eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowa4 złote za fotoRe: 4 złote za foto
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: 4 złote za foto
    Date: Sun, 7 Mar 2010 10:41:42 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 34
    Message-ID: <hmvscl$d1i$1@news.onet.pl>
    References: <4b8e9291$1@news.home.net.pl>
    <f...@f...googlegroups.com>
    <hmoqkq$ggq$1@inews.gazeta.pl> <hmqktn$dug$1@inews.gazeta.pl>
    <hmukld$ceh$1@news.dialog.net.pl> <hmuna0$h0m$1@news.onet.pl>
    <n...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: staticline12607.toya.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1267954901 13362 85.89.170.68 (7 Mar 2010 09:41:41 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 7 Mar 2010 09:41:41 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1983
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1983
    X-Antivirus: avast! (VPS 100306-1, 2010-03-06), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:850714
    [ ukryj nagłówki ]

    "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał:

    >[...]
    > Nie tylko zaawansowane technologie komputerowe wymagają dużych nakładów na
    > badania. Takie koszty występują w przypadku praktycznie każdego nowego,
    > nawet względnie nieskomplikowanego produktu typu AGD/RTV i wielu innych.

    Oczywiście. Ale zwykle wraz ze stopniem zaawansowania technologii koszty
    badań i projektowania rosną - i to zazwyczaj bardzo szybko. I zwrot tych
    kosztów stanowi coraz większy procent ceny wyrobu - pzrynajmniej na etapie
    poczatkowym do moemntu gdy koszty się zwrócą. Trzeba tu tez uwzględnić
    czynnik skali produkcji - im bardziej masowa tym narzut na cenę pojedyńczego
    egzemplarza może być mniejszy. Dlatego też wyroby o podobnym stopniu
    komplikacji ale różnej wielkosci produkcji potrafią się różnić drastycznie
    ceną.

    > Do
    > tego dochodzą koszty uruchomienia produkcji, logistyki dla nowego
    produktu,
    > promocji w tym promocji marki. Wyższa wyjściowa cena dla produtów typu
    > aparaty/kamery wynika MZ głównie z zabiegów marketingowych - ludzie są
    > skłonni kupić tego typu produkty za wyższą cenę, tuż po ich wejściu na
    > rynek, ale też jest to wszystko z pewnością obliczone z uwzględnieniem
    > obecnych modeli, cyklu życia produktu, czasu pojawienia się kolejnego no i
    > zwrotu poniesionych kosztów.
    >
    Marketing też swoje robi - niewątpliwie każdy moment, gdy klienci są skłonni
    więcej zapłacić warto wykorzystać w celuzwiększenia zysków.


    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: