  • Data: 2009-08-01 10:06:35
    Temat: Re: 35 L dla amatora ?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    de Fresz wrote:
    > Idą? 5D w okolicach premiery: 3700 ojro za body, 5Dmk2: 3300 ojro (ale w
    > kicie z 24-105). Oszałamiający spadek. Nawet na zgniłym zachodzie
    > przeciętny amator poważnie i długo będzie się zastanawiał czy wydać tyle
    > na aparat.

    Był taki czas, że A900, nikon D700 i nowe 5D II były w cenie ok. 7500zł.
    Teraz deko się pozmieniało (kursy walut przede wszystkim), ale chyba wraca
    do normy (A900 w fotojoker widzę za 7888zł).
    5D na starcie kosztowało grubo więcej. Spadek cen jest oczywisty. Sam
    podajesz mniejszą, cenę i wspominasz o obiektywie, który też tani nie
    jest. Dodatkowo bierz pod uwagę to, że poza AF w nowej piątce wymienili
    troszkę rzeczy i dodali nowe, tak że nie jest to już tylko "najtańsza
    alternatywa co do jedynki i w ogóle najtańsza FF", ale produkt wystawiony
    naprzeciw konkurencji.

    > Zapomniałeś tylko tych "ludzi" umieścić w jakiejś określonej przestrzeni
    > geocywilzacyjnej.

    Oczywiście nie doprecyzowałem kto dokładnie i jaki to rząd wielkości. To
    body to dzisiaj cena jednego dobrego obiektywu, więc nie jest to po prostu
    tak niedostępne.

    d.