  • 31. Data: 2010-06-29 19:46:09
    Temat: Re: 4 szczękowce konkretnie
    Od: Glub <g...@g...com>

    <a...@h...pl> wrote:.

    > mają taką zaletę, że przy jeździe z otwartą szybą biorą na siebie
    > róźne syfy, które by ci wpadły do oka
    >
    > jak kontakty działają jak ci sypnie piaskiem w oczy?

    Niestety prawda, ale ja nie mam wyjscia, musze nosic soczewki i juz.
    Przy stożku rogówki nie ma okularów korekcyjnych.
    --
    Glub

  • 32. Data: 2010-06-30 09:37:55
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    a...@h...pl pisze:

    > jak kontakty działają jak ci sypnie piaskiem w oczy?

    Nie dzialaja, przed wybuchem bomby atomowej tez nie chronia.

    Nie to co ray-bany w amerykanskich filmach.

    KJ

  • 33. Data: 2010-07-01 11:06:15
    Od: a...@h...pl

    KJ Siła Słów <K...@n...com> writes:

    > Nie dzialaja, przed wybuchem bomby atomowej tez nie chronia.
    >
    > Nie to co ray-bany w amerykanskich filmach.

    Ale ja powaznie pytam - nosze szkla, nigdy nie nosilem kontaktow
    (jakoś nie mogę się zebrać spróbować), moja pasażerka nosi i mówi że
    jak coś wpadnie do oka to boli i zaraz tzreba wyciągać. Prawda to?

    A.
    --
    =alx | crypto 0x46399138 | GSF400 | alex.blip.pl | nie mam czasu na hedonizm

  • 34. Data: 2010-07-01 11:20:40
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    a...@h...pl pisze:

    > Ale ja powaznie pytam - nosze szkla, nigdy nie nosilem kontaktow
    > (jakoś nie mogę się zebrać spróbować), moja pasażerka nosi i mówi że
    > jak coś wpadnie do oka to boli i zaraz tzreba wyciągać. Prawda to?

    No wiec w amerykanskich filmach...

    Dobra, roznica jest oczywista - szklo korekcyjne czy przeciwsloneczne
    zaslania oko, soczewka kontaktowa nie.

    A jak co wpadnie do oka to zawsze boli.

    KJ

  • 35. Data: 2010-07-03 20:38:06
    Od: Buszi <b...@g...com>

    Całkiem ciekawy wątek się zrobił. Dzięki wszystkim za wypowiedzi.
    Koniec końców kupiłem Grex RF2 i jestem całkiem zadowolony, ale jako,
    że nie mam porównanie do innych kasków nie będę się wymądrzał ;-) W
    każdym bądź razie kask daje radę i co ważne całkiem wygodnie używa
    się go zakładając i jeżdżąc w okularach. Pewno kiedyś spróbuję
    przymierzyć się do soczewek, ale parcia nie mam ...

    pzdr, Buszi

  • 36. Data: 2010-07-03 21:40:14
    Od: Viking <v...@n...pl>

    W dniu 2010-07-03 22:38, Buszi pisze:
> [...]
    > się go zakładając i jeżdżąc w okularach. Pewno kiedyś spróbuję
    > przymierzyć się do soczewek, ale parcia nie mam ...

    ;)
    no tak jak to na liście..

    Więc tak, okulary nosze od 15 roku życia. jeździć zacząłem mając trochę
    mniej, ale wtedy kaski chmm..orzechy i inne wynalazki.
    Od kiedy jakieś 9 czy 10 lat temu nabyłem szczękowca Caberga mam w dupie
    ze jest głośniej niż w integralu,po prostu jest mi wygodniej i już.

