-
Data: 2012-12-01 12:10:26
Temat: Re: 3d -> 2d
Od: firr kenobi <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu sobota, 1 grudnia 2012 11:39:40 UTC+1 użytkownik firr kenobi napisał:
> Ostatnio naszła mnie idea by podzialac troche w
>
> softwarowym rasteryzerze, tj zrobic sobie prosty,
>
> (prosty framework do 2d mam juz zrobiony, o tyle
>
> prosty rasteryzer z kulkami czy trojkatami to
>
> nie jest juz tak duzo roboty
>
>
>
> https://dl.dropbox.com/u/42887985/soft.zip
>
>
>
> potrzebuje jednakze wzorku na rrzutowanie
>
> wspolrzednych 3d na ekran 2d dla danego
>
> ustawienia kamery
>
>
>
> kamera jest u mnie opisana przez:
>
>
>
> float3 cameraPos = {0,0,0};
>
> float3 cameraDir = {0,0,-1};
>
> float3 cameraUp = {0,1,0};
>
> float3 cameraLeft = {1,0,0};
>
>
>
> jak zrzutowac
>
>
>
> float3 wierzcholek = {-20, -10, 200};
>
>
>
> na ekran dla danych ustawien kamery?
ok, nie zastanowilem sie i wydawalo mi sie
to trudniejsze niz jest - wystarczy chyba odjac wierzcholek od cameraPos po czym
zrzutowac na cameraUp i cameraLeft
9jestem niby dobrej mysli co do takiej
softowej rasteryzacji ale z prymitywami
jest troche (tj duzo) dlubaniny, np
ja rysuje kulki (tj lito wypelnione
okregi takim algorytmem
void DrawFillCircle(int x1, int y1, int radius, unsigned color)
{
int x = 0; //0
int y = radius; //1
int d1 = 3 - (2 * radius);
do
{
if (d1 < 0) d1 += (x<<2) + 6;
else d1 += ((x-(y--))<<2) + 10;
drawPozioma(y1+x, x1-y, x1+y, color);
drawPozioma(y1-x, x1-y, x1+y, color);
drawPozioma(y1+y, x1-x, x1+x, color);
drawPozioma(y1-y, x1-x, x1+x, color);
x++;
}
while(x<y);
}
niestety dla malych promieni (i to nie takich malych <10 ) kulki wychodza brzydko i
tak samo
brzydko wychodzą zmiany ich rozmiaru (nie ma
tu zadnego antyaliasingu ) czy ktos zma moze
szybki algorytm na ladniejsze kulki ?
Następne wpisy z tego wątku
- 01.12.12 13:27 Michoo
- 01.12.12 17:53 firr kenobi
- 01.12.12 18:25 bartekltg
- 01.12.12 18:43 bartekltg
- 01.12.12 18:44 bartekltg
- 01.12.12 19:53 firr kenobi
- 02.12.12 20:23 firr kenobi
- 03.12.12 00:32 bartekltg
- 03.12.12 01:00 firr kenobi
- 03.12.12 08:42 Sławomir Szczyrba
- 03.12.12 09:29 M.M.
- 03.12.12 10:02 firr kenobi
- 03.12.12 14:28 firr kenobi
- 03.12.12 14:49 firr kenobi
- 03.12.12 15:14 Michoo
Najnowsze wątki z tej grupy
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
Najnowsze wątki
- 2024-12-02 Usiłowanie zabójstwa
- 2024-12-01 Rambo 2024. Co z radio-stopem
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-11-30 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=