-
Data: 2012-12-01 18:43:22
Temat: Re: 3d -> 2d
Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-12-01 18:25, bartekltg pisze:
> W dniu 2012-12-01 11:39, firr kenobi pisze:
>> Ostatnio naszła mnie idea by podzialac troche w
>> softwarowym rasteryzerze, tj zrobic sobie prosty,
>> (prosty framework do 2d mam juz zrobiony, o tyle
>> prosty rasteryzer z kulkami czy trojkatami to
>> nie jest juz tak duzo roboty
>
>
> Parser mi się wyłożył. Nie zamknąłeś nawiasu, nie
> kontynuowałeś myśli sprzed nawiasu. Wdałeś się
> w dygresję i zapomniałeś napisać, o co chodzi.
> ...zrobić sobie prosty _co_?
>
> Czytaj posty przed wysłaniem.
>
>> potrzebuje jednakze wzorku na rrzutowanie
>> wspolrzednych 3d na ekran 2d dla danego
>> ustawienia kamery
>>
>> kamera jest u mnie opisana przez:
>
>> float3 cameraPos = {0,0,0};
>> float3 cameraDir = {0,0,-1};
>> float3 cameraUp = {0,1,0};
>> float3 cameraLeft = {1,0,0};
>
>
> A co znaczą te punkty?
> Rozumiem, że pos to położenie środka (wyróżnionego
> punktu), dir to kierunek patrzenia, up i left to
> ścianki kamery.
>
> {dir, up, left} są wzajemnie prostopadłe.
> > jak zrzutowac
> >
> > float3 wierzcholek = {-20, -10, 200};
> >
> > na ekran dla danych ustawien kamery?
>
>
> No to nic prostszego.
> Zakładam, że wektory są stojące. ' to transpozycja, * mnożenie.
>
> {dir, up, left} są prostopadłe i odpowiednio wyskalowane.
>
> X - punkt do obróbki.
>
> X2 = X - Pos.
>
> Cle = (Left')*X2 (czyli po ludzku, dostajemy liczbę w wyniku
> dodania przemnożonych współrzędnych
> left.x * X2.x + left.y * X2.y +left.z * X2.z)
>
> Cup = (Up')*X2
>
> Dodatkowo, jeśli chcesz wiedzieć, czy punkt nie jest czasem
> za kamerą, liczysz Cdi = (Dir')*X2. Jeśli jest dodatni, jest
> przed kamerą, jeśli ujemny, za. Jeśli ==0, to punkt jest na
> powierzchni kamery.
>
> Można to zapisać macierzowo
>
> [Cle;Cup; Cdi] = [left'; up'; dir] * (X-Pos)
>
> Macierz ze środka składa się z wektorów leżących (obróconych)
> jeden na drugim.
>
> Jeśli zamiast wektorów w 3D użyjesz sztuczki z dodatkowym wymiarem,
> zawsze równym 1, czyli
> X = {x; y; z; 1}
>
> to możesz stworzyć jedną macierz rzutowania na kamerę:
> M = [left', 0; up', 0; dir, 0; 0,0,0,1] *
> * [ 1,0,0,-pos_x; 0,1,0,-pos_y; 0,0,1,-pos_z; 0,0,0,1 ]
>
> A taka operacja ma najprawdopodobniej wsparcie sprzętowe.
> Chociaż pierwsza wersja nie wykonuje niepotrzebnych obliczeń,
> nie wiem, którą się obecnie używa.
A, żeby nie było nieporozumień, to jest rzut stereoskopowy.
Taki jak w starym X-Com;)
Założyłem, że o to chodzi, bo dla normalnej kamery
potrzebujesz jeszcze jednego punkty definiującego kamerę.
pzdr
bartekltg
Następne wpisy z tego wątku
- 01.12.12 18:44 bartekltg
- 01.12.12 19:53 firr kenobi
- 02.12.12 20:23 firr kenobi
- 03.12.12 00:32 bartekltg
- 03.12.12 01:00 firr kenobi
- 03.12.12 08:42 Sławomir Szczyrba
- 03.12.12 09:29 M.M.
- 03.12.12 10:02 firr kenobi
- 03.12.12 14:28 firr kenobi
- 03.12.12 14:49 firr kenobi
- 03.12.12 15:14 Michoo
- 04.12.12 13:29 Sławomir Szczyrba
- 05.12.12 14:31 firr kenobi
- 05.12.12 20:55 Sławomir Szczyrba
- 06.12.12 07:39 firr kenobi
Najnowsze wątki z tej grupy
- Alg. kompresji LZW
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
Najnowsze wątki
- 2025-03-14 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-03-14 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-14 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-14 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-13 Raspberry Pi 3 Model B+
- 2025-03-13 Kuchenka elektryczna
- 2025-03-12 test
- 2025-03-13 własny ekran startowy
- 2025-03-13 Błonie => IT System Administrator <=
- 2025-03-13 Częstochowa => Manager ds. produktu <=
- 2025-03-13 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-03-13 Chiny-Kraków => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju pr
- 2025-03-13 Warszawa => Analityk biznesowo-systemowy <=
- 2025-03-13 Warszawa => Business Systems Analyst <=
- 2025-03-13 Żerniki => NodeJS Developer <=