    2 tygodnie temu nabyłem własnie RF2, tak jakos mi przypadł do gustu bo
    tak:) i juz. Owszem nie kosztował tyle co te z górnej półki ale to
    akurat dla mnie zaleta;)
    Niestety nie mam porównania ze szczękowcami z górnej póły, ale w
    porównaniu ze starym Cabergiem J1:
    -hałas zębatek rozrządu znikł.
    -hałas tłumików wycichł,
    -Szum wiatru, troszkę ciszej ale dalej wieje (nie wiem jak te
    droższe,ale to domena szczękowców)

    ogólnie bardzo wygodny (jak dla mnie ale ja odporny niewygody;))
    wentylacja super, przy dzisiejszych -wczorajszych upałach łeb nie
    spocony no jezdem zadowolniony:)

    Smieszynka na koniec- kupiłem szczękowca mimo,ze od jakiegoś czasu
    używam soczewek:))

    A teraz a propos soczewek;
    naprawdę lepiej mi się jeździło w okularach! szczególnie wieczorem,jak
    dalsza trasa to zakładam okulary.

    pierwsze 2 tygodnie soczewki zakładałem i zdejmowałem 45min:)) teraz
    góra 1 minutę:)
    przetestowałem prawie wszystkie miękkie..i tak:

    2 tygodniowe.na dzień Johnson acuve-oasis -jeśli zdejmować codziennie to
    i 4 tyg.. najlepsze do kompa i jazdy. /u Żurańskich nie zdejmowałem
    przez cały weekend /

    1 miesięczne.Night &Day - Pure Vision wyciągam raz na tydzień żeby oko
    odpoczęło co jakis czas tylko nawilżyć kroplą. dają radę przy kompie i
    jeździe. jest ok.

    totalna dla mnie porażka -ciba vision Air optix 1 miesięczne noc i
    dzień.Nie wiem o co chodzi ponoć najlepiej uwodnione i utlenione masakra
    dla mnie przy kompie nie da sie wyrobić w czasie jazdy samochodem ledwo,
    na motocykl - pewna śmierć;/

    Dla tych ,którzy nie mogą się przełamać.
    trzeba ten tydzień -dwa się przemęczyć ja miałem straszne opory ale chęć
    założenia po 30 latach normalnych okularów p.słonecznych zwyciężyła;))

    a wracając,. Grex to w sumie Nolan, akcesoria kompatybilne jedna grupa
    produktowa. Co ciekawe w tym słynnym teście zobaczyłem go na liście przy
    4 gwiazdkach.o!;)

    Dostałeś antyfog w komplecie?brałeś w sklepie czy gdzie?

    Pozdro

    Tomek
    Biały VFRanek

  • 37. Data: 2010-07-04 21:06:28
    Od: Buszi <b...@g...com>

    > Dla tych ,którzy nie mogą się przełamać.
    > trzeba ten tydzień -dwa się przemęczyć ja miałem straszne opory ale chęć
    > założenia po 30 latach normalnych okularów p.słonecznych zwyciężyła;))

    ja na dłuższy czas, czyt. tydzień używałem soczewek jeżdżąc na nartach
    w Dolomitach, było wygodniej w goglach.

    > Dostałeś antyfog w komplecie?brałeś w sklepie czy gdzie?

    Jest antyfog, kupiłem w sklepie po uprzednim przymierzeniu kilku
    innych kasków. I ten wydał mi się najlepszym wyborem jeżeli chodzi o
    odczucia na łbie/cena. Co do jakości to 3ba się wstrzymać z opinią i
    trochę go jednak użytkować... Wydaje się jednak być o.k. Jestem
    zadowolony.

    pzdr, Buszi

  • 38. Data: 2010-07-11 11:31:33
    Od: Buszi <b...@g...com>

    No cóż, używam Grex RF2 od tygodnia. W kombinacji z okularami jest
    bardzo wygodny. Przy wyższej prędkości, co oznacza dla mnie 120-130 km/
    h trochę głośno. Dla mnie zaleta - bo zwalniam ;-) Natomiast jedna
    rzecz mnie zdenerwowała, a mianowicie jakość wykonania. Po tak ultra
    krótkim okresie użytkowania odkleiła się na sporym odcinku guma u
    podstawy kasku. Wiem, że mógłbym to sam podkleić, ale raczej udam się
    z kaskiem do sprzedawcy...

    pzdr, Buszi