  • Data: 2009-10-30 09:56:34
    Temat: Re: 3D i jakos to dziala
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł W. pisze:
    > Czy ktoś zna/ma zdjęcia stereo do patrzenia X o bazie paru metrów, albo
    > więcej? Kiedyś natknąłem się na zdjęcia nocnego nieba 3D, ale wtedy nie
    > umiałem jeszcze zezować, a teraz nie mogę znaleźć. One miały jakąś dużą
    > bazę.

    Największa u mnie:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/t/07/5c.htm
    Gdzieś z pięć metrów o ile pamiętam, ale przy eq. 400mm.
    Mam jeszcze Tatry z 10 metrów, poszukam.

    > Druga sprawa - czemu aparaty ustawia się równolegle? Przecież ludzie,
    > gdy patrzą równolegle, na obiekt, który jest daleko, to widzą tak na
    > prawdę w 2D. Jeśli patrzą na coś co jest blisko, to widzą w 3D, ale oczy
    > nie są ustawione równolegle. Czy nie należałoby w zdjęciach 3D z większą
    > bazą celować w jakiś punkt w fotografowanej scenie? Nie w punkt na
    > horyzoncie, bo to da nam praktycznie równoległe ustawienie aparatów
    > nawet przy kilkumetrowej bazie.

    Powyżej trzech metrów to jeden pies czy równolegle, czy nie. Oko sobie
    poradzi. Chyba, że metoda sobie nie poradzi i dla folii czy
    polaryzatorów należy zestawić ostatni plan ze sobą (a ja uważam, że
    niekoniecznie ostatni).
    To wszystko jest z pogranicza jednomyślnej teorii, złudzeń optycznych i
    ograniczeń konkretnych mediów i imo nie ma jednoznacznej szkoły. Albo
    inaczej - ta szkoła czasem daje mało ciekawe wyniki.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl