  • Data: 2009-07-31 11:06:36
    Temat: Re: 35 L dla amatora ?
    Od: John Smith <u...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Marek Wyszomirski napisał(a):
    > W przypadku kamer jest jeszcze jeden powód - dużo mniejsze wymagania pod
    > względem rozdzielczości obrazu - narzucone przez standard telewizyjny.
    > To znacznie ułatwia skonstrtuowanie jasnego zooma o bardzo nawet
    > szerokim zakresie zmian ogniskowej.

    Prawda, zwracałem tylko uwagę na wpływ wielkości sensora na rozmiary i
    masę a zatem sensowność tworzenia zooma jaśniejszego niż w innych systemach.

    > Nie tylko realia ekonomiczne. Mniejszy sensor umożliwia skonstruowanie
    > mniejszego i lżejszego korpusu

    Porównaj sobie masę Canonów: 5D MkII i 50D :-)

    > oraz (co nawet ważniejsze) mniejszych i lzejszych obiektywów.

    Ciemniejszy o działkę spacerzoom do FF nie będzie większy ani cięższy
    niż jaśniejszy do cropa. Jeśli pojawią się tanie i małe korpusy FF
    (wielkości Canona 300V czy Pentaxa ME Super) to każdy będzie wolał mieć
    ich potencjał, spacerzooma 24-105/4, 24-85 albo 28-135 IS i parę stałek
    do specjalnych zastosowań, niż podobnej wielkości korpus cropowy i
    spacerzooma 17-55/2.8 (bo cena podobna i możliwości fotograficzne
    porównywalne).

    --
    Mirek