  • Data: 2009-07-31 10:17:30
    Temat: Re: 35 L dla amatora ?
    Od: XX YY <j...@u...at> szukaj wiadomości tego autora

    On 31 Jul., 10:24, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > No ale tak ma być :)
    > Fizyka zabrania inaczej.
    >
    > --
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam:www.smialek.prv.pl
    > /sukces w życiu? - znaleźć stałą przyjemność, do której jest z czego
    > dopłacać/

    fizyka wcale nie mowi ze ma byc przepasc na niekorzysc 50 d.
    mozna latwo przeprowadzic dyskusje takiego wyniku:

    1. odwzorowanie detalu - czyli rozdzielczosc:

    d50 d ma wyzsza rozdzielczosc bezwzgledna , takze zdecydowanie wyzsza
    rozdzielczosc wzgledna matrycy.
    wymaga obiektywow o wyzszej rozdzielczosci wzglednej niz 5 D i to
    tyle razy ile razy wyzsza jest rozdzielczosc wzgledna matrycy 50d od
    matrycy 5 D. Nie chce mi sie przeliczac , ale roznica jest spora.
    Jesli widzisz ze na 50 d jest slabsze odwzorowanie detalu na tym
    samym obiektywie to oznacza to , ze rozdzielczosc tego obiektywu jest
    za niska do 50 D , a wystraczajaca do 5D. Wine ponosi wiec nie
    matryca 50 d a obiektyw.

    2. Ziarno - czyli szumy.

    nie zaleza od wielkosci matrycy czy wielkosci elementu swiatloczulego
    sa zawsze takie same w danej technologii wykonania matrycy . Szumy
    obrazowe sa zalezne od odstepu pomiedzy poziomem sygnalu uzytecznego ,
    a poziomem szumow elektr. Poziom sygnalu rosnie ze wzrostem srednicy
    elementu . W warunkach obfitosci switla , dla krotkich czasow
    naswietlania , czyli krotkich czasow zczytywania i szumow elektr i
    sygnalu roznice wystpia owszem , ale nie beda kolosalne. Rosna
    dopiero ze wzrostem czasow naswietlania lub wzrostem wzmocnienia
    czyli nastawy ISO.
    Zgoda na 6400 iso roznica bedzie kolosalna , gdzies do 400 ISO
    praktycznie niezauwazalna.

    3. Rozpietosc tonalna , czyli dynamika wejscia - dla c5d jest wyzsza
    zgoda , ale to nie jest tez roznica kolosalna . rzad mniej niz 1 ev.

    Sadze ze jesli mowisz o roznicy kolosalnej to wynika to glownie z
    obiektywu , oraz obrobki , ktora prawdopodobnie w przypadku 50d
    powinna byc inna niz ta do ktorej jestes przyzwyczajony obrabiajac
    material z 5d..Mnie np nigdy nie udalo sie uzyskac rownych barw w LT
    jak w DPP.