał Tomaszewski
- 14.04.09 22:01 de Fresz
- 15.04.09 07:13 zbigi
- 15.04.09 07:53 Marek B
- 15.04.09 08:58 de Fresz
- 15.04.09 09:02 Marek B
- 15.04.09 09:19 de Fresz
- 15.04.09 13:33 Tomek W
- 15.04.09 18:01 Rafał Tomaszewski
- 15.04.09 18:03 Rafał Tomaszewski
- 15.04.09 18:46 Norbi
- 16.04.09 07:17 zbigi
- 16.04.09 07:21 Norbi
- 16.04.09 08:11 Kefir
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